اردیبهشت 16, 1403 2:26 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 راهنمای کامل روت کردن گوشی نوکیا
راهنمای کامل روت کردن گوشی نوکیا

روت کردن گوشی نوکیا چگونه انجام میشود؟ تلفن اندرویدی که در حال حاضر از آن استفاده می کنید در یک محیط جعبه ایمنی اجرا می شود. برخلاف رایانه شخصی ویندوزی یا مک خود، نمی‌توانید به اطراف نگاه کنید یا با فایل‌های سیستم سر و کله بزنید. شما فقط می توانید با پارامترهای از پیش تعریف شده ای که توسط Google و سازنده شما تعریف شده اند کار کنید. دسترسی ریشه راهی برای رهایی است.

به زبان ساده، روت کردن گوشی نوکیا اندرویدی به معنای کنترل کل دستگاه خود، درست از روی کدی است که سیستم عامل را اجرا می کند. این زیبا، خطرناک و فوق العاده ارزشمند است. روت کردن به شما امکان می دهد به فایل های سیستم، پوشه ها و دستورات سیستم دسترسی داشته باشید — چیزهایی که معمولاً از کاربر پنهان هستند. هنگامی که دسترسی روت داشته باشید، قادر خواهید بود کارهایی را انجام دهید که فانی ها فقط می توانند رویای آنها را داشته باشند.

شما می توانید bloat حامل را حذف کنید، به آخرین نسخه اندروید به روز کنید، حتی اگر به طور رسمی پشتیبانی نشود، و می توانید هر قسمت از نرم افزار را اصلاح کنید.

روت کردن گوشی نوکیا
روت کردن گوشی نوکیا

مزایای دسترسی ریشه در روت کردن گوشی نوکیا

مهم است که توجه داشته باشید که فقط دسترسی به ریشه تمام مشکلات شما را بلافاصله حل نمی کند. روت کردن فقط به شما قدرت انجام این کار را می دهد. در اینجا تمام مزایای واضح استفاده از گوشی نوکیا اندرویدی روت شده وجود دارد.

  • حذف bloatware: می‌توانید bloatware حامل یا سازنده را که از قبل روی گوشی نوکیا شما نصب شده است حذف کنید.
  • پشتیبان‌گیری بهتر: می‌توانید از برنامه‌های جداگانه همراه با داده‌های برنامه‌شان با استفاده از Titanium Backup پشتیبان‌گیری کنید. و یک نسخه پشتیبان از Nandroid به شما امکان می دهد از کل سیستم عامل خود تنها با یک ضربه پشتیبان تهیه کنید.
  • کاستوم رام: اگر گوشی نوکیا شما کند کار می کند، فقط به کاستوم رام تغییر دهید. معمولاً با آخرین نسخه اندروید و آخرین وصله های امنیتی ارائه می شود. اکثر کاستوم رام ها روی اندروید استوک اجرا می شوند، بنابراین گوشی نوکیا شما بسیار سریعتر کار می کند.
  • برنامه‌ها و ویژگی‌های اضافی: می‌توانید برنامه‌هایی را اجرا کنید که در فروشگاه Play در دسترس نیستند، و می‌توانید نه تنها نرم‌افزار، بلکه سخت‌افزار را نیز تغییر دهید (با اورکلاک و آندرکلاک CPU).
  • عمر طولانی: HTC HD 2 یک افسانه در دنیای روت است. این گوشی نوکیا در اواخر سال 2009 عرضه شد، اما به لطف رام های کاستوم، هفت سال پس از عرضه، قادر به اجرای اندروید 7.0 نوقا است. برای شما، کاستوم رام می تواند به معنای یک یا دو سال بیشتر از تلفن فعلی شما باشد.
بخوانید  آپدیت کردن آسان گوشی نوکیا

چیزهایی که با روت کردن از دست می دهید

بیایید در مورد معایب صحبت کنیم. در حالی که دیگر روت کردن گوشی نوکیا اندرویدی خود در کشورهایی مانند ایالات متحده غیرقانونی نیست، اما با این کار گارانتی خود را باطل می کنید. با این حال، این پایان دنیا نیست، زیرا معمولاً می‌توانید دستگاه خود را روت کرده و در صورت تمایل به انبار بازگردید. پس از آن، باید تحت گارانتی قرار گیرد. برخی از تولیدکنندگان روش هایی را برای دانستن اینکه آیا تا به حال روت کرده اید یا نه، اجرا می کنند، اما اغلب راه حل هایی برای آن وجود دارد.

چیزی که شما را به صورت روزانه تحت تاثیر قرار می دهد، ناسازگاری با برخی از برنامه ها است. برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ و نتفلیکس یک هشدار ارسال می‌کنند. برخی از برنامه های بانکی ممکن است شما را کاملاً قفل کنند. پس از روت شدن، باید مراقب به روز رسانی نرم افزار باشید. یک به‌روزرسانی بزرگ ممکن است روی وضعیت ریشه شما تأثیر بگذارد، و اگر سفارشی‌سازی‌ها را نصب کرده باشید، ممکن است در نهایت گوشی نوکیا خود را بریک کنید.

در نهایت، باید مراقب کارهایی که با گوشی نوکیا خود انجام می دهید باشید. از آنجایی که برنامه ها دسترسی ریشه دارند، یک برنامه یا توییک مخرب می تواند در حال حاضر آسیب بسیار بیشتری وارد کند.

چگونه میتوان گوشی نوکیا را ارتقا داد؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد میکنیم مقاله « ارتقای درست گوشی نوکیا با روش درست » را مطالعه کنید.

بخوانید  استفاده از پودر دستی در لباسشویی
روت کردن گوشی نوکیا
روت کردن گوشی نوکیا

دیکشنری ریشه یابی در روت کردن گوشی نوکیا

بوت لودر: بوت لودر نرم افزاری روی گوشی نوکیا شما است که بازیابی سیستم و سیستم عامل را بوت می کند. وقتی گوشی نوکیا را بوت می کنید، این اولین نرم افزاری است که اجرا می شود.

ریشه: اصطلاح “ریشه” یادگاری از دنیای لینوکس است (اندروید روی لینوکس اجرا می شود). دستیابی به دسترسی ریشه به معنای دسترسی سرپرست یا سوپرکاربر به کل دستگاه، در ابتدایی ترین سطح آن است.

بازیابی: اولین چیزی که بوت لودر زنگ می زند، بازیابی است. یک بازیابی سفارشی مانند TWRP به شما امکان می دهد از کل دستگاه نسخه پشتیبان تهیه کنید، تغییراتی را انجام دهید و یک سیستم عامل سفارشی جدید نصب کنید.

کاستوم رام: کاستوم رام یک سیستم عامل جایگزین است. این در اساسی ترین سطح سازگار است، اما از جنبه های دیگر سفارشی یا تغییر کرده است. یک کاستوم رام می‌تواند برنامه‌های ویژه، ویژگی‌های اضافی یا تغییراتی در کد داشته باشد که تلفن شما را سریع‌تر و ایمن‌تر کند.

معنی اصطلاحات رایج در گوشی نوکیا

SuperUser یعنی وقتی گوشی نوکیا خود را روت می کنید، یک باینری “su” نصب می کند. می توانید از برنامه هایی مانند SuperSU برای مدیریت دسترسی ابرکاربران استفاده کنید. آن را به برنامه ها اعطا کنید تا بتوانند با سطح ریشه سیستم عامل تعامل داشته باشند.

ADB: Android Debug Bridge به شما امکان می دهد با استفاده از خط فرمان از رایانه شخصی خود با دستگاه Android خود ارتباط برقرار کنید. برای برخی از دستگاه‌ها، این تنها راه دسترسی روت است.

روت کردن گوشی نوکیا
روت کردن گوشی نوکیا

هسته: هسته چیزی است که بین سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی نوکیا قرار می‌گیرد و برقراری ارتباط، تعامل و سرهم‌کردن نرم‌افزار با سخت‌افزار را آسان می‌کند. اگر جاه طلب هستید، می توانید هسته را برای چیزی سفارشی تغییر دهید. این می تواند به شما افزایش عملکرد و دسترسی به ویژگی های بیشتر را بدهد.

Xposed Framework: Xposed یک ابزار مودینگ است. ماژول های موجود برای Xposed به شما امکان می دهند رفتار سیستم و برنامه را تغییر دهید. شما می‌توانید از رام‌های کاستوم بدون تغییر به یکی از ویژگی‌ها استفاده کنید.

بخوانید  مشکل اتصال اینترنت به لپ تاپ

آجر: وقتی گوشی نوکیا شما بوت نمی‌شود، رسما بریک شده است. نگران نباشید — معمولاً می توانید با بازیابی نسخه پشتیبان Nandroid دوباره آن را راه اندازی کنید.

Nandroid: پس از روت شدن، می توانید با استفاده از بازیابی سفارشی، نسخه پشتیبان Nandroid را انجام دهید. این از کل گوشی نوکیا شما، از جمله برنامه‌ها و داده‌هایی که می‌توانید پس از نصب کاستوم رام دیگری بازیابی کنید، نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. بنابراین حتی اگر یک رام را آپدیت کنید، هیچ داده ای را از دست نخواهید داد.

قبل از اینکه روت کنید بک آپ بگیرید

هنگامی که بوت لودر آنلاک است، تمام اطلاعات شما در این فرآیند پاک می شود. بنابراین بسیار مهم است که قبل از برداشتن اولین قدم از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اندروید یک سیستم پشتیبان منحصر به فرد برای همه برنامه ها و داده ها ندارد (اگرچه پس از روت شدن این توانایی را به دست خواهید آورد). از آنجایی که روت کردن می تواند یک امر مخاطره آمیز باشد، بهتر است ابتدا از تمام داده های مهم خود – مخاطبین، پیام ها، اسناد کاری، تصاویر و غیره نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای اطمینان از همگام سازی داده های Google شما با سرورهای Google، به تنظیمات > حساب ها > بروید. گوگل.

برای مخاطبین و ایمیل، فقط مطمئن شوید که همگام‌سازی Google فعال است و باید خوب باشد (تا زمانی که از Gmail استفاده می‌کنید). برای عکس‌ها، می‌توانید آنها را در رایانه شخصی خود کپی کنید یا در Google Photos آپلود کنید. برای هر سند مهمی که ممکن است در دستگاه خود داشته باشید، توصیه می کنیم آنها را در Google Drive یا Dropbox آپلود کنید.

همچنین چند برنامه وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند از سایر بیت‌های داده‌ای که ممکن است در اطراف خود دارید نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *