اردیبهشت 12, 1403 12:41 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون شارپ
چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون شارپ

چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون به چه دلایلی رخ می دهد؟ می دانم که حل مشکل «چراغ قرمز تلویزیون شارپ » می تواند بسیار خسته کننده باشد. خوشبختانه، این چیزی است که شما به راحتی می توانید آن را در خانه، تنها با چند ابزار اولیه، کمی دانش و کمی زمان، مرتب کنید. ما همه چیزهایی را که درباره نحوه تعمیر چراغ قرمز چشمک زن تلویزیون شارپ می دانیم در این مقاله جمع آوری کرده ایم، که شما را گام به گام راهنمایی می کند تا تلویزیون خود را مرتب کنید.

چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون
چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون

چراغ قرمز تلویزیون شارپ چشمک می زند

چراغ قرمز چشمک زن در تلویزیون شارپ شما به این معنی است که منبع تغذیه یا برد پاور یا برد اصلی تلویزیون شما مشکل دارد. با تعویض پریزهای دیواری، استفاده از یک سیم برق دیگر و بررسی اینکه همه کابل ها به تلویزیون شما محکم وصل شده اند، آن را برطرف کنید. همچنین می توانید از یک ولت متر برای بررسی کارکرد برد پاور خود استفاده کنید.

اگر وقتی می‌خواهید تلویزیون ال‌جی خود را روشن کنید، چراغ قرمزتان چندین بار چشمک می‌زند، معمولاً مشکلات برق وجود دارد. اگرچه ممکن است فکر کنید که تعداد فلاش ها باید به شما ایده ای از مشکل تلویزیون شما بدهد، اما به طور کلی این یک ابزار تشخیصی خوب نیست، بنابراین واقعاً مهم نیست که چراغ قرمز تلویزیون شارپ شما 3 بار چشمک بزند. 7 بار یا هر چند بار، اصلاحاتی که باید امتحان کنید تقریباً یکسان هستند.

بررسی کنید که آیا تلویزیون LG شما به‌روزرسانی نرم‌افزاری را اجرا می‌کند یا خیر

قبل از عجله کردن به این موارد، ابتدا باید تأیید کنید که تلویزیون ال‌جی شما به‌روزرسانی نرم‌افزاری را از طریق WiFi یا اترنت اجرا نمی‌کند. چراغ قرمز چشمک زن که تلویزیون به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد، نشانه بالقوه ای است که به روز می شود.

این باید فقط چند دقیقه طول بکشد، اما اگر پس از 10 دقیقه انتظار همچنان چراغ قرمز چشمک می زند، ممکن است به روز رسانی نرم افزار با مشکل مواجه شده باشد و در یک حلقه گیر کرده باشد. در این مورد، منطقی است که سعی کنید تلویزیون ال‌جی خود را روشن کنید تا آن را بازنشانی کنید. با وسایل الکترونیکی مدرن، ممکن است مشکل به دلیل گیرکردن چیزی در حافظه فلش تلویزیون شما باشد.

بخوانید  تعویض باتری Canon EOS 1000D / Rebel XS / Kiss F

دوچرخه‌سواری برق تلویزیون شما، مشکلات مربوط به حافظه غیردائمی را برطرف می‌کند و بدون از دست دادن تنظیمات شخصی، برد اصلی را بازنشانی می‌کند. این سریع و بدون درد است و باعث نمی‌شود که هیچ یک از تنظیمات ذخیره شده خود را از دست بدهید.

  • تلویزیون خود را خاموش و از برق بکشید.
  • دکمه فیزیکی پاور تلویزیون را حداقل به مدت 15 ثانیه نگه دارید.
  • حداقل 30 دقیقه صبر کنید تا برق باقیمانده از خازن های تلویزیون (که می توانند شارژ را برای چند دقیقه ذخیره کنند) تخلیه شود.
  • تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید و سعی کنید آن را روشن کنید. اگر موفق بوده اید باید چراغ قرمز ببینید.

اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید، 30 دقیقه کامل منتظر بمانید – از مدت زمانی که اجزای داخل تلویزیون شما می توانند شارژ نگه دارند تعجب می کنید و می خواهید مطمئن شوید که به طور کامل تنظیم مجدد شده است.

اگرچه این یک مرحله بسیار اساسی به نظر می رسد، اما آن را نادیده نگیرید زیرا در اکثر موارد یک تنظیم مجدد نرم ساده اکثر مشکلات را برطرف می کند.

اکنون اکثر مردم تلویزیون خود را تعمیر کرده و پشتیبان‌گیری می‌کنند، اما اگر چراغ قرمز تلویزیون ال‌جی شما پس از تنظیم مجدد همچنان چشمک می‌زند، ما چند راه‌حل اساسی دیگر داریم که باید قبل از پرداختن به تعمیرات سخت‌افزاری امتحان کنیم.

چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون
چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون

تنظیمات HDMI خود را بررسی کنید

این احتمال قوی وجود دارد که یک کابل ضعیف به طور خودکار ورودی های تلویزیون شما را تغییر دهد، اما از آنجایی که به طور کامل متصل نیست، نمی تواند سیگنالی را ارائه دهد و به نظر می رسد که تلویزیون شما کار نمی کند، با چراغ آماده به کار قرمز چشمک زن

این به یکی می رسد:

  • کابل HDMI معیوب با شکستگی در آن
  • پورت HDMI آسیب دیده با پین های شکسته
  • اتصال ضعیف HDMI در جایی که کابل و کانکتور به طور کامل با هم تماس ندارند

برای بررسی HDMI و کابل های دیگر:

  • تلویزیون خود را خاموش کنید.
  • کابل های HDMI یا دیگر کابل های فیزیکی متصل به پشت تلویزیون را بردارید.
  • اگر هوای فشرده دارید، از آن برای تمیز کردن تماس های کابل و کانکتور تلویزیون استفاده کنید. اگر هوای فشرده ندارید، به آرامی روی آنها باد کنید.
  • کابل ها را محکم به شکاف های تلویزیون فشار دهید.
  • تلویزیون خود را دوباره روشن کنید.
بخوانید  بررسی سطح کارتریج در پرینتر HP

مشکل را برطرف نکرده است، سپس از ورودی HDMI دیگری استفاده کنید. اکثر تلویزیون ها دارای 3 یا 4 پورت HDMI هستند. اگر تلویزیونی دارید که در قسمت دیگری از تلویزیون قرار دارد، بهترین گزینه برای امتحان کردن آن است، زیرا باید اتصال جداگانه ای به برد اصلی تلویزیون داشته باشد.

کابل HDMI خود را به پورت جدید وصل کنید، شماره کنار آن را یادداشت کنید، سپس با استفاده از دکمه ورودی یا منبع روی کنترل تلویزیون یا دکمه ورودی یا منو در خود تلویزیون، این ورودی HDMI را در تلویزیون خود انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید تمام دستگاه‌های خارجی، از جمله دستگاه‌های متصل به بلوتوث و کابل‌های کواکسیال یا سیگنال را حذف کنید تا تلویزیون فقط یک کابل برق داشته باشد.

این به این دلیل است که اگر دستگاه‌های دیگر، به‌ویژه کنسول‌های بازی، به تلویزیون وصل شده‌اند، نقص در تنظیمات HDMI-CEC باعث می‌شود تلویزیون شما به درستی روشن نشود.

HDMI-CEC امکان ارتباط دو طرفه بین تلویزیون و کنسول را فراهم می کند و به کنسول شما اجازه می دهد تلویزیون شما را به طور خودکار روشن کند.

مشکل این است که اگر قبل از خاموش کردن تلویزیون، ورودی های تلویزیون خود را از ورودی کنسول خود جدا نکنید، تلویزیون شما به ریموت شما گوش نمی دهد و در عوض فقط چراغ های قرمز آن را چشمک می زند.

جدا کردن همه کابل ها به طور موقت این مشکل را حل می کند، بنابراین اگر چراغ های قرمز تلویزیون شما دیگر چشمک نمی زند و تلویزیون شما به طور معمول کار می کند، قبل از اتصال مجدد کابل ها، سعی کنید HDMI-CEC را خاموش کنید.

برای خاموش کردن HDMI-CEC در تلویزیون LG، به منوی Settings -> General -> SimpLink (HDMI-CEC) برای SimpLink، که نام LG برای HDMI-CEC است، نگاه کنید.

چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون
چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون

آیا کنترل از راه دور تلویزیون شارپ شما کار می کند

اگر چراغ قرمز چشمک می زند، به این معنی است که تلویزیون شما در حال دریافت برق است، اما این احتمال وجود دارد که به شما پاسخ ندهد زیرا ریموت شما کار نمی کند. اگر از کنترل از راه دور IR استفاده می کنید، تأیید کنید که خط خوبی از سایت در تلویزیون خود دارید. اگر از کنترل از راه دور RF استفاده می کنید، تأیید کنید که به همان شبکه محلی تلویزیون شما متصل است.

بخوانید  عیب یابی روشن نشدن لپ تاپ ایسر

فراموش نکنید که باتری های کنترل از راه دور خود را بررسی کنید و اگر راهی برای بررسی آنها ندارید، باتری های موجود را با باتری های کاملاً جدید جایگزین کنید.

برای کنترل از راه دور IR، با استفاده از دوربین گوشی هوشمندتان می‌توانید بررسی کنید که آیا کنترل از راه دور کار می‌کند یا خیر. به سادگی فرستنده مادون قرمز را در انتهای کنترل از راه دور به سمت دوربین گوشی خود بگیرید و با فشار دادن هر دکمه روی کنترل از راه دور، یک چراغ قرمز ظاهر می شود.

ولتاژ سوکت دیواری را بررسی کنید

ممکن است واضح به نظر برسد، اما رایج‌ترین دلیل چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون ال‌جی شما به‌جای مشکل در خود تلویزیون، مشکل برق خانگی است. ابتدا باید تأیید کنید که پریز دیواری شما برق کافی را تامین می کند و در حین استفاده قطعی وجود ندارد.

چند روش وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • تلویزیون شارپ را از پریز جدا کنید.
  • قطع کننده های برق یا دوشاخه های هوشمند را بردارید تا یک خط مستقیم به پریز دیواری خود داشته باشید.
  • دستگاه بزرگ دیگری را که می دانید کار می کند به همان سوکت وصل کنید و بررسی کنید که دستگاه جدید به طور معمول کار می کند. (این مهم است که این دستگاه تقریباً به اندازه تلویزیون شما انرژی مصرف کند تا مطمئن شوید که سوکت کاملاً کار می کند).
  • دستگاه دیگر را بردارید و تلویزیون خود را دوباره به این سوکت وصل کنید.
  • با استفاده از دکمه فیزیکی پاور که در جایی روی قاب آن (معمولاً زیر لوگوی ال‌جی) قرار دارد، تلویزیون خود را روشن کنید و آن را روشن کنید.
  • ببینید نور قرمز ثابت است یا خیر. اگر چنین است، این بدان معناست که تلویزیون شما ولتاژ کافی دریافت می کند.
  • اگر چراغ قرمز تلویزیون شما 5، 6، 10 بار یا بیشتر چشمک می زند، این مراحل را با یک پریز دیواری دیگر تکرار کنید تا مطمئن شوید که برق خانگی شما مشکلی ندارد.

اگر تعدادی سوکت را امتحان کرده اید و همچنان چراغ قرمز چشمک زن را می بینید، سپس به مرحله بعدی بروید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: رفع عدم اتصال تلویزیون شارپ به Wi-Fi

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *