اردیبهشت 9, 1403 11:29 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 معنای دقیق حروف انتهای مدل پرینتر
معنای دقیق حروف انتهای مدل پرینتر

حروف انتهای مدل پرینتر . وقتی نوبت به خرید یک پرینتر جدید می رسد، درک ویژگی های هر پرینتر، مانند HP LaserJet Pro MFP M477fdn، M477fdw و M477fnw می تواند کمی سخت باشد. بدون هیچ راهنمای واضحی از پرینترهای سازنده، ممکن است هیروگلیف باشند. اما علت وجود بعضی حروف آخر مدل ها پرینتر چیست؟

معنای حروف انتهای مدل پرینتر

حروف اشاره سریعی به ویژگی های کلیدی پرینتر ارائه می دهند. بنابراین وقتی دو یا سه حرف در انتهای یک مدل پرینتر می بینیم، آن پرینتر دو یا سه ویژگی اضافی دارد.

گفته می شود که این فقط برای حرف بعد از مدل پرینتر اعمال می شود. (برای مثال، با Brother HL-3170CDW، «HL» گروه خانواده پرینتر است و «CDW» به شما می‌گوید که پرینتر دارای چه ویژگی‌هایی است.) در اینجا لیستی از تمام حروفی است که ممکن است در انتهای مدل پرینتر خود پیدا کنید.

B  باتری

B مخفف Battery است، به این معنی که پرینتر می تواند از باتری استفاده کند و پرینتر را قابل حمل می کند. این احتمالاً غیر معمول ترین حرفی است که در پرینتر می بینید.

BT بلوتوث

از دیگر حروف رایجی که احتمالا مشاهده کرده اید این حروف می باشد. BT مخفف Bluetooth، Speaks for its self، به شما امکان چاپ از طریق بلوتوث را می دهد. به راحتی از طریق بلوتوث می توانید به دستگاه های دیگر به اسانی متصل شوید. و از اتصال بی سیم جلوگیری نمایید.

C رنگ

C مخفف رنگ، یکی از حروف بی معنی است. این فقط به این معنی است که پرینتر به صورت رنگی چاپ می کند. ما هنوز نمی‌توانیم بفهمیم چرا اینجاست، زیرا آنها نسخه‌های غیر رنگی با همان شماره مدل تولید نمی‌کنند. به همین دلیل در صورت مشاهده ی این حروف در پرینتر خود جای نگرانی وجود ندارد.

بخوانید  علت خاموش شدن تصادفی مانیتور ایسوس

D  دوبلکس

D مخفف Duplex است، این فقط به این معنی است که پرینتر می تواند در هر دو طرف یک صفحه بدون نیاز به چرخاندن دستی و قرار دادن مجدد کاغذ چاپ کند. این نوع چاپ در بعضی موارد کارساز است و بسته به نیاز کاربر استفاده می شود. به همین دلیل درصورتی که می خواهید از این حرف استفاده نمایید باید قبل از اعمال تغییرات آن را انتخاب نمایید.

E – ePrint

E مخفف ePrint است، E به شما امکان چاپ از طریق ایمیل را می دهد. اکثر پرینترهای HP و MFP (پرینترهای چند کاره) دارای این ویژگی هستند. استفاده از این حروف می تواند کار شما را بسیار آسان کند. زیرا بدون نیاز به استفاده از فلش یا دستگاه های از این قبیل به راحتی می توانید سند خود را چاپ نمایید. این حروف می تواند باعث کاهش اتصال بی سیم نیز شود.

حروف انتهای مدل پرینتر

F فکس

F مخفف Fax است، این حروف جزوه رایجترین حروف ها نیست، اما برخی افراد هنوز از آنها استفاده می کنند. به این دلیل که ممکن است در تمام شرکت ها از دستگاه فکس استفاده نکنند.

H هارد دیسک

H مخفف Hard Disk است، دیسک های سخت پرینتر دنیایی از ویژگی ها را برای پرینتر باز می کنند. ویژگی‌هایی مانند نمایه‌های کاربر (بنابراین می‌توانید محدودیت‌های چاپ را محدود کنید)، ذخیره فکس در صورت تمام شدن جوهر و کارهای چاپی برنامه‌ریزی‌شده. این ویژگی ها به بهترین وجه در چاپ اداری یا حتی خانگی به طور یکسان استفاده می شوند.

بخوانید  6 ابزار تست سلامت باتری لپ تاپ شارپ

i  تصویربرداری (شیارهای کارت حافظه)

i مخفف عبارت Imaging (Slots Card Memory) است که به سادگی یک اسلات کارت حافظه به پرینتر اضافه می کند. با این حال، هر پرینتری که دارای اسلات کارت حافظه است این مورد را با i نشان نمی دهد. حتما بررسی کنید که آیا این ویژگی مورد نظر شما با پرینترتان است یا خیر.

MFP  پرینتر چند کاره

MFP مخفف پرینتر چند کاره است، معمولاً MFP یک پرینتر “همه در یک” با عملکردهای اضافی از جمله اسکن، کپی و فکس است. این ممکن است بسته به پرینتر متفاوت باشد، بنابراین همیشه ارزش دارد که بررسی کنید تا ببینید چه ویژگی هایی دریافت می کنید. لازم به ذکر است که همیشه خرید این نوع پرینتر ها می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

حروف انتهای مدل پرینتر

N  شبکه

N مخفف Network است، ویژگی Network معمولاً یک پورت اترنت یا اتصال Wi-Fi است، دوباره همیشه ارزش دارد که دوباره بررسی کنید تا ببینید چه چیزی دریافت می کنید. مشابه N شما NW دارید، این بدان معناست که پرینتر به احتمال زیاد دارای شبکه بی سیم به عنوان یک ویژگی است و درگاه اترنت فیزیکی ندارد.

S  استاکر یا استپلر

S مخفف یکی از دو چیز است، “Stacker” یا “Stapler”. استکر در اصل به معنای بخشی است که در آن کاغذ چاپ شده روی هم چیده می شود. منگنه ساز دوباره کار مشابهی را انجام می دهد. کاغذهای چاپ شده را با هم منگنه می کند.

بخوانید  10 نکته قبل از به روز رسانی درایور لپ تاپ لنوو

SK استکر و منگنه

SK مخفف Stacker and Stapler است که ساده تر از حرف آخر است. در این ویژگی شما هم یک استکر و هم منگنه دریافت می کنید. این عملکرد فقط در پرینترهای لیزری با حجم بالا یافت می شود.

تعمیر حرفه ای پرینتر 

T  سینی اضافی

T مخفف Extra Tray است. این به سادگی به معنای یک سینی اضافی همراه با پرینتر است. با انجام این کار، یک سینی استرا معمولاً فضایی برای یک دسته کاغذ اضافی در اختیار شما قرار می دهد. این قابلیت می تواند حجم چاپ شما را افزایش دهد.

W  بی سیم

W مخفف Wireless است. بی‌سیم به این معنی است که پرینتر دارای قابلیت بی‌سیم برای چاپ از یک دستگاه هوشمند یا رایانه شما بدون کابل است. اکثر پرینترهای مدرن دارای چاپ بی سیم هستند. جایگزین چاپ بی سیم این است که پرینتر خود را از طریق کابل USB مستقیماً از پرینتر به رایانه شخصی متصل کنید.

X  دوبلکس، سینی اضافی و شبکه

X مخفف Duplex، Extra Tray و Networking است. ویژگی جدید ارتقا یافته x که قبلاً «DNT» بود، اما سازندگان فکر می‌کردند که آن را با تک حرفی کردن، بدون هیچ نشانی، ساده‌تر کنند.

فقط به خاطر داشته باشید که “X” همچنین می تواند به معنای انتخاب های مختلف این ویژگی های چاپ باشد. رایج ترین انتخاب ویژگی های دوبلکس، سینی اضافی و شبکه. حتماً لیست مشخصات پرینتر را بررسی کنید تا بدانید دقیقاً چه چیزی دریافت می کنید.

پیشنهاد مطالعه: تنظیمات حالت خواب پرینتر HP

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *