اردیبهشت 8, 1403 3:05 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل آسیب PS4 به تلویزیون
دلایل آسیب PS4 به تلویزیون

 آسیب PS4 به تلویزیون . پلی استیشن 4 از سونی آخرین مدل PS5 آنها است و هنوز هم کنسولی است که بسیاری از گیمرها از آن استفاده می کنند و در سال 2022 از آن لذت می برند. در غیر این صورت، ممکن است از آن به عنوان یک سیستم سرگرمی جداگانه در اتاق دیگری در خانه نیز استفاده کنند. اگرچه تلویزیون‌ها و کنسول‌هایی که به عنوان سیستم‌های سرگرمی خانگی عمل می‌کنند باید هماهنگ کار کنند، اما برخی از گیمرها از خود می‌پرسند که آیا سیستم‌های PS4 آنها می‌تواند کاری برای آسیب رساندن به تلویزیون انجام دهد. درک پاسخ به این سوال ما را ملزم می کند تا در مورد نحوه عملکرد هر دوی این دستگاه ها، از جمله برخی از فرآیندهای داخلی که هر کدام ممکن است استفاده کنند، تحقیق کنیم. این موضوعی است که امروز به آن می پردازیم و همچنین این احتمال را بررسی خواهیم کرد که عملکرد پلی استیشن 4 تا حدودی به نوع تلویزیونی که می توانید برای اجرای آن استفاده کنید بستگی دارد.

 آسیب PS4 به تلویزیون

خرابی تلویزیون توسط پی استیشن

برای اینکه به این سوال به درستی پاسخ دهیم، باید دقیقاً منظورمان از خرابی را تعریف کنیم. به طور کلی، پلی استیشن 4 راهی برای آسیب فیزیکی به تلویزیون وجود ندارد. PS4 بیشتر کار را برای اجرای خود بازی انجام می دهد و تلویزیون به عنوان یک دستگاه خروجی عمل می کند.

این رابطه به این معنی است که از طریق یک سری کابل، کنسول برای نمایش تصاویر به تلویزیون متصل می شود. در حالی که ممکن است نگرانی از افزایش ناگهانی ولتاژ در امتداد کابل ها و آسیب رساندن به هر دو دستگاه وجود داشته باشد، چنین رویدادی در طول بازی معمولی و در شرایط آب و هوایی معمولی محتمل نیست.

با این حال، همیشه نگرانی هایی در جامعه بازی ها در مورد پدیده ای به نام سوختگی صفحه وجود دارد. گاهی اوقات، افراد جامعه نیز ممکن است به این نوع چیزها سوختگی بگویند، اما به همان نوع رویداد اشاره دارد. سوزاندن صفحه نمایش چیزی است که در صورت باقی ماندن یک تصویر ثابت روی صفحه تلویزیون بدون تغییر به هیچ وجه امکان پذیر است.

بخوانید  چرا از مرکزخدماتی ایران سرویس استفاده کنیم؟

خرابی تلویزیون های قدیمی تر

به طور معمول، به‌ویژه در برخی از انواع قدیمی‌تر تلویزیون‌ها، حتی این اتفاق زمان زیادی می‌برد تا اتفاق بیفتد. از آنجایی که بازیکنان ممکن است نیاز به توقف بازی ها برای مدت طولانی داشته باشند، این نگرانی تا به امروز در جامعه باقی مانده است. مشکل اضافی برخی فریم های ثابت، حتی زمانی که یک بازی فعال است، نگرانی های بیشتری را برای برخی از گیمرها ایجاد می کند.

با این همه، بیشتر نمایشگرهای LCD مدرنی که ممکن است برای برقراری ارتباط با کنسول‌های بازی ویدیویی استفاده کنید، از فناوری QLED استفاده می‌کنند. QLED ها مانند OLED های قدیمی دچار سوختگی نمی شوند. حتی با فناوری OLED، خطر این اتفاق به دلیل تصاویر ثابت بیش از حد برای مدت طولانی بود.

خوشبختانه بازی های ویدیویی کاملاً پویا هستند. اگر در شرایط عادی یکی را بازی می‌کنید، شخصیت‌ها و دیگر چیزهای پس‌زمینه با فرکانس نسبی جابه‌جا می‌شوند یا تغییر می‌کنند. این باعث می‌شود که این پدیده، حتی اگر از فناوری‌های تلویزیون قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، بسیار بعید باشد.

علاوه بر این، چنین چیزی در تلویزیون های جدیدتر با استفاده از فناوری QLED برای نمایش نقاط کوانتومی تقریبا غیرممکن است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، موضوع اصلی که گیمرها باید از آن آگاه باشند به تغییرات فعلی در جریان قدرت مربوط می شود.

 آسیب PS4 به تلویزیون

عملکرد PS4 و تلویزیون

بله و خیر. سخت افزاری که پلی استیشن 4 را اجرا می کند در تعیین نحوه نمایش گرافیک آن مهم است. تا حدی کمتر، قابلیت های تلویزیون نیز ممکن است نقشی داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است چند عنوان داشته باشید که ممکن است با کمک PS4، گرافیک را با کیفیت 4K ارائه دهند.

با این حال، اگر دستگاه خروجی خود قادر به همان نوع قدرت رندر نباشد، نمی‌توانید محتوا را با وضوح واقعی 4K مشاهده کنید. در بهترین حالت، کنسول ممکن است سعی کند تصویر را ارتقا دهد تا کیفیت را بهتر کند، که هنوز هم برای بسیاری از گیمرها کافی است.

بخوانید  رفع 5 مشکل رایج کامپیوتر

به‌علاوه، اگر از تلویزیون قدیمی‌تری با قدرت وضوح پایین‌تر استفاده می‌کنید، ممکن است محدودیت‌های گرافیکی را تجربه کنید. اگرچه کنسول قدرتمندتر از چنین تلویزیونی است، و مطمئناً می تواند وضوح بالاتری را تحمل کند، دستگاه خروجی قبل از اینکه کنسول انجام دهد، درپوش خواهد داشت. با این حال، ارتباط بین PS4 و تلویزیون آن بیشتر از کیفیت تصاویری است که می بینید.

افزایش نرخ و رزولوشن بازی ها

نرخی که کنسول می‌تواند فریم‌های جداگانه را نمایش دهد نیز عامل بزرگی در غوطه‌ور بودن بازی‌هایی است که شما انجام می‌دهید. به لطف نحوه عملکرد سخت‌افزار کنسول، می‌تواند همان نرخ فریم را روی هر صفحه تلویزیون سازگاری که ممکن است انتخاب کنید، نمایش دهد. بنابراین، این جنبه از فرآیند بازی باید از تأثیرات منفی احتمالی هر تلویزیون قدیمی در امان باشد.

به طور خلاصه، ممکن است یک سقف وضوح مشاهده کنید. این می تواند باعث شود که به نظر برسد کیفیت کلی تصویر به نوعی بدتر از آن چیزی است که ممکن است هنگام اجرای بیشتر بازی های خود با آن آشنا باشید.

با این حال، به لطف سخت افزاری که سونی برای پلی استیشن 4 توسعه داده است، همچنان باید تجربه ای روان و نسبتاً فراگیر داشته باشید که مستقل از دستگاه خروجی است که برای نمایش گرافیک بازی باید از آن استفاده کنید. موتور موجود در PS4 همچنین می‌تواند کیفیت بافت‌هایی را که تلویزیون نمایش می‌دهد ارتقاء بخشد، اگرچه این محدودیت‌هایی دارد.

تاخیر در PS4 توسط تلویزیون

وقتی از تاخیر بین تلویزیون و کنسول بازی ویدیویی صحبت می کنیم، بیشتر به چیزی به نام تاخیر ورودی اشاره می کنیم. همانطور که از نام آن پیداست، تاخیر ورودی یک تفاوت زمانی کوچک بین انجام یک عمل روی کنترلر یا دستگاه دیگر و زمانی است که آن عملکرد در یک بازی کامل می شود. از آنجایی که تلویزیون فقط یک دستگاه خروجی است، برخی از گیمرها ممکن است تعجب کنند که آیا خود دستگاه اصلاً می تواند به تاخیر بیفتد، به ویژه وقتی که کنسول و سخت افزار آن بازی را اجرا می کنند.

بخوانید  روش های دریافت نتایج دلخواه از دستگاه کپی

با این حال، برخی از تلویزیون‌ها و تنظیمات آن‌ها ممکن است بر میزان تأخیر زمانی که متوجه می‌شوید از یک عنوان لذت می‌برید، تأثیر بگذارد. این ممکن است به برخی از تنظیمات بازی مربوط باشد، اما اگر چیزهای خاصی نیز در تلویزیون خود فعال باشید، ممکن است رخ دهد. یک تلویزیون با وضوح بالا ممکن است دارای چندین افکت پس از پردازش باشد که می‌تواند به بازی‌ها کمک کند تا در نمایشگر واضح‌تر یا بهتر دیده شوند.

هنگامی که آنها برای افزودن این جلوه ها از طریق حرکات انجام می دهند، ممکن است مدتی طول بکشد تا اقدامات انجام شود. تلویزیون سعی می‌کند مطمئن شود که این چیزها تا آنجا که ممکن است برای یک بازی فعال هستند، و از آنجایی که بافت‌ها و فضاهای یک عنوان دائما تغییر می‌کنند، واحد خروجی در تلاش است تا این چیزها دائما اتفاق بیفتد.

راه های برای رفع این مشکل

بنابراین، ممکن است بین وارد کردن یک اکشن توسط گیمر و مشاهده آن بر روی صفحه نمایش، مقداری تاخیر رخ دهد. در حالی که برخی از این ممکن است به دلیل PS4 باشد، بسیاری از آن چیزی است که ما می توانیم به این تنظیمات در تلویزیون HD متصل کنیم.

اگر می‌خواهید در اینجا صافی را افزایش دهید و تأخیر را از بین ببرید، می‌توانید به تنظیمات تلویزیون یا دفترچه راهنمای خود نگاه کنید تا فهرست کاملی از تمام جلوه‌های پس از پردازش را که ممکن است در هر زمان فعال باشند پیدا کنید. هنگامی که آنها را پیدا کردید، می توانید آنها را در هر زیر منو در تنظیمات واحد جستجو کنید. خاموش کردن اینها یکی از راه‌های خوب است که ممکن است بتوانید بسیاری از تأخیر ورودی را که ممکن است هنگام پخش بسیاری از عناوین خود مشاهده کنید، کاهش دهید.

پیشنهاد مطالعه: مشکل اتصال به اکانت PSN در PS4

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *