اردیبهشت 7, 1403 11:19 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت توقف شارژ باتری لپ تاپ
علت توقف شارژ باتری لپ تاپ

آیا شارژ باتری های لپ تاپ توشیبا متوقف می شود؟

طول عمر باتری لپ تاپ توشیبا به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نیاز به قدرت لپ تاپ، تعداد باتری باتری و سن لپ تاپ در میان سایر متغیرها. در حالی که طول عمر متغیر است، یک چیز مسلم است: در برخی از مواقع شارژ باتری متوقف می شود و کمی بیشتر از وزن کاغذ می شود. در آن زمان، لپ تاپ توشیبا شما همیشه باید به برق متصل باشد و از نظر عملکردی آن را به یک لپ تاپ توشیبا رومیزی تبدیل کند.

چرخه شارژ و تخلیه

مانند هر باتری قابل شارژ، لپ تاپ توشیبا شما می تواند بارها شارژ و تخلیه شود تا دیگر قابل شارژ نباشد. تولیدکنندگان از آن به عنوان چرخه “شارژ و تخلیه” یاد می کنند. هر لپ تاپ توشیبا متفاوت خواهد بود، اما چرخه متوسط ​​شارژ و تخلیه هر باتری به طور کلی 18 تا 24 ماه کار می کند، پس از آن دیگر باتری دیگر شارژ کامل را نگه نمی دارد. از آنجا که شما معمولاً لپ تاپ توشیبا خود را قبل از خالی شدن کامل باتری شارژ می کنید، بسیاری از تولید کنندگان تخلیه 70 درصد یا بیشتر را به عنوان چرخه تخلیه در نظر می گیرند.

بخوانید  مدت عمر لپ تاپ شارپ

چرا باتری ها خراب می شوند

باتری های لپ تاپ توشیبا از لحظه خروج از خط مونتاژ شروع به خراب شدن می کنند، اما روند پوسیدگی کند است. هر بار که از باتری خود استفاده می کنید، برای انتقال انرژی دچار تغییر شیمیایی می شود. از آنجا که این تغییر 100 درصد کارآمد نیست، باتری به مرور زمان کاهش می یابد و به حدی می رسد که دیگر به هیچ وجه شارژ نمی کند.

حفظ باتری

در حالی که پوسیدگی باتری اجتناب ناپذیر است، می توانید باتری خود را طولانی کنید. به طور کلی، شما می خواهید از افزایش گرما و قدرت جلوگیری کنید. شارژ نگه داشتن باتری بین 20 تا 80 درصد طول عمر آن را بیشتر می کند زیرا این امر از داغ شدن بیش از حد باتری جلوگیری می کند. به همین ترتیب، نگهداری باتری در محیط دمای متوسط ​​مفید خواهد بود. شرایط مطلوب نگهداری خمیر شما در محیط خنک 40 درصد شارژ است. اگر در حین استفاده لپ تاپ توشیبا خود را وصل نگه دارید، یک “قطره قطره” ایجاد می کند که در آن باتری به طور مداوم مقدار کمی شارژ دریافت می کند. این می تواند طول عمر باتری شما را کاهش دهد.

اسطوره های شارژ

یکی از افسانه های معروف در مورد شارژ باتری می گوید قبل از شارژ شدن باید باتری خود را به طور کامل تخلیه کنید. این با باتری های قدیمی بهتر کار می کرد، اما باتری های لیتیوم یونی از این استراتژی سود نمی برند. در عوض، این باتری ها باید تا حدی تخلیه و تا حدی شارژ شوند تا عمر مفید را افزایش دهند. یک افسانه دیگر برای افزایش طول عمر باتری شامل قرار دادن باتری در فریزر است، اما این باعث نمی شود ظرفیت شارژ باتری لپ تاپ توشیبا لیتیوم یونی حفظ شود.

بخوانید  گرمای بیش از حد یو پی اس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *