اردیبهشت 16, 1403 2:27 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 سوسو زدن تلویزیون شارپ در چند دقیقه
سوسو زدن تلویزیون شارپ در چند دقیقه

آیا با دلایل سوسو زدن تلویزیون شارپ آشنایی دارید؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید. این یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی است که تلویزیون‌های ال‌جی را تهدید می‌کند، زیرا به‌اندازه کافی جدی نیست که تلویزیون شما را جایگزین کند، اما واقعاً روی تماشای شما تأثیر می‌گذارد.

خوشبختانه، رفع این مشکل در خانه بسیار آسان است، فقط با چند دقیقه وقت و کمی دانش، که در این راهنما به آن خواهیم پرداخت. تمام راه‌حل‌های اثبات‌شده برای رفع سوسو زدن صفحه تلویزیون ال‌جی خود را بخوانید، و تا زمانی که هر اصلاحی را امتحان کردید، مطمئن هستم که تلویزیون شما دوباره راه‌اندازی می‌شود.

سوسو زدن تلویزیون شارپ
سوسو زدن تلویزیون شارپ

سوسو زدن تلویزیون شارپ

تلویزیون ال‌جی به دلیل شل بودن کابل ورودی، تنظیمات نادرست نمایشگر یا نور پس‌زمینه، سوسو می‌زند یا چشمک می‌زند. برای رفع سوسو، تلویزیون خود را با جدا کردن آن از دیوار به مدت حداقل 30 دقیقه، نگه داشتن دکمه روشن/خاموش تلویزیون به مدت 15 ثانیه تنظیم مجدد کنید تا قبل از اتصال مجدد به برق، برق باقی مانده را تخلیه کنید.

با این کار اکثر مشکلات سوسو زدن صفحه‌نمایش حل می‌شود، اما برای کسانی که هنوز به آن نیاز دارند، من تمام مراحلی را که می‌توانید انجام دهید تا تلویزیون خود را دوباره به حالت عادی برگردانید، با جزئیات توضیح خواهم داد.

گاهی اوقات به دلایل مختلف تلویزیون هوشمند شما به هیچ عنوان خاموش نمی شود. در این مواقع چه باید کرد؟ مطالعه مقاله « خاموش نشدن تلویزیون شارپ » در این زمینه به شما کمک می کند.

چرخه برق تلویزیون

با وسایل الکترونیکی مدرن، این امکان وجود دارد که سوسو زدن تلویزیون ال‌جی شما به دلیل گیر کردن چیزی در حافظه فلش تلویزیون شما باشد. دوچرخه‌سواری برق تلویزیون شما، مشکلات مربوط به حافظه غیردائمی را برطرف می‌کند و بدون از دست دادن تنظیمات شخصی، برد اصلی را بازنشانی می‌کند.

این سریع و بدون درد است و باعث نمی‌شود که هیچ یک از تنظیمات ذخیره شده خود را از دست بدهید.

  1. تلویزیون خود را خاموش و از برق بکشید.
  2. دکمه فیزیکی پاور تلویزیون را حداقل به مدت 15 ثانیه نگه دارید.
  3. حداقل 30 دقیقه صبر کنید تا برق باقیمانده از خازن های تلویزیون (که می توانند شارژ را برای چند دقیقه ذخیره کنند) تخلیه شود.
  4. تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید و سعی کنید آن را روشن کنید. اگر موفق بوده اید باید چراغ قرمز ببینید.
بخوانید  چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون شارپ

اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید، 30 دقیقه کامل منتظر بمانید – از مدت زمانی که اجزای داخل تلویزیون شما می توانند شارژ نگه دارند تعجب می کنید و می خواهید مطمئن شوید که به طور کامل تنظیم مجدد شده است.

اگرچه این یک مرحله بسیار اساسی به نظر می رسد، اما آن را نادیده نگیرید زیرا در اکثر موارد یک تنظیم مجدد نرم ساده اکثر مشکلات را برطرف می کند.

اکثر مردم اکنون تلویزیون خود را ثابت و پشتیبان می‌گیرند. اگر این شما نیستید، پس ما چند راه حل اساسی دیگر داریم که باید قبل از ورود به تعمیرات سخت افزاری امتحان کنیم.

سوسو زدن تلویزیون شارپ
سوسو زدن تلویزیون شارپ

Refresh دستی پیکسل را برای OLED های شارپ امتحان کنید

تلویزیون‌های OLED مدرن ال‌جی در فواصل زمانی معینی به‌روزرسانی پیکسل‌های برنامه‌ریزی‌شده را اجرا می‌کنند تا از حفظ تصویر و گیرکردن پیکسل‌ها جلوگیری کنند.

این کار با پیمایش نوار افقی به پایین صفحه کار می کند و این فرآیند می تواند به رفع هرگونه سوسو زدنی که ممکن است مشاهده کنید کمک کند.

برای شروع بازخوانی دستی پیکسل در OLED LG خود، به تنظیمات -> تصویر -> تنظیمات پنل OLED -> تازه‌سازی پیکسل بروید.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید، اجرای بیش از یک بار پی‌درپی به‌روزرسانی دستی پیکسل می‌تواند بر اوج روشنایی و بازتولید رنگ تلویزیون شما تأثیر منفی بگذارد، بنابراین مطمئن شوید که فقط یک بار رفرش پیکسل دستی را امتحان کنید.

بخوانید  مشکلات تلویزیون شارپ

تنظیمات تصویر خود را تغییر دهید

اکثر تلویزیون های شارپ گزینه ای برای تغییر دمای رنگ یا سایر جنبه های تصویر دارند. تغییرات روشنایی به‌ویژه می‌تواند هر گونه سوسو زدن را کمتر محسوس کند، حتی اگر آن را کاملاً برطرف نکند. با استفاده از کنترل از راه دور، دکمه Settings و سپس All Settings را فشار دهید و به منوی Picture بروید.

می‌توانید حالت‌های مختلف تصویر را امتحان کنید تا ببینید آیا مشکل سوسو زدن را برطرف می‌کنند یا خیر، و همچنین باید حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی را خاموش کنید، همچنین روشنایی پانل و گاما را تغییر دهید.

برای خاموش کردن حالت صرفه جویی در انرژی، به تنظیمات -> همه تنظیمات -> پشتیبانی -> صرفه جویی در انرژی بروید و آن را خاموش کنید.

یک خودآزمایی تصویری را امتحان کنید

تلویزیون های مدرن شارپ دارای یک گزینه خودآزمایی برای تشخیص و عیب یابی مشکلات تصویر از جمله سوسو زدن هستند. اگر مشکل شما ناشی از نوعی تضاد نرم افزاری است، این خودآزمایی باید بتواند خطا را برای شما پاک کند.

برای اجرای خودآزمایی تصویر، به Settings -> All Settings -> Support -> Screen Self-Diagnosis بروید و مراحلی را که تلویزیون شما نشان می دهد دنبال کنید.

کابل های HDMI خود را مجدداً قرار دهید

این احتمال قوی وجود دارد که کابل نامناسب باعث ایجاد نویز سیگنالی شود که به صورت سوسو زدن نمایش داده می شود و همچنین یکی از دلایل رایج خطوط افقی در تلویزیون های شارپ است.

این به یکی می رسد:

  • کابل HDMI معیوب با شکستگی در آن
  • پورت HDMI آسیب دیده با پین های شکسته
  • اتصال ضعیف HDMI در جایی که کابل و کانکتور به طور کامل با هم تماس ندارند

برای بررسی HDMI و کابل های دیگر:

  • تلویزیون خود را خاموش کنید.
  • کابل های HDMI یا دیگر کابل های فیزیکی متصل به پشت تلویزیون را بردارید.
  • اگر هوای فشرده دارید، از آن برای تمیز کردن تماس های کابل و کانکتور تلویزیون استفاده کنید. اگر هوای فشرده ندارید، به آرامی روی آنها باد کنید.
  • کابل ها را محکم به شکاف های تلویزیون فشار دهید.
  • تلویزیون خود را دوباره روشن کنید.
بخوانید  8 مرحله تعمیر گوشی آسیب دیده

مشکل را برطرف نکرده است، سپس از ورودی HDMI دیگری استفاده کنید. اکثر تلویزیون ها دارای 3 یا 4 پورت HDMI هستند. اگر تلویزیونی دارید که در قسمت دیگری از تلویزیون قرار دارد، بهترین گزینه برای امتحان کردن آن است، زیرا باید اتصال جداگانه ای به برد اصلی تلویزیون داشته باشد.

چگونه کابل اچ دی ام آی تلویزیون را وصل کنیم

کابل HDMI خود را به پورت جدید وصل کنید، شماره کنار آن را یادداشت کنید، سپس با استفاده از دکمه ورودی یا منبع روی کنترل تلویزیون یا دکمه ورودی یا منو در خود تلویزیون، این ورودی HDMI را در تلویزیون خود انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید تمام دستگاه‌های خارجی، از جمله دستگاه‌های متصل به بلوتوث و کابل‌های کواکسیال یا سیگنال را حذف کنید تا تلویزیون فقط یک کابل برق داشته باشد.

هنگامی که تلویزیون خود را روشن می کنید، به این معنی است که صفحه نمایش سیاه می شود زیرا هیچ تصویری دریافت نمی کند و به طور بالقوه دیدن هرگونه سوسو زدن را دشوار می کند.

منوی روی صفحه را بالا بکشید تا ببینید آیا سوسو زدن همچنان وجود دارد یا خیر. اگر اینطور است، به این معنی است که اتصالات خارجی شما خوب است و مشکل در سخت افزار تلویزیون شما قرار دارد.

اگر سوسو زدن از بین رفته است، پس سعی کنید HDMI و کابل های دیگر را یکی یکی دوباره بچینید تا زمانی که کابل آسیب دیده را پیدا کنید که نیاز به تعویض دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عیب یابی یا تعمیر انواع تلویزیون هوشمند کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *