اردیبهشت 13, 1403 7:15 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع عدم اتصال تلویزیون شارپ به Wi-Fi
رفع عدم اتصال تلویزیون شارپ به Wi-Fi

عدم اتصال تلویزیون شارپ به Wi-Fi . تقریباً تمام تلویزیون شارپ های هوشمند دارای قابلیت Wi-Fi هستند. اگر تلویزیون شارپ شما آنلاین است، می توانید هر برنامه Google Play را اجرا کنید و حتی نمایشگرها را با استفاده از تلفن خود پخش کنید. واضح است که این بدون دسترسی به اینترنت امکان پذیر نخواهد بود. با این حال، ممکن است گاهی اوقات با مشکلات اتصال مواجه شوید. اگر تلویزیون شارپ هوشمند شما به Wi-Fi متصل نمی شود، حتی اگر Wi-Fi شما به درستی در دستگاه های دیگر کار می کند، یکی از راه حل های زیر به بازیابی اتصال کمک می کند.

عدم اتصال تلویزیون شارپ به Wi-Fi

علت عدم اتصال تلویزیون شارپ به Wi-Fi

اگر وای فای خانه شما روی دستگاه‌های دیگر کار می‌کند اما روی تلویزیون شارپ شما کار نمی‌کند، ممکن است مشکلات شبکه به دلیل مودم یا روتر را رد کنید. با این حال، ممکن است برخی از مشکلات حل نشده در نرم افزار تلویزیون شارپ شما وجود داشته باشد.

سیگنال گیرنده Wi-Fi ضعیف

چه تلویزیون شارپ هوشمند شما اینترنت را از یک ستاپ باکس یا یک دانگل USB دریافت کند، گاهی اوقات ممکن است گیرنده آن سیگنال را تشخیص ندهد. این به مشکلات چرخه برق دستگاه مرتبط است. در بیشتر موارد، خاموش کردن تلویزیون شارپ و راه اندازی مجدد آن پس از گذشت مدتی می تواند اتصال را بازیابی کند. در غیر این صورت، ممکن است لازم باشد برای تنظیم مجدد هارد اقدام کنید.

بسیاری از دستگاه های دیگر متصل به یک شبکه

در حالی که روتر/MiFi متوسط ​​شما از بسیاری از دستگاه های خانگی پشتیبانی می کند، بر سرعت کلی شبکه تأثیر می گذارد. نمایشگرهای تلویزیون شارپ هوشمند به دلیل اندازه نسبتا بزرگ و پیکربندی بسیار متفاوت در برابر کندی و بافر آسیب پذیر هستند. حتی زمانی که وای فای تلویزیون شارپ وضعیت «متصل» را نشان می دهد، قدرت سیگنال می تواند ضعیف باشد. این می تواند باعث ایجاد مشکل در باز کردن برنامه ها شود.

بخوانید  نکات حرفه ای برای رفع مشکلات بلوتوث در آیفون شما

کانال WLAN نامناسب در عدم اتصال تلویزیون شارپ به Wi-Fi

یکی از دلایل بالقوه عدم اتصال تلویزیون شارپ شما به Wi-Fi عدم پشتیبانی آن از کانال های WLAN روتر شما است. اکثر خانه ها دارای یک کانال WLAN 2.4 گیگاهرتز برای مطابقت با استانداردهای 802.11b/g/n/ax هستند. به راحتی به هر تلویزیون شارپی که در چند سال اخیر طراحی شده است متصل می شود. اگر از کانال پیشرفته WLAN 5 گیگاهرتزی با تلویزیون شارپ نسبتا قدیمی استفاده می کنید، می تواند باعث قطع اتصال یا سرعت پایین تر شود.

مشکلات VPN

اگر تلویزیون شارپ هوشمند شما به یک سرویس VPN متصل باشد، هرگونه قطع اتصال به دلیل خرابی VPN منجر به وضعیت “بدون Wi-Fi” می شود. لغو موقت دسترسی VPN یا حذف نصب برنامه VPN به حل مشکل کمک می کند.

در حالی که بسیاری از مشکلات نرم افزاری دیگر وجود دارند که می توانند بر اینترنت تلویزیون شارپ تأثیر بگذارند، به عنوان یک مصرف کننده، نمی توانید آنها را به تنهایی حل کنید. فقط سازنده یا یک تکنسین ماهر می تواند چنین مشکلاتی را برطرف کند.

تعمیر عدم اتصال تلویزیون شارپ به Wi-Fi

برای هر گونه مشکل Wi-Fi تلویزیون شارپ که به تشخیص پیشرفته نیاز ندارد، می توانید راه حل های زیر را امتحان کنید. روش ها از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است، اما استراتژی کلی عیب یابی مشابه است.

بخوانید  آموزش نحوه اتصال نمایشگر خارجی به لپ تاپ ایسر

فراموش کردن شبکه Wi-Fi و اتصال دوباره

توانایی تلویزیون شارپ برای واکشی SSID و رمز عبور Wi-Fi کمک بزرگی است، زیرا لازم نیست هر بار آنها را به خاطر بسپارید. اما یک احراز هویت جدید می تواند به حل مشکلات اتصال به دلیل قدرت سیگنال ضعیف کمک کند. درست همانطور که در تلفن، تبلت یا لپ تاپ انجام می دهید، شبکه Wi-Fi را در تلویزیون شارپ هوشمند با استفاده از کنترل از راه دور فراموش کنید، سپس دوباره به همان شبکه Wi-Fi متصل شوید که گویی یک SSID/رمز عبور جدید است.

  • دکمه Home را روی کنترل از راه دور تلویزیون شارپ فشار دهید.
  • با استفاده از صفحه جهت یا کلیدهای پیکان تلویزیون شارپ خود به گزینه “تنظیمات عمومی” بروید. در زیر «تنظیمات» به صورت کشویی در دسترس است. در برخی از مدل های تلویزیون شارپ، ممکن است گزینه جداگانه “تنظیمات عمومی” را پیدا نکنید.
  • از تنظیمات/تنظیمات عمومی، سعی کنید گزینه «شبکه و اینترنت» را برای دستگاه خود پیدا کنید. با انتخاب آن، SSID فعلی نمایش داده می شود.
  • به اسکرول کردن در جزئیات SSID ادامه دهید و گزینه «فراموش کردن شبکه» را انتخاب کنید. برای مشاهده این مورد در برخی از مدل‌های تلویزیون شارپ، ممکن است لازم باشد با کلیک بر روی SSID به منوی تودرتو بروید.

فراموش کردن شبکه به این معنی است که تمام اطلاعات SSID ذخیره شده شما برای همیشه حذف می شود.

  • برای ادامه روی “OK” کلیک کنید.
  • پس از فراموش کردن شبکه، تلویزیون شارپ خود را مجددا راه اندازی کنید.
  • با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون شارپ، به گزینه «شبکه و اینترنت» برگردید.
  • تمام شبکه های Wi-Fi موجود را اسکن کنید و رمز عبور خود را برای SSID که به تازگی فراموش کرده اید، دوباره وارد کنید. سیستم به طور خودکار جزئیات را برای ورود به سیستم در آینده ذخیره می کند.
  • بررسی کنید که آیا مشکلات اتصال Wi-Fi حل شده است یا خیر.
بخوانید  علائم و دلایل خرابی مایکروفر

اتصال به یک شبکه Wi-Fi جدید

ممکن است زمانی که یک شبکه Wi-Fi به تلویزیون شارپ هوشمند شما متصل نمی شود، گیج کننده به نظر برسد، اما این کار به راحتی با سایر دستگاه های خانگی مانند تلفن های هوشمند و رایانه انجام می شود. این خرابی های اتصال به دلیل اتصال چندین دستگاه دیگر به همان شبکه یا پیکربندی نادرست WLAN بین تلویزیون شارپ و منبع Wi-Fi رخ می دهد. در چنین مواقعی بهتر است با یک منبع وای فای جدید ارتباط برقرار کنید.

  • با استفاده از دکمه صفحه اصلی کنترل از راه دور تلویزیون شارپ، به «شبکه و اینترنت» بروید.
  • برای دیدن همه شبکه های موجود به پایین بروید.
  • شبکه‌های جدید را اسکن کنید یا برای پیکربندی جدید تلویزیون شارپ Wi-Fi روی «افزودن شبکه جدید» کلیک کنید.
  • رمز عبور یک شبکه Wi-Fi جدید را وارد کنید و احراز هویت را تمام کنید.
  • بررسی کنید که آیا تلویزیون شارپ به راحتی با آخرین Wi-Fi متصل می شود یا خیر.
  • اگر افزودن یک SSID Wi-Fi جدید دسترسی به اینترنت را بازیابی نمی کند، به روش بعدی بروید.

پیشنهاد مطالعه: علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون شارپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *