اردیبهشت 9, 1403 12:44 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 آموزش استفاده اندروید از سرور DNS
آموزش استفاده اندروید از سرور DNS

 استفاده اندروید از سرور DNS  چگونه انجام می‌شود؟ تغییر سرور DNS خود در اندروید می تواند مشکلات اتصال Wi-Fi را حل کند. اگر اخیراً به یکی از بهترین برنامه‌های داده ارزشی ارتقا داده‌اید و با مشکلات رومینگ مواجه شده‌اید، توصیه می‌کنیم یک راه عیب‌یابی متفاوت را بررسی کنید. شما نمی توانید سرور DNS داده تلفن همراه خود را بدون روت کردن گوشی هواوی خود تغییر دهید. سرورهای DNS نام دامنه را به آدرس IP ترجمه می کنند.

اگر آنها شکست بخورند، نمی توانید به وب سایت ها دسترسی پیدا کنید یا نتایجی را در موتور جستجو پیدا کنید. تشخیص اینکه آیا سرور DNS باعث ایجاد مشکل می‌شود می‌تواند مشکل باشد، اما رفع آن سریع و آسان است. می‌توانید سرور DNS خود را در هر دستگاه Android، از جمله تلفن‌ها، کروم‌بوک‌ها و تبلت‌های مورد علاقه ما تغییر دهید.

 استفاده اندروید از سرور DNS
استفاده اندروید از سرور DNS

چرا سرور DNS شما اهمیت دارد

مانند هر سرور دیگری، سرورهای DNS در طول عمر خود با مشکلات فنی مواجه می شوند. این می تواند بر کیفیت اتصال شما تأثیر بگذارد. معمولاً برای رفع مشکلات اتصال نیازی به تنظیم مجدد سرور DNS خود ندارید، اما گاهی اوقات این کار ضروری است.

ارائه دهنده اینترنت شما سرور DNS پیش فرض شما را انتخاب می کند. اگر به روتر دیگری متصل شوید، سرور DNS شما تغییر می کند. تغییر سرور DNS خود در Android این سرور پیش‌فرض را لغو می‌کند، اما هر کس دیگری که به روتر متصل می‌شود همچنان از سرور DNS پیش‌فرض استفاده می‌کند.

بخوانید  رفع عدم اتصال تلویزیون شارپ به Wi-Fi

اگر همه دستگاه‌های خانگی شما با مشکلات اتصال DNS مواجه هستند، توصیه می‌کنیم سرور DNS خود را در سطح روتر تغییر دهید. روش تغییر این مورد برای هر روتر متفاوت است، بنابراین توصیه می کنیم اسناد روتر خود را بخوانید تا تنظیمات DNS خود را پیدا کنید.

وقتی برای شروع آماده شدید، به یک آدرس DNS اولیه و ثانویه نیاز دارید. برای این راهنما، ما از سرور عمومی DNS گوگل استفاده می کنیم. در Android، می‌توانید dns.google را برای تعویض سرور وارد کنید، اما ممکن است به آدرس IPv4 یا IPv6 ارائه‌شده در جدول زیر در دستگاه‌های غیر Android نیاز داشته باشید:

IPv4 IPv6
Primary 8.8.8.8 2001:4860:4860::8888
Secondary 8.8.4.4 2001:4860:4860::8844

فرقی نمی کند کدام آدرس را به عنوان Primary یا Secondary اختصاص دهید.

اگر می‌خواهید از یک سرور DNS جایگزین استفاده کنید، نام میزبان و آدرس‌های آن را آماده کنید. اینها باید با همان فرمت آدرس های نشان داده شده در بالا نمایش داده شوند.

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی چیست؟ برای پاسخ به این سوال مقاله‌های دیگر را مطالعه کنید.

چگونه کش DNS خود را شستشو دهیم

قبل از اینکه سرور DNS خود را تغییر دهید، ابتدا آن را شستشو دهید. حافظه پنهان سرور DNS شما ممکن است پر باشد. پاک کردن آن می تواند سرعت مرور شما را بدون تغییر سرور افزایش دهد.

  • گوگل کروم را باز کنید. اگر از Chrome استفاده نمی‌کنید، مرورگر انتخابی شما اسنادی در مورد نحوه دسترسی به تنظیمات DNS دارد.
  • chrome://net-internals/#dns را در نوار آدرس وارد کنید.
  • روی پاک کردن کش میزبان ضربه بزنید.
  • دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید.
بخوانید  روشن شدن RTT به صورت تصادفی در گوشی هواوی

اگر تجربه مرور شما هنوز کند است، به سمت تعویض سرورهای DNS بروید.

نحوه تعویض سرورهای DNS در اندروید

اگر پاک کردن کش کار نکرد، به سرور DNS دیگری بروید. در اینجا به این صورت است:

  • برنامه تنظیمات را در دستگاه Android خود باز کنید.
  • Network & Internet را انتخاب کنید.
  • به پایین اسکرول کنید و روی Private DNS ضربه بزنید.
  • نام میزبان ارائه دهنده DNS خصوصی را انتخاب کنید.
  • نام میزبان ارائه دهنده DNS (به عنوان مثال google) را وارد کنید.
  • روی ذخیره ضربه بزنید.

یک مرورگر وب را باز کنید و یک صفحه وب را بارگیری کنید. اگر بارگیری شود، سرور DNS خود را با موفقیت تغییر داده اید.

این ترفند DNS را در دسترس داشته باشید

تغییر سرور DNS می تواند اتصال را بدون توجه به اینکه به چه شبکه Wi-Fi متصل می کنید، بهبود بخشد. هنگام سفر مفید است. توجه داشته باشید که تغییر سرور DNS امنیت مرور شما را بهبود نمی بخشد. برای اینکه جلسات مرور خود را ایمن تر کنید، توصیه می کنیم از یکی از بهترین VPN ها برای اندروید استفاده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *