اردیبهشت 17, 1403 9:44 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 صدای تلویزیون پاناسونیک اما بدون تصویر
صدای تلویزیون پاناسونیک اما بدون تصویر

رفع مشکلات صدای تلویزیون پاناسونیک چگونه انجام می‌شود؟ در حدود 60 درصد موارد، در صورت داشتن صدا، خرابی نور پس زمینه باعث سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون پاناسونیک شما می شود، اما ممکن است مشکلات HDMI، اشکالات نرم افزاری یا مشکلات برد داخلی دلیل آن باشد. سعی کنید با روشن بودن تلویزیون، چراغ قوه را روی صفحه بتابانید و ببینید آیا تصاویر ضعیفی وجود دارد یا خیر. اگر چنین است، تقریباً مطمئناً دچار نقص نور پس‌زمینه هستید، اما باید مشکلات برد پاور را نیز بررسی کنید.

صدای تلویزیون پاناسونیک
صدای تلویزیون پاناسونیک

تعمیر صدای تلویزیون پاناسونیک اما بدون تصویر

در ادامه به بررسی رفع خرابی این مشکل می پردازیم.

تلویزیون پاناسونیک خود را برای رفع سیاهی صفحه تنظیم مجدد کنید

دوچرخه‌سواری برق تلویزیون شما، مشکلات مربوط به حافظه غیردائمی را برطرف می‌کند و بدون از دست دادن تنظیمات شخصی، مادربرد را بازنشانی می‌کند. این سریع و بدون درد است و باعث نمی‌شود که هیچ یک از تنظیمات ذخیره شده خود را از دست بدهید.

  • تلویزیون خود را خاموش و از برق بکشید.
  • دکمه فیزیکی پاور تلویزیون را حداقل به مدت 15 ثانیه نگه دارید.
  • حداقل 30 دقیقه صبر کنید تا برق باقیمانده از خازن های تلویزیون (که می توانند شارژ را برای چند دقیقه ذخیره کنند) تخلیه شود.
  • تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید و سعی کنید آن را روشن کنید. اگر موفق بوده اید باید چراغ قرمز ببینید.
  • اگر در ابتدا جواب نداد، ایده خوبی است که چند بار دیگر این کار را امتحان کنید، زیرا گاهی اوقات ممکن است چند بار انجام شود.

اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید، 30 دقیقه کامل منتظر بمانید – از مدت زمانی که اجزای داخل تلویزیون شما می توانند شارژ داشته باشند تعجب خواهید کرد و می خواهید مطمئن شوید که به طور کامل تنظیم مجدد شده است.

ورودی های HDMI را که استفاده می کنید تغییر دهید

این احتمال وجود دارد که یک اتصال HDMI به طور خودکار ورودی شما را تغییر دهد، اما فقط می تواند بخش صوتی سیگنال را ارائه دهد. مشکلات HDMI نیز یکی از دلایل رایج سوسو زدن در تلویزیون پاناسونیک است. این به یکی می رسد:

  • کابل HDMI معیوب با شکستگی در آن
  • پورت HDMI آسیب دیده با پین های شکسته
  • اتصال ضعیف HDMI در جایی که کابل و کانکتور به طور کامل با هم تماس ندارند
بخوانید  فیلتر آب یخچال

با جدا کردن تمام کابل‌های HDMI و سایر کابل‌ها جدا از کابل برق شروع کنید، سپس تلویزیون خود را روشن کنید.

اگر اکنون در حال گرفتن عکس هستید، پس:

  • به کابل‌های HDMI یا دیگر کابل‌های فیزیکی که به پشت تلویزیون وصل شده‌اند نگاهی بیندازید.
  • اگر هوای فشرده دارید، از آن برای تمیز کردن تماس های کابل و کانکتور تلویزیون استفاده کنید. اگر هوای فشرده ندارید، به آرامی روی آنها باد کنید.
  • مطمئن شوید که تلویزیون خاموش است، سپس کابل ها را محکم به شکاف های تلویزیون فشار دهید.
  • تلویزیون خود را دوباره روشن کنید.

اگر مشکل حل نشد، از ورودی HDMI دیگری استفاده کنید. اکثر تلویزیون ها دارای 3 یا 4 پورت HDMI هستند. اگر تلویزیونی دارید که در قسمت دیگری از تلویزیون قرار دارد، بهترین گزینه برای امتحان کردن است، زیرا باید به برد اصلی تلویزیون متصل شود. اگر اکنون تصویری دارید، باید کابل‌های HDMI و/یا دستگاه‌های متصل خود را عیب‌یابی کنید.

اگر این کار کمکی نکرد، تلویزیون خود را باز کنید و در صورت لزوم به کابل های اتصال پورت HDMI به برد اصلی خود نگاه کنید، یا اتصالات پورت HDMI را در PCB برد اصلی خود دنبال کنید و تراشه هایی را که با آنها برخورد کردید بررسی کنید. یک مولتی متر اگر صفحه شما هنوز سیاه است اما می توانید صداها را بشنوید، به مرحله بعدی بروید.

صدای تلویزیون پاناسونیک
صدای تلویزیون پاناسونیک

مشکلات احتمالی محافظ برق

برای تست کامل منبع تغذیه:

  1. تلویزیون پاناسونیک را از پریز جدا کنید.
  2. قطع کننده های برق یا دوشاخه های هوشمند را بردارید تا یک خط مستقیم به پریز دیواری خود داشته باشید.
  3. دستگاه بزرگ دیگری را که می دانید کار می کند به همان سوکت وصل کنید و بررسی کنید که دستگاه جدید به طور معمول کار می کند. (این مهم است که این دستگاه تقریباً به اندازه تلویزیون شما انرژی مصرف کند تا مطمئن شوید که سوکت کاملاً کار می کند).
  4. دستگاه دیگر را بردارید و تلویزیون خود را دوباره به این سوکت وصل کنید.
  5. با استفاده از دکمه فیزیکی پاور که در جایی روی قاب آن (معمولاً زیر لوگوی ال‌جی) قرار دارد، تلویزیون خود را روشن کنید و آن را روشن کنید.
  6. ببینید نور قرمز ثابت است یا خیر. اگر چنین است، این بدان معناست که تلویزیون شما ولتاژ کافی دریافت می کند.
  7. اگر چراغ قرمز تلویزیون پاناسونیک شما 5، 6، 10 بار یا بیشتر چشمک می زند، این مراحل را با پریز دیواری دیگر تکرار کنید تا مطمئن شوید که برق خانگی شما مشکلی ندارد.
بخوانید  برنامه SCPM Client در گوشی هواوی چیست

همچنین معقول است که به کابل برق خود نگاه کنید و تأیید کنید که هیچ گره یا پیچ خوردگی وجود ندارد که می تواند مانع برق شود.

آیا با مشکلات تلویزیون پاناسونیک آشنایی دارید؟ اگر پاسختان به این سوال منفی است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله « روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک » را مطالعه کنید.

خرابی نور پس زمینه LED را بررسی کنید

اگر هیچ یک از راه‌حل‌های ساده‌تر برای شما کارساز نبوده است، پس محتمل‌ترین مقصر مشکل شما نقص نور پس‌زمینه است، چه در اینورتر و چه در خود نور پس‌زمینه.

اینورتر نور پس زمینه نور پس زمینه تلویزیون شما را با بالا بردن ولتاژ و جریان استاندارد منبع تغذیه خانه به سطوح بالاتر مورد نیاز نور پس زمینه تامین می کند.

این برد در اکثر مدل های تلویزیون بسیار کوچک است (اگرچه در برخی از آنها به برد پاور ادغام شده است). این برد را با ولت متر خود بررسی کنید و فراموش نکنید که به کابل نیز نگاه کنید.

برای بررسی خرابی نور پس زمینه:

  • روند عادی خود را برای روشن کردن تلویزیون خود دنبال کنید.
  • دقیقاً به صفحه نزدیک شوید و نور را روی تلفن یا یک چراغ قوه مستقیماً به سمت صفحه نمایش بگیرید.
  • سعی کنید کانال ها را با کنترل از راه دور تغییر دهید یا وارد منو شوید.
  • اگر نور پس زمینه تنها قسمتی است که کار نمی کند، تصاویر بسیار کم رنگی را روی صفحه تلویزیون خود خواهید دید.
بخوانید  روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک
صدای تلویزیون پاناسونیک
صدای تلویزیون پاناسونیک

نکات مهم درباره نور پس زمینه تلویزیون پاناسونیک

نور پس‌زمینه تلویزیون‌های مدرن ال‌جی در نوارهای LED با طول‌های مختلف عرضه می‌شوند. مدل‌های قدیمی‌تر از طول‌هایی استفاده می‌کردند که کل قاب تلویزیون را در بر می‌گرفت، اما به دلیل صرفه‌جویی در هزینه، تلویزیون‌های جدیدتر از یک نوار LED 16 اینچی استفاده می‌کردند که به صورت سری برای هر ردیف به تلویزیون شما متصل می‌شود.

این کانکتورهای لحیم سرد یک نقطه خرابی بدنام در تلویزیون های پاناسونیک هستند، اما اگر بخواهید خودتان یک اتصال را دوباره لحیم کنید، می توان آنها را به راحتی برطرف کرد.

به طور معمول، خود نور پس‌زمینه LED ممکن است از کار بیفتد. این به دلیل جریان بیش از حد مکرر است که با گذشت زمان باعث تخریب حرارتی LED ها می شود که منجر به فرسودگی می شود.

مشکل تعمیر LED ها این است که در سخت ترین قسمت تلویزیون شما قرار دارند. بنابراین اگر با یک کار تعمیر بزرگتر راحت نیستید، اکنون زمان خوبی است که از یک متخصص کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که اگر یک تلویزیون با نور لبه دارید، فقط دو ردیف LED دارید – یکی در بالای پنل و دیگری در پایین، اما هر دو تقریباً روند مشابهی را برای جایگزینی دنبال می‌کنند.

شما باید پنل پشتی را بردارید، تمام بردهای مدار و کانکتورها را بردارید، سپس یک لایه دیگر از پیچ های پنل جلویی را بردارید، و تنها زمانی که پنل LCD را به طور کامل جدا کردید، می توانید به نور پس زمینه برسید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *