اردیبهشت 10, 1403 2:25 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 خاموش نشدن تلویزیون شارپ
خاموش نشدن تلویزیون شارپ

خاموش نشدن تلویزیون به چه دلایلی اتفاق می‌افتد؟ اگر تلویزیون شارپ شما خاموش نمی‌شود، شایع‌ترین علت نقص در کنترل از راه دور تلویزیون و به‌ویژه کثیفی یا کثیفی زیر دکمه‌ها است که باعث توقف عملکرد دکمه پاور می‌شود. اما ما تمام دلایل احتمالی خاموش نشدن تلویزیون شما را در زیر بررسی می‌کنیم و مطمئن هستم که می‌توانیم تلویزیون شما را تنها در چند ثانیه تعمیر کنیم.

خاموش نشدن تلویزیون
خاموش نشدن تلویزیون

تلویزیون شارپ با ریموت خاموش نمی شود

اگر برای خاموش کردن تلویزیون خود به کنترل از راه دور خود متکی هستید، مطمئن شوید که کاملاً کار می کند و دکمه گیر ندارد. اگر از کنترل از راه دور IR استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از تلفن یا دوربین دیجیتال بررسی کنید که در واقع سیگنال IR ارسال می‌کند، زیرا مادون قرمز برای چشم انسان قابل مشاهده نیست.

دوربین گوشی یا حالت نمایش زنده را در دوربین دیجیتال خود فعال کنید و کنترل از راه دور را به سمت دوربین بگیرید. یک دکمه را فشار دهید و می بینید که نوری در فرستنده IR کنترل از راه دور ظاهر می شود.

توجه داشته باشید که همه مدل‌های آیفون قادر به دیدن پرتو مادون قرمز نیستند، زیرا سیگنال‌های IR را فیلتر می‌کنند. اگر مجبورید از آیفون استفاده کنید، ابتدا بررسی کنید که با استفاده از کنترلی که می‌دانید کار می‌کند، می‌توانید مادون قرمز را ببینید.

اگر پرتو IR نمی بینید، باتری ها را خارج کنید، دکمه پاور را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا برق باقیمانده تخلیه شود، سپس هر دکمه روی کنترل از راه دور را به زور له کنید و چند ضربه به کف دست خود بزنید. ممکن است مجبور شوید این کار را چندین بار تکرار کنید.

همچنین برای فشار دادن دکمه ها باید کمی نیرو وارد کنید. از آسیب رساندن به ریموت خود نترسید – تا زمانی که آن را فقط به دست خود بزنید و فقط از انگشتان خود برای فشار دادن دکمه ها استفاده کنید، خوب خواهد بود.

با گذشت زمان، دکمه‌های کنترل از راه دور می‌توانند شروع به چسباندن کنند، و درست مانند صفحه‌کلید کامپیوتر، محدودیتی برای تعداد فشار همزمان دکمه وجود دارد که ریموت تشخیص می‌دهد.

خاموش نشدن تلویزیون
خاموش نشدن تلویزیون

بنابراین، یک یا چند دکمه که در موقعیت “روشن” گیر کرده اند می توانند از کارکردن دکمه های دیگر روی کنترل از راه دور جلوگیری کنند.

بخوانید  6 ابزار تست سلامت باتری لپ تاپ شارپ

این ممکن است یک نکته واضح به نظر برسد، اما همیشه سعی کنید باتری‌های خود را عوض کنید، ترجیحاً ابتدا آنها را در وسیله‌ای که می‌دانید کار می‌کند امتحان کنید تا بتوانید شارژ بودن آنها را تأیید کنید.

ریموت‌های مدرن شارپ از بلوتوث یا وای‌فای مستقیم برای اتصال به تلویزیون شما استفاده می‌کنند و می‌توانند با تداخل RF مسدود شوند.

برای اطلاعات بیشتر در این مورد، مقاله مرتبط من را در مورد اینکه اگر کنترل تلویزیون شارپ شما کار نمی کند چه کاری باید انجام دهید، بررسی کنید.

همچنین می‌توانید کنترل از راه دور شارپ مجیک خود را به‌صورت نرم بازنشانی کنید:

  • ابتدا با فشار دادن هر دکمه ای کنترل کنید که از باتری هایش برق می گیرد. دکمه پاور باید روشن شود.
  • دکمه های Home و Back را به مدت حداقل 5 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا کنترل از راه دور خارج شود. تلویزیون شما باید بگوید “ثبت نام از راه دور قطع شده است.”

مطمئن شوید که بلوتوث گوشی شما روشن است.

شروع به اسکن برای دستگاه های بلوتوث جدید در تلفن خود کنید.

چرخ اسکرول مرکزی روی کنترل از راه دور خود را فشار دهید و بررسی کنید که آیا تلفن شما کنترل از راه دور را به عنوان یک دستگاه بلوتوث جدید با نام شارپE MRXX می بیند یا خیر. کنترل از راه دور شما نیز باید مجدداً در تلویزیون ثبت شود.

همچنین ممکن است بخواهید برنامه شارپ TV Plus را در گوشی خود (برای اندروید و اپل) دانلود کنید. این از طریق WiFi به تلویزیون شما متصل می شود و باید به شما اجازه دهد آن را خاموش کنید. اگر این کار نمی کند، باید به چرخه برقی و تنظیم مجدد تلویزیون خود در مراحل زیر بروید.

عملکرد دکمه های تلویزیون خود را بررسی کنید

همچنین یک دکمه پاور در جایی روی خود تلویزیون شما وجود خواهد داشت. این ممکن است در امتداد پایین یا کنار تلویزیون پنهان باشد. این را برای 10 ثانیه نگه دارید و ببینید آیا تلویزیون شما را خاموش می کند یا خیر.

بخوانید  مشکلات تلویزیون شارپ

اگر هم این دکمه و هم کنترل از راه دور کار نمی کنند، احتمالاً مشکل نرم افزاری در تلویزیون شما وجود دارد که می توانید با چرخه برق آن را برطرف کنید.

تلویزیون شارپ خود را چرخه برق بزنید

با وسایل الکترونیکی مدرن، این امکان وجود دارد که تلویزیون شارپ شما به دلیل گیرکردن چیزی در حافظه فلش آن خاموش نشود.

دوچرخه‌سواری برق تلویزیون شما، مشکلات مربوط به حافظه غیردائمی را برطرف می‌کند و بدون از دست دادن تنظیمات شخصی، برد اصلی را بازنشانی می‌کند. این سریع و بدون درد است و باعث نمی‌شود که هیچ یک از تنظیمات ذخیره شده خود را از دست بدهید.

  • تلویزیون خود را خاموش و از برق بکشید.
  • دکمه فیزیکی پاور تلویزیون را حداقل به مدت 15 ثانیه نگه دارید.
  • حداقل 30 دقیقه صبر کنید تا برق باقیمانده از خازن های تلویزیون (که می توانند شارژ را برای چند دقیقه ذخیره کنند) تخلیه شود.
  • تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید و سعی کنید آن را روشن کنید. اگر موفق بوده اید باید چراغ قرمز چشمک زن را ببینید.

اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید، 30 دقیقه کامل منتظر بمانید – از مدت زمانی که اجزای داخل تلویزیون شما می توانند شارژ نگه دارند تعجب می کنید و می خواهید مطمئن شوید که به طور کامل تنظیم مجدد شده است.

اگرچه این یک مرحله بسیار اساسی به نظر می رسد، اما آن را نادیده نگیرید زیرا در اکثر موارد یک تنظیم مجدد نرم ساده اکثر مشکلات را برطرف می کند.

خاموش نشدن تلویزیون
خاموش نشدن تلویزیون

آسیب سیم برق را بررسی کنید

برای هر کاری که مربوط به خاموش نشدن تلویزیون باشد، باید تأیید کنید که خود سیم برق آسیبی ندیده است. به طور خاص، به دنبال پیچ خوردگی ها و گره ها در کابل برق باشید، که می تواند به سیم های مسی هم از نظر مکانیکی و هم به دلیل افزایش مقاومت الکتریکی، که گرما ایجاد می کند، آسیب برساند و باعث آسیبی شود که ممکن است لزوماً واضح نباشد.

به دلیل آسیب احتمالی داخل کابل که به دلیل غلاف محافظ نمی توانید آن را ببینید، اگر کابل برق دارید یا می توانید آن را قرض بگیرید، می تواند ایده خوبی باشد که از یک کابل برق جدید استفاده کنید.

بخوانید  رفع خرابی رول دوربین آیفون

همچنین، حتماً به دقت به کانکتور برق تلویزیون خود نگاه کنید تا مطمئن شوید که پورت عاری از خوردگی، خاک و گرد و غبار است.

تلویزیون شارپ خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

بازگرداندن تلویزیون به تنظیمات کارخانه، مرحله سخت‌تری است، زیرا هر گونه ویژگی شخصی‌سازی، برنامه‌های دانلود شده یا دستگاه‌های متصل را حذف می‌کند، اما وقتی روش‌های دیگر کار نمی‌کنند، همیشه ارزش یک عکس را دارد.

برای بازنشانی کارخانه ای تلویزیون هوشمند شارپ:

  • دکمه Home را روی کنترل از راه دور فشار دهید و به همه تنظیمات بروید.
  • سپس General.
  • و System (یا به مرحله بعدی در مدل های قدیمی تر بروید).
  • بازنشانی به تنظیمات اولیه را انتخاب کنید.
  • دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و تأیید را بزنید.
  • پین خود را وارد کنید که به طور پیش فرض برای برخی مدل ها 0000 (چهار صفر) یا 1234 است.
  • سپس در پنجره بازشو گزینه Restart را انتخاب کنید.

برای تنظیم مجدد تلویزیون شارپ بدون کنترل از راه دور:

  1. دکمه پاور تلویزیون را به مدت 10 ثانیه نگه دارید، که در زیر صفحه نمایش در سمت چپ قرار می گیرد.
  2. از Vol + یا – یا Channel + یا – برای رفتن به منو استفاده کنید.
  3. به همه تنظیمات بروید.
  4. سپس ژنرال.
  5. و ریست کنید.
  6. دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و تأیید را بزنید.
  7. پین خود را وارد کنید که به طور پیش فرض برای برخی مدل ها 0000 (چهار صفر) یا 1234 است.
  8. سپس در پنجره بازشو گزینه Restart را انتخاب کنید.

اگر پین تلویزیون شارپ خود را تغییر داده اید و نمی توانید آن را به خاطر بیاورید:

  1. دکمه Home را روی کنترل از راه دور فشار دهید و به همه تنظیمات بروید.
  2. سپس پشتیبانی کنید.
  3. به تنظیمات پیشرفته بروید.
  4. سپس ایمنی.
  5. و رمز عبور را بازنشانی کنید.
  6. روی کنترل از راه دور، دو بار Channel Up، سپس یک بار Channel Down و سپس یک بار Channel Up فشار دهید.
  7. 0313 را در جعبه قرار دهید.
  8. سپس 0000.
  9. سپس یک پین جدید را انتخاب کنید که بتوانید به خاطر بسپارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *