اردیبهشت 8, 1403 8:04 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس
دلایل خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس

خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس .  روشن شدن میشوند، اغلب اوقات لپ تاپ ها در روشن شدن مشکل دارند، اما پیش می آید که کاربران نمی‌توانند لپ تاپ را خاموش کنند، حتی ممکن است صفحه نمایش خاموش شود اما فن لپ تاپ، پردازنده و هارد دیسک همچنان روشن هستند. علت این مشکل معمولا نرم افزاری است اما میتواند مشکل در سخت افزار لپ تاپ باشد که به راه حل آنها میپردازیم.

دلایل نرم افزاری خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس

روشن نشدن لپ تاپ ایسوس معمولاً به دلایل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به وجود می‌آید که در ادامه به طور جدا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نوع ویندوز

یکی از رایج ترین دلایل خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس میتواند نصب ویندوز ۷ و ویندوز ۸/۱ باشد. در این مواقع میتوانید ویندوز خود را به روز رسانی کنید. اگر همچنان مشکل وجود داشت میتوانید نسخه های دیگر ویندوز را نصب کنید.

فعال بودن fast startup

راه اندازی سریع یا fast startup قابلیتی است که به طور پیش فرض در ویندوز ها به منظور بالاتر رفتن سرعت روشن شدن لپ تاپ فعال است، اما در برخی مواقع باعث می‌شود تا در خاموش کردن لپ تاپ دچار مشکل شوید، بنابراین باید آن را غیر فعال کنید. برای این کار وارد control panel شوید، سپس روی پوشه power options کلیک کنید و در پنل گزینه choose what power button does را پیدا کنید، روی گزینه change settings that are currently unavailable کلیک کنید، گزینه turn on fast startup را غیر فعال کنید و در آخر روی save changes کلیک کنید.

بخوانید  تعویض پنل تلویزیون دوو

خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس

فایل های ویندوز دلیل خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس

گاهی اوقات وجود ارور هایی در فایل های پنهان سیستم عامل میتواند مشکل ساز شود، در این مواقع میتوانیم با دسترسی به این تنظیمات مشکل خاموش نشدن لپ تاپ را برطرف کنیم. برای شروع روی آیکن ویندوز کلیک کنید و CMD را تایپ کنید، اولین برنامه به عنوان command prompt نمایش داده میشود، راست کلیک کرده و گزینه run as administrator را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز میشود این دستور را بنویسید: sfc /scannow. یادتان باشد بین sfc و /scannow حتما فاصله باشد.

نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ ایسوس

 به روز نبودن درایو ها

برخی از کاربران به آپدیت بودن درایو ها و نرم افزار های سیستم خود یاد اهمیت نمی‌دهند که همین میتواند باعث بروز مشکلاتی مثل خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس شود. برای به روز کردن درایو خود باید به سایت www.asus.com/support  وارد شوید، سپس مدل لپ تاپ و نوع سیستم عامل خود را در سایت انتخاب کنید و پوشه qualcomm atheros Bluetooth driver نسخه V8.0.1.306 را دانلود کنید؛ اما هرگز ورژن های V8.0.1.302 یا پایین تر از آن را دانلود نکنید. پس از دانلود فایل را نصب کنید، اگر درایور قدیمی تری دارید آن را از سیستم خود حذف کنید.

بخوانید  مشکلات تصویر تلویزیون اسنوا

 دلایل سخت افزاری خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس

مهم‌ترین دلایل سخت‌افزاری خاموش نشدن لپ‌تاپ ایسوس در ادامه مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرند. شما می‌توانید برای دریافت هرگونه مشاوره در زمینه عیب‌یابی یا تعمیر لپ‌تاپ خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

از کار افتادن دکمه power

در مواردی نادر ممکن است این مشکل در سخت افزار سیستم باشد. دست خود را روی دکمه power به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه نگه دارید، اگر لپ تاپ همچنان روشن ماند ممکن است دکمه از کار افتاده باشد؛ در این صورت شما باید با خارج کردن باتری از لپ تاپ ان را خاموش کنید تا فن و قطعات دیگر آسیب نبینند سپس برای تعمیر یا تعویض دکمه به تعمیرکار مراجعه کنید

پیشنهاد مطالعه: دلایل ایجاد لکه های سیاه در مانیتور لپ تاپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *