اردیبهشت 8, 1403 6:40 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 با آبخوردگی گوشی چه کنیم؟
با آبخوردگی گوشی چه کنیم؟

آبخوردگی گوشی/ ریختن آب روی گوشی یا انداختن آن در آب می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. تقریباً این اتفاق برای همه تکرار شده است. حتی اگر تلفن شما روشن نمی شود، وحشت نکنید! برای نجات گوشی خیس می توانید از تکنیک های زیر استفاده کنید.

آبخوردگی گوشی

چگونه آب را از گوشی خود خارج کنیم

روش بازگرداندن گوشی خیس به زندگی نسبتا ساده است. ما با تقسیم کردن آن به 5 مرحله، کار را برای شما آسانتر کرده ایم:

1 – گوشی خود را در اسرع وقت از مایع خارج کنید

به طور کلی، هرچه دستگاه شما مدت بیشتری در معرض آب قرار گیرد، احتمال آسیب بیشتر خواهد بود. اگر گوشی خود را در مایعی انداختید، فورا آن را بیرون بیاورید و روی یک سطح تمیز و خشک قرار دهید. آن را با احتیاط بیرون بیاورید، زیرا اگر بیش از حد دستگاه را حرکت دهید، ممکن است مایع در سراسر دستگاه بریزد.

همچنین باید قاب محافظ یا صفحه نمایش گوشی خود را در اسرع وقت بردارید زیرا ممکن است مایع بین آن و دستگاه نشت کرده باشد.

2- گوشی خود را خاموش کرده و باتری را خارج کنید

احتمالاً می دانید که آب و برق با هم ترکیب نمی شوند. آب می تواند باعث قطع شدن مدارهای الکتریکی فعال شود. با این حال، تأثیر مخربی بر وسایل الکترونیکی بدون انرژی ندارد.

بخوانید  رفع داغی بیش از اندازه گوشی دل

به همین دلیل است که اگر گوشی هوشمند خود را در آب انداختید، ایده خوبی است که در اسرع وقت آن را خاموش کنید. در مرحله بعد، اگر می توانید (این برای برخی از مدل ها مانند آیفون امکان پذیر نیست)، دستگاه خود را باز کرده و باتری را خارج کنید.

اگر گوشی شما دارای لوازم جانبی یا قطعات قابل جابجایی (سیم کارت، Micro-SD، و غیره) است، باید آن ها را در هر صورت حذف کنید.

3- با پارچه تمیز بمالید

مایع باقی مانده روی گوشی خود را با یک پارچه تمیز و جاذب، لکه پاک کنید. آیا می خواهید درگاه شارژ گوشی خود را خشک کنید؟ پارچه یا سواب پنبه ای را وارد نکنید. بگذارید در هوا خشک شود. همچنین باید از فشار دادن بی مورد دکمه ها خودداری کنید.

گفته می شود، اگر گوشی شما با مایع قندی (آبجو، آبمیوه و غیره) یا آب نمک تماس پیدا کرده است، ابتدا باید آن را با یک پارچه کمی مرطوب تمیز کنید، سپس آن را با یک پارچه خشک پاک کنید. این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما می‌خواهید از تشکیل کریستال‌های نمک یا شکر در هنگام خشک شدن دستگاهتان جلوگیری کنید. نمک همچنین می تواند برخی از وسایل الکترونیکی را خورده کند.

بخوانید  عیب یابی عدم اتصال به شبکه اینترنت آیفون

4 – 24 ساعت صبر کنید

مرحله بعدی انتظار است! تلفن خود را روی یک حوله تمیز و خشک در یک منطقه خشک و دارای تهویه مناسب قرار دهید و بگذارید حداقل 24 ساعت در هوا خشک شود.

برای تسریع روند از سشوار استفاده نکنید! گرما ممکن است به اجزای شکننده گوشی شما آسیب برساند و آسیب را افزایش دهد.

5 – دستگاه خود را تست کنید

با هر شانسی، تلفن شما پس از خشک شدن کامل دوباره شروع به کار می کند.

با این حال، طی چند روز آینده، باید مراقب نحوه عملکرد دستگاه خود باشید. شما باید ببینید که چگونه وظایف کلیدی مانند پخش موسیقی، گرفتن عکس و غیره را انجام می دهد تا بفهمید که آیا همه چیز به طور عادی کار می کند یا خیر. اگر متوجه هر گونه مشکلی شدید، از یک متخصص راهنمایی بخواهید. آنها می توانند به شما بگویند که آیا مشکل قابل رفع است یا باید گوشی خود را تعویض کنید.

راه های دیگر برای نجات گوشی هوشمند از آسیب آب

در حالی که روش فوق بهترین راه برای ذخیره گوشی هوشمند شما است، استراتژی های آزمایش شده و واقعی زیر ممکن است در شرایط خاصی کارساز باشند.

گوشی خود را در کیسه برنج قرار دهید

تئوری این است که برنج نپخته رطوبت را جذب می کند. تلفن خیس خود را به مدت 24 ساعت در یک کاسه برنج نپخته غوطه ور کنید تا به طور موثر قسمت های سخت دسترسی به تلفن خشک شود.

بخوانید  آزاد کردن فضا در ویندوز 11یا 10

این روش هم در دسترس و هم مقرون به صرفه است. بالاخره چه کسی یک کیسه برنج در انباری خود ندارد؟ اگر این روش را امتحان کردید، مطمئن شوید که قبل از قرار دادن آن در برنج، دستگاه خود را با دقت در دستمال کاغذی بپیچید تا از وارد شدن دانه های برنج به شکاف یا درگاه شارژ جلوگیری کنید.

از قدرت خشک کن های مصنوعی استفاده کنید

این گزینه کمی کمتر از برنج در دسترس است. اما اگر ژل سیلیکا در دسترس دارید، از آن استفاده کنید. خشک‌کننده‌های مصنوعی عموماً بسیار مؤثرتر از برنج هستند و زمان خشک شدن را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

دلایل داغ شدن گوشی شیائومی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *