اردیبهشت 9, 1403 11:37 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت داغ شدن ناگهانی گوشی آیفون
علت داغ شدن ناگهانی گوشی آیفون

داغ شدن ناگهانی گوشی. اگر آیفون شما داغ می شود و بیش از حد گرم می شود، مواردی وجود دارد که احتمالاً باعث ایجاد این مشکل در دستگاه شما می شود. یکی از نشانه های بالقوه داغ شدن بیش از حد آیفون شما، خالی شدن زودرس و سریع شارژ باتری دستگاه شما است که می تواند باعث نگرانی شود. ریشه این مشکل گرمای بیش از حد را می توان در مسائل مربوط به نرم افزار یا نقص سخت افزار جستجو کرد. شایان ذکر است که رفع مشکلات نرم‌افزاری معمولاً آسان‌تر است و ممکن است شامل رفع اشکالات یا برنامه‌های نادرست باشد، در حالی که مشکلات سخت‌افزاری ممکن است به پشتیبانی فنی یا تعمیر نیاز داشته باشد. این راهنمای جامع با هدف کمک به شما در یافتن دلیل دقیق گرم شدن بیش از حد آیفون به دقت جمع‌آوری شده است.

داغ شدن ناگهانی گوشی

استفاده زیاد از آیفون و گرم شدن

چند چیز مختلف وجود دارد که می تواند باعث داغ شدن بیش از حد آیفون شما شود، این می تواند زمانی باشد که شما زیاد از دستگاه استفاده می کنید، مثلاً اگر برای مدت زمان طولانی با آیفون بازی می کنید. یا اگر ویدیوها را با بالاترین وضوح و بیشتر تماشا می کنید.

وقتی دائماً برای مدت طولانی از آیفون خود استفاده می کنید، این می تواند باعث داغ شدن دستگاه و احساس گرما در پشت دستگاه شود. هنگامی که CPU و GPU روی دستگاه تحت بار سنگین هستند، این می تواند باعث گرم شدن دستگاه شود، همچنین می تواند همزمان باعث تخلیه باتری آیفون شما شود.

بخوانید  6 نشانه که زمان تعویض مایکروویو فرا رسیده است

ساده ترین راه برای رفع این مشکل این است که چند دقیقه از استفاده از آیفون خود استراحت کنید، معمولاً یک استراحت 10 دقیقه ای می تواند دستگاه را تا حد قابل قبولی خنک کند.

راه حل دیگر این است که تنظیمات دستگاه خود را تغییر دهید تا بار روی CPU و GPU کاهش یابد، این کار را می توان با بازی انجام داد زیرا می توانید تنظیمات بازی خود را تغییر دهید تا از منابع کمتری استفاده کنند. در هنگام تماشای فیلم نیز می توان این کار را انجام داد، می توانید وضوح فیلم هایی را که تماشا می کنید کاهش دهید و این باعث کاهش مصرف باتری و جلوگیری از داغ شدن دستگاه می شود.

بررسی تنظیمات آیفون

یک کار مهم برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد دستگاه، بررسی تنظیماتی است که در آیفون خود دارید. اگر روشنایی صفحه نمایش خود را روی چیزی حدود 100 درصد تنظیم کرده اید، ممکن است باعث ایجاد مشکل شود.

اگر این تنظیم را در دستگاه خود خاموش کرده باشید و روشنایی را بالا تنظیم کرده باشید، آیفون شما باید به طور خودکار روشنایی را بسته به نور محیط اطراف شما تنظیم کند، این ممکن است باعث این مشکل شود.

بخوانید  بررسی بهترین پرینتر HP در سال 2022

از آنجایی که روشنایی آیفون شما بسیار زیاد است، ممکن است استفاده از انرژی اضافی CPU و تخلیه باتری و گرم کردن دستگاه شما باشد.

مشکل نرم افزاری آیفون و گرم شدن

تعدادی از مشکلات نرم افزاری وجود دارد که می تواند باعث داغ شدن بیش از حد آیفون شما شود، اگر برنامه های زیادی در پس زمینه اجرا می شوند، ممکن است باعث ایجاد مشکل شود.

معمولاً برنامه‌های پس‌زمینه نباید مشکلی در دستگاه شما ایجاد کنند، زیرا در واقع نباید در پس‌زمینه اجرا شوند. اگر مشکلی در یکی از این برنامه‌ها وجود داشته باشد، ممکن است در پس‌زمینه مشکلی ایجاد کند و منابع را در پس‌زمینه تخلیه کند، در حالی که نباید اجرا شود، این می‌تواند به داغ شدن آیفون شما کمک کند.

بهترین راه برای دیدن اینکه آیا یکی از این برنامه‌ها در پس‌زمینه باعث ایجاد مشکل شده است یا خیر، خاموش کردن همه برنامه‌های پس‌زمینه در آیفون است. این کار هر برنامه‌ای را که می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد دستگاه و تخلیه باتری شود، از بین می‌برد.

اگر هیچ یک از اینها کار نکرد، کاری که می توانید انجام دهید این است که آیفون خود را مجددا راه اندازی کنید، این ممکن است مشکلات نرم افزاری دستگاه شما را برطرف کند.

بخوانید  تشخیص خرابی مایکروویو

آخرین گزینه برای مقابله با مشکل نرم افزاری که باعث گرم شدن آیفون شما می شود این است که دستگاه را به حالت Factory Reset کنید. ابتدا باید مطمئن شوید که از دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید تا پس از ریست شدن آیفون، بتوانید به راحتی همه چیز را نصب کنید.

مشکل سخت افزاری آیفون و گرم شدن

اگر همه راه‌حل‌های بالا را امتحان کرده‌اید و آیفون شما همچنان داغ می‌شود و باتری در حال خالی شدن است، ممکن است مشکل سخت‌افزاری در دستگاه شما وجود داشته باشد. محتمل‌ترین مشکل می‌تواند باتری معیوب باشد، اگر این مشکل است، می‌توانید دستگاه خود را به فروشگاه اپل یا یک تعمیرکار شخص ثالث ببرید تا باتری را تعویض کنید.

از منوی تنظیمات می توانید بررسی کنید که آیا باتری شما ممکن است در آیفون شما مشکل ایجاد کند یا خیر. برای انجام این کار به Settings > Battery > Battery Health بروید. سپس می توانید حداکثر ظرفیت باتری خود را ببینید، اگر این مقدار کم باشد، ممکن است باعث ایجاد مشکل شود.

پیشنهاد مطالعه: 5 نکته برای محافظت از آیفون در برابر هکرها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *