اردیبهشت 14, 1403 6:48 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک
روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک

دلایل روشن نشدن تلویزیون چیست؟ ما می دانیم که وقتی تلویزیون پاناسونیک شما روشن نمی شود چقدر آزاردهنده است، اما برخلاف اکثر مردم، ما همچنین می دانیم که روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک به راحتی با کمی تلاش قابل تعمیر است. من این راهنمای هر تعمیر آسان را ایجاد کرده‌ایم، که مطمئنم به شما کمک می‌کند تلویزیون خود را دوباره روشن کنید و دوباره در عرض چند دقیقه اجرا می شود.

روشن نشدن تلویزیون
روشن نشدن تلویزیون

روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک

تلویزیون پاناسونیک شما روشن نمی‌شود زیرا ولتاژ صحیح را دریافت نمی‌کند، کابل‌ها به طور محکم وصل نیستند، نیاز به تنظیم مجدد دارد یا نور پس‌زمینه خراب است. با جدا کردن تلویزیون به مدت 30 دقیقه و نگه داشتن دکمه روشن/خاموش به مدت 15 ثانیه قبل از وصل کردن دوباره آن را برطرف کنید.

اکثریت قریب به اتفاق مردم می توانند تلویزیون خود را تنها با یک تنظیم مجدد نرم ساده تعمیر کنند، اما برای دیگران، ممکن است به تعمیر پیچیده تری نیاز داشته باشد. ما همه اصلاحات را از ساده‌ترین تا پیشرفته‌ترین آن‌ها بررسی می‌کنیم. اگر همه آنها را به ترتیب دنبال کنید، مطمئن هستم که می توانید تلویزیون خود را دوباره فعال کنید.

مطالعه مقاله « 7 رایج ترین مشکل نمایشگر تلویزیون پاناسونیک » به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کاملی درباره مشکلات تلویزیون‌های هوشمند پاناسونیک و راهکارهای رفع این مشکلات به دست بیاورید.

منبع تغذیه را بررسی کنید

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما رایج‌ترین دلیلی که چرا تلویزیون شما روشن نمی‌شود، مشکل برق خانگی است، نه مشکل خود تلویزیون. ابتدا باید تأیید کنید که پریز دیواری شما برق کافی را تامین می کند و در حین استفاده قطعی وجود ندارد.

چند روش وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

  1. تلویزیون پاناسونیک را از پریز جدا کنید.
  2. قطع کننده های برق یا دوشاخه های هوشمند را بردارید تا یک خط مستقیم به پریز دیواری خود داشته باشید.
  3. دستگاه بزرگ دیگری را که می دانید کار می کند به همان سوکت وصل کنید و بررسی کنید که دستگاه جدید به طور معمول کار می کند. (این مهم است که این دستگاه تقریباً به اندازه تلویزیون شما انرژی مصرف کند تا مطمئن شوید که سوکت کاملاً کار می کند).
  4. دستگاه دیگر را بردارید و تلویزیون خود را دوباره به این سوکت وصل کنید.
  5. با استفاده از دکمه فیزیکی پاور که در جایی روی قاب آن (معمولاً زیر لوگوی پاناسونیک) قرار دارد، تلویزیون خود را روشن کنید و آن را روشن کنید.
  6. ببینید آیا نوری در تلویزیون شما نشان داده می شود. اگر چنین است، می دانید که تلویزیون شما در حال دریافت برق است و می توانید به مرحله بعدی بروید.
  7. اگر از تلویزیون خود پاسخی دریافت نکردید، این مراحل را با یک پریز دیواری دیگر تکرار کنید تا مطمئن شوید که برق خانگی شما مشکلی ندارد.
  8. تلویزیون خود را بازنشانی کنید
بخوانید  دلایل از کار افتادگی سشوار

دلایل نرم افزاری روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک

با وسایل الکترونیکی مدرن، ممکن است تلویزیون پاناسونیک شما به دلیل مشکل نرم افزاری روشن نشود. قطعی برق تلویزیون شما، مشکلات مربوط به حافظه غیردائمی را برطرف می‌کند و بدون از دست دادن تنظیمات شخصی، برد اصلی را بازنشانی می‌کند.

روشن نشدن تلویزیون
روشن نشدن تلویزیون

این سریع و بدون درد است و باعث نمی‌شود که هیچ یک از تنظیمات ذخیره شده خود را از دست بدهید.

  1. تلویزیون خود را خاموش و از برق بکشید.
  2. دکمه فیزیکی پاور تلویزیون را حداقل به مدت 15 ثانیه نگه دارید.
  3. حداقل 30 دقیقه صبر کنید تا برق باقیمانده از خازن های تلویزیون (که می توانند شارژ را برای چند دقیقه ذخیره کنند) تخلیه شود.
  4. تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید و سعی کنید آن را روشن کنید. اگر موفق بوده اید باید چراغ قرمز ببینید.

اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید، 30 دقیقه کامل منتظر بمانید – از مدت زمانی که اجزای داخل تلویزیون شما می توانند شارژ نگه دارند تعجب می کنید و می خواهید مطمئن شوید که به طور کامل تنظیم مجدد شده است.

اگرچه این یک مرحله بسیار اساسی به نظر می رسد، اما آن را نادیده نگیرید زیرا در اکثر موارد یک تنظیم مجدد نرم ساده اکثر مشکلات را برطرف می کند.

بخوانید  صدای تلویزیون پاناسونیک اما بدون تصویر

اکثر مردم اکنون تلویزیون خود را ثابت و پشتیبان می‌گیرند. اگر این شما نیستید، پس ما چند راه حل اساسی دیگر داریم که باید قبل از ورود به تعمیرات سخت افزاری امتحان کنیم.

کابل های HDMI خود را مجدداً قرار دهید

این احتمال قوی وجود دارد که یک کابل ضعیف به طور خودکار ورودی های تلویزیون شما را تغییر دهد، اما از آنجایی که به طور کامل متصل نیست، قادر به ارائه سیگنال نیست و به نظر می رسد تلویزیون شما کار نمی کند. این نیز یکی از دلایل رایج خطوط افقی در تلویزیون پاناسونیک است.

این به یکی می رسد:

  • کابل HDMI معیوب با شکستگی در آن
  • پورت HDMI آسیب دیده با پین های شکسته
  • اتصال ضعیف HDMI در جایی که کابل و کانکتور به طور کامل با هم تماس ندارند

برای بررسی HDMI و کابل های دیگر:

  1. تلویزیون خود را خاموش کنید.
  2. کابل های HDMI یا دیگر کابل های فیزیکی متصل به پشت تلویزیون را بردارید.
  3. اگر هوای فشرده دارید، از آن برای تمیز کردن تماس های کابل و کانکتور تلویزیون استفاده کنید. اگر هوای فشرده ندارید، به آرامی روی آنها باد کنید.
  4. کابل ها را محکم به شکاف های تلویزیون فشار دهید.
  5. تلویزیون خود را دوباره روشن کنید.

مشکل را برطرف نکرده است، سپس از ورودی HDMI دیگری استفاده کنید. اکثر تلویزیون ها دارای 3 یا 4 پورت HDMI هستند. اگر تلویزیونی دارید که در قسمت دیگری از تلویزیون قرار دارد، بهترین گزینه برای امتحان کردن آن است، زیرا باید اتصال جداگانه ای به برد اصلی تلویزیون داشته باشد.

اتصال کابل اچ دی ام آی به تلویزیون پاناسونیک

کابل HDMI خود را به پورت جدید وصل کنید، شماره کنار آن را یادداشت کنید، سپس با استفاده از دکمه ورودی یا منبع روی کنترل تلویزیون یا دکمه ورودی یا منو در خود تلویزیون، این ورودی HDMI را در تلویزیون خود انتخاب کنید.

بخوانید  علت کندی سرعت لپ تاپ ایسر

همچنین می‌توانید تمام دستگاه‌های خارجی، از جمله دستگاه‌های متصل به بلوتوث و کابل‌های کواکسیال یا سیگنال را حذف کنید تا تلویزیون فقط یک کابل برق داشته باشد.

هنگامی که تلویزیون خود را روشن می کنید، به این معنی است که صفحه نمایش سیاه خواهد شد زیرا هیچ تصویری دریافت نمی کند و به طور بالقوه تشخیص اینکه آیا واقعاً کار می کند یا خیر دشوار می شود.

سعی کنید منوی روی صفحه را بالا بکشید. اگر می توانید این را ببینید، به این معنی است که اتصالات خارجی شما مشکل دارند، و باید کابل های HDMI خود را یکی یکی دوباره تنظیم کنید، تا زمانی که کابل آسیب دیده را پیدا کنید که نیاز به تعویض دارد.

کابل برق آسیب دیده را بررسی کنید

اگر هنگام تعویض پریز دیواری بررسی نکردید که تلویزیون شما به آن وصل است، اکنون باید تأیید کنید که خود سیم برق آسیبی ندیده است.

به طور خاص، به دنبال پیچ خوردگی ها و گره ها در کابل برق باشید، که می تواند به سیم های مسی هم از نظر مکانیکی و هم به دلیل افزایش مقاومت الکتریکی، که گرما ایجاد می کند، آسیب برساند و باعث آسیبی شود که ممکن است لزوماً واضح نباشد.

به دلیل آسیب احتمالی داخل کابل که به دلیل غلاف محافظ نمی توانید آن را ببینید، اگر کابل برق دارید یا می توانید آن را قرض بگیرید، می تواند ایده خوبی باشد که از یک کابل برق جدید استفاده کنید.

همچنین، در صورت وجود، حتماً به دقت به کانکتور برق تلویزیون خود نگاه کنید تا مطمئن شوید که پورت فاقد خوردگی، خاک و گرد و غبار است.

برای دریافت هرگونه مشاوره در زمینه عیب یابی و تعمیر انواع تلویزیون هوشمند panasonic، کافیست با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات ایران سرویس در ارتباط باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *