اردیبهشت 21, 1403 5:33 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 آموزش تعمیر برد موبایل ایسوس
آموزش تعمیر برد موبایل ایسوس

تعمیر برد موبایل ایسوس، به تخصص، تجربه و مهارت نیاز دارد. از بین اجزای تلفن همراه هوشمند، برد به عنوان اصلی ترین قطعه شناخته می شود؛ چرا که ارتباط و هماهنگی میان سایر اجزای موبایل توسط برد اصلی یا مادربورد هدایت می شود. برد موبایل متشکل از خازن ها، آی سی ها، دیود ها، آلیاژ های گوناگون و مقاومت هاست که در کنار هم ساختار تلفن همراه را تشکیل می‌دهند. از این رو تعمیر برد موبایل ایسوس نیازمند ابزار تخصصی و تجربه و مهارت بالا می باشد. چنانچه فرد مورد نظر از تخصص و تجربه کافی برخوردار نباشد ممکن است اختلالاتی در عملکرد سایر اجزای موبایل به وجود آمده و خسارات جبران ناپذیری بر جای گذاشته شود.

قطعات به کار رفته در برد گوشی ایسوس

برد گوشی از قطعات مختلفی تشکیل شده که هرکدام وظیفه و مسئولیت خاصی به عهده دارند. با خرابی هر کدام از اجزای زیر، عملکرد گوشی به کل مختل می‌شود. در ادامه مهم‌ترین قطعات به کار رفته در برد گوشی به شما معرفی می‌شوند.

  • eMMC: این قطعه در واقع همان حافظه دستگاه می باشد که به مرور زمان و پس از نوشتن مداوم اطلاعات کارکرد خود را از دست داده و دچار خرابی می شود. همچنین این قطعه در برابر ضربه و مایعات آسیب پذیر بوده می باشد.
  • مقاومت: وظیفه این قطعه توزیع جریان الکتریسیته به سایر بخش ها می باشد. به دلیل ارتباطی که این قطعه با برق دارد، تعمیر آن نیازمند مهارت و توجه ویژه است.
  • خازن: وظیفه خازن ذخیره و پخش برق مورد نیاز مدار بوده و در صورت بروز خرابی خازن راهی جز تعویض برد موبایل وجود ندارد.
  • سیم پیچ: وظیفه سیم پیچ محافظت از ولتاژ می باشد. اگر این قطعه دچار مشکل شود فرایند روشن شدن دستگاه با اخلال مواجه خواهد شد.
  • دیود: این قطعه ولتاژ موجود در مدار ها را در محدوده ثابتی نگه می دارد.
  • ترانزیستور: کنترل ولتاژ ورودی به برد به عهده ترانزیستور می باشد.
  • پردازنده: پردازنده، مهم ترین قطعه در ساختار هر گجت هوشمند است و وظیفه پردازش اطلاعات را به عهده دارد.
بخوانید  کلیدهای میانبر برای لپ تاپ لنوو

حالا که با قطعات برد گوشی و عملکرد هر کدام آشنا شدید، در ادامه مهم‌ترین نشانه‌های خرابی برد به شما معرفی می‌شوند تا با دانستن این علائم، از بروز مشکلات جلوگیری کنید.

نشانه های خرابی برد موبایل ایسوس

از متداول ترین علائمی که در هنگام خرابی برد موبایل ایسوس بروز می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خالی شدن باتری
  • عدم روشن شدن موبایل
  • از کار افتادن دوربین موبایل
  • ایجاد اختلال در اتصال وای فای
  • هنگ کردن دستگاه و ریستارت شدن موبایل
  • روشن و خاموش شدن های بی علت و پی در پی
  • افزایش حرارت بدنه گوشی خصوصا در پشت دستگاه
  • اختلال در عملکرد اسپیکر گوشی (مخصوصا هنگام مکالمه)
  • مشاهده پیام های Internal Storage Damaged یا Encrypt Unsuccessful پس از روشن شدن موبایل

 تعمیر برد موبایل ایسوس

دلایل خرابی برد گوشی ایسوس

مشکلات مربوط به پروسه تولید. در بعضی از موارد پس از معرفی و عرضه یک گوشی، مطالبی مربوط به مشکلاتی که در نتیجه نقص در پروسه تولید آن گوشی به وجود می آید به گوش می خورد. بنابراین نقص در روند تولید می تواند یکی از دلایل مهم خرابی برد گوشی ایسوس باشد.

آسیب به برد در اثر نفوذ مایعات به درون دستگاه. از شایع ترین علت های خرابی برد موبایل می توان نفوذ رطوبت و مایعات به داخل موبایل را نام برد. در نتیجه ورود مایعات به موبایل دو اتفاق عمده می افتد: اول اینکه این مایعات موجب ایجاد اتصال کوتاه و به دنبال آن آسیب الکتریکی به قطعات گوشی می شود. دومین اتفاق این است که وقتی مدار های موبایل (که از آلیاژ های فلزی مختلف ساخته شده) در معرض رطوبت قرار گیرد موجب فرایند اکسیداسیون داخل دستگاه می شود.

بخوانید  دلایل شارژ نشدن گوشی آیفون 12

پس از آب خوردگی گوشی، بلافاصله برای خاموش کردن گوشی، خشک کردن آن و سپس فرایند شستشوی شیمیایی موبایل به منظور جلوگیری از اکسیداسیون اقدام نمائید.

تعمیرات تخصصی گوشی ایسوس

 آسیب ناشی از حرارت

اگر شما جزء افرادی هستید که ساعت های زیادی را صرف بازی کردن با موبایل یا انجام کار های سنگین با تلفن همراه خود می کنید، باید نسبت به این نکته آگاه باشید که پردازش های سنگین گوشی، موجب ایجاد حرارت در پردازنده های مرکزی و گرافیکی دستگاه می شود. اگر این حرارت تداوم یابد، باعث آسیب به اتصالات آلومینیومی و مسی بین قطعات می شود و می تواند منجر به قطع این اتصالات گردد.

روت کردن هسته سیستم عامل گوشی

بعضی از کاربران به منظور داشتن آزادی عمل بیشتر و ایجاد برخی تغییرات، اقدام به روت کردن دستگاه می کنند. اما چنانچه هنگام انجام پروسه روت شدن دستگاه مشکلی به وجود آید و در اثر نصب رام های غیر استاندارد و یا تنظیمات نادرست کاربر، فرکانس و ولتاژ پردازنده افزایش یابد، قطعا پردازنده و برد موبایل دچار مشکل خواهد شد که احتمالا تنها راه حل، تعویض برد خواهد بود.

وارد شدن ضربه به گوشی

وقتی از ضربه خوردگی موبایل صحبت به میان می آید، اکثر افراد به یاد آسیب های بدنه و صفحه نمایشگر موبایل می افتند. در حالی که اگر ضربه وارده شدید باشد می تواند منجر به آسیب دیدگی قطعات داخلی گوشی شود. طبیعتا برد گوشی هم از این قاعده مستثنی نیست و اگر ضربه شدیدی به موبایل وارد شود امکان آسیب به برد و در پی آن نیاز به تعویض آن وجود دارد.

بخوانید  خرابی اتصالات لپ تاپ

پیشنهاد مطالعه: گوشی آبخورده ایسوس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *