اردیبهشت 15, 1403 4:20 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع خط و خش لنز دوربین گوشی نوکیا
رفع خط و خش لنز دوربین گوشی نوکیا

رفع خط و خش لنز دوربین گوشی. یکی از هیجان‌انگیزترین دلایل داشتن یک گوشی نوکیا هوشمند، داشتن تلفن همراهی است که نقش دوربین را نیز دارد. می توانید در حال حرکت عکس و فیلم بگیرید و خاطراتی را ثبت کنید که برای همیشه ماندگار هستند. لنز دوربین گوشی نوکیا شما به دلیل قرار گرفتن بر روی سطوح ناهموار، داخل جیب ها و کیف ها ممکن است خراش هایی روی آن ایجاد کند، اما ما نمی خواهیم خاطرات تاری داشته باشیم؟ اگر موافق هستید، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه خراش های لنز دوربین را بدون نیاز به ترک خانه از بین ببرید.

رفع خط و خش لنز دوربین گوشی

راه های رفع خراش های لنز دوربین

خراش های روی لنز دوربین از خراش های جزئی و تقریباً نامرئی گرفته تا تارهای اصلی که کل لنز شما را محو می کند و عکس ها و فیلم های شما را به هم می ریزد متغیر است. در اینجا چند روش DIY برای از بین بردن خط و خش از لنز دوربین وجود دارد. لطفاً مقاله را تا آخر بخوانید تا بتوانید با دقت مزایا و معایب (در صورت وجود) هر روش را بسنجید و در مورد نحوه حذف خراش از لنز دوربین گوشی نوکیا خود تصمیم بگیرید.

استفاده از الکل روی لنز دوربین

اگر از افرادی هستید که الکل را در خانه نگهداری می کنید، می توانید از مقداری از آن برای پاک کردن خراش های لنز دوربین استفاده کنید. الکل ممکن است اثرات نامطلوبی بر لنز دوربین شما داشته باشد، بنابراین نباید آن را مستقیماً روی لنز قرار دهید.

  • برای این روش به محلول 3.5 درصد الکل مالیدن نیاز دارید و همچنان باید یک قسمت الکل را با 20 قسمت آب رقیق کنید تا ملایم شود.
  • یک پارچه میکروفیبر یا یک پارچه نخی تمیز را با محلول الکل کمی مرطوب کنید
  • آن را به آرامی روی لنز به طور مکرر بمالید. باید متوجه شوید که خراش ها پاک می شوند.
  • آن را با قسمت خشکی از پارچه میکروفیبر خشک کنید.
بخوانید  تعمیر صفحه نمایش تبلت ایسوس Nexus 7 1st Generation

این روش هم برای خراش‌های بزرگ و هم برای خراش‌های جزئی کار می‌کند، اما این چیزی نیست که شما باید آن را عادت دهید. پیشنهاد شده است که این روش ممکن است برای شما یک لایه از پوشش لنز دوربین شما هزینه داشته باشد و در آینده آن را مستعد خراشیدگی کند، بنابراین واقعاً مجبور هستید از لنز خود محافظت کنید تا نیازی به تکرار آن نداشته باشید.

استفاده از وازلین برای حذف لنزهای دوربین

وازلین شما نه تنها برای مرطوب کردن پوست شما ساخته شده است، بلکه می تواند خراش های کوچک لنز دوربین را نیز از بین ببرد و آنها را کاملا تمیز به نظر برساند. همچنین می توانید از فرآورده های نفتی دیگری استفاده کنید.

استفاده از یک تکه پارچه نخی تمیز

مقدار بسیار کمی وازلین را روی سطح لنز بمالید و از یک پارچه میکروفیبر تمیز استفاده کنید تا به آرامی آن را بمالید تا شفاف شود. مراقب باشید در حین انجام این کار زور وارد نکنید و سعی کنید از ورود وازلین به گوشه های دیگر گوشی نوکیا جلوگیری کنید.

این روش در 100% مواقع به جز برای خراش های جزئی جواب نمی دهد. برای خراش های عمده، وازلین می تواند ظاهر خراش روی لنز را به حداقل برساند. این یک راه حل کم خطر است که هیچ آسیبی به دستگاه شما وارد نمی کند، اما اگر برای شما مفید بود، ممکن است لازم باشد زمانی که وازلین در نهایت از بین رفت، آن را تکرار کنید.

بخوانید  عدم اتصال آیفون به اینترنت

استفاده از پاک کن مداد

با صدای بلند نخندید این روش در واقع کار می کند و به معنای واقعی کلمه هیچ خطری ندارد، بنابراین با خیال راحت به آن ضربه بزنید. آنچه در اینجا نیاز دارید یک پاک کن نرم است، نه پاک کن درشت یا ساینده. مطمئن شوید که پاک کن قبلا استفاده نشده باشد.

به آرامی پاک کن را در جهت طولانی خراش روی لنز دوربین حرکت دهید. این کار را تا زمانی که خراش پاک شود ادامه دهید. در موارد خراش شدید، فقط ممکن است ظاهر خراش را به حداقل برساند. از یک پارچه میکروفیبر نرم برای پاک کردن آن استفاده کنید.

استفاده از خمیر دندان

یکی از محبوب ترین راه حل های DIY برای از بین بردن خراش روی عینک، صفحه نمایش و حتی ساعت، خمیر دندان است. همه افراد در خانه یک خمیر دندان دارند، بنابراین به کار می آید.

  • یک سواب پنبه یا غنچه پنبه ای بگیرید و کمی آن را مرطوب کنید. لطفاً اطمینان حاصل کنید که قطرات آن مرطوب نباشد.
  • کمی خمیر دندان بمالید و به آرامی روی خراش بمالید. برای اینکه پوشش لنز دوربینتان خورده نشود، نیرو وارد نکنید.
  • از یک پارچه میکروفیبر تمیز برای پاک کردن آن به آرامی استفاده کنید.
بخوانید  آموزش پاکسازی حافظه کش گوشی آیفون

پیشنهاد مطالعه: رفع شایعترین مشکلات گوشی نوکیا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *