اردیبهشت 14, 1403 10:23 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 عیب یابی و تعمیر گوشی های تلفن ثابت
عیب یابی و تعمیر گوشی های تلفن ثابت

تعمیر گوشی های تلفن ثابت. اگر شما هم از آن دسته از آدم‌‌‌های هستید که دوست دارند دست به آچار شوند و خودشان تعمیرات جزئی لوازم را به عهده بگیرند ، این مقاله برای شماست. اینجا یاد می‌گیریم چه‌طور گوشی‌های خود را عیب یابی و تعمیر کنیم .برای این کار بهتر است ابتدا اطلاعاتی در مورد انواع گوشی متداول در ایران اطلاعات مختصری داشته داشته باشیم .

انواع گوشی تلفن ثابت

گوشی های تلفن ثابت به صورت متنوع و با برند‌های متفاوتی در منازل و فروشگاه‌ها موجود می‌باشند اما به صورت کلی به دوسته اصلی شماره گیر چرخشی و شماره گیر دکمه‌ای تقسیم می شوند.

البته انواع دیگری هم می‌توان نام برد و یا تقسیم بندی های دیگری انجام داد که مد نظر ما  در این نوشته نمی‌باشد .(مثل گوشی‌های هندلی که حالا دیگه عتیقه به حساب می‌آیند و برای تعمیراتش باید حتما از متخصصین کمک بگیرید.)

گوشی‌ ثابت با شماره گیر دکمه‌ای

تلفن‌های ثابت همچنان در منازل و دفاتر کاری، از اهمیت زیادی برخوردار هستند. از طرفی دیگر با توجه به افزایش قیمت این محصولات، عیب‌یابی و تعمیر آن می‌تواند کمکی در اقتصاد خانواده باشد.

تعمیر گوشی های تلفن ثابت

تلفن های دکمه ای ممکن است دچار عیوب متعددی شوند که در اینجا ما با مهم ترین و معمول ترین آنها و نحوه برطرف کردن آنها آشنا می شویم و یاد می گیریم تا چه قسمتی از تعمیر را می توان در منزل انجام داد و برای چه مشکلاتی به تعمیرکاران و متخصیصن این رشته مراجعه کنیم.

بخوانید  تست وضوح مانیتور ایسوس

عیوب گوشی های ثابت با شماره گیر دکمه ای

برخی از عیوب و دلایل خرابی تلفن های ثابت با شماره گیر دکمه ای شامل موارد زیر است:

سفت شدن کلیدهای صفحه کلید
برق خوردگی
آب خوردگی
ضرب خوردگی
شارژ نشدن گوشی بیسیم
شکستن یا سوختن صفحه نمایش
اختلال در صدا
زنگ نخوردن
ست نشدن گوشی بیسیم با دستگاه پایه

با شناخت دقیق دلایل خرابی به راحتی می توانید برای تعمیر گوشی های خود اقدام کنید.

سفت شدن کلیدهای صفحه کلید

در این شرایط، گرفتن شماره و کار با تلفن، سخت و گاهی حتی غیر ممکن می‌شود. این اتفاق به دلیل تمام شدن ذغال زیر کلیدها، رخ می‌دهد. در این شرایط بهتر است تلفن باز شود و طلق مخصوصی که زیر دکمه ها هست تعویض شود.

برای خرید طلق مناسب و اورجینال متناسب با برند و مدل گوشی خود حتما دقت لازم را داشته باشید و به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید .

برق خوردگی

حتما شما هم این تجربه را دارید که دوشاخه تلفن را به اشتباه وارد پریز برق کرده اید ، وگوشی شروع به زنگ خوردن کرده است.گوشی دچار برق خوردگی شده یا در اصطلاح عامیانه سوخته است.در حقیقت در اثر عبور جریان زیاد (بیش از تحمل مدارهای داخلی)، یک یا چند قطعه روی برد اصلی دچار سوختگی شده و تلفن شما دیگر روشن نخواهد شد ولی اگربرق خوردگی وسیع نباشد با تعویض چند قطعه داخلی ممکن است بتوانید گوشی را تعمیر کنید.

بخوانید  جلوگیری از پژواک صوتی PlayStation 5

آب خوردگی

دستگاه خود را از آب دور نگه دارید. در آب خوردگی هم اگر سوختگی وسیع نباشد نیاز است چند قطعه داخلی مدار اصلی  تعویض گردد.اما اگر آب خوردگی وسیع باشد ممکن است دستگاه دیگر قابل تعمیر نباشد.

تعمیر گوشی های تلفن ثابت

شارژ نشدن گوشی بیسیم

این مشکل مخصوص گوشی های بی سیم است اما با توجه به شایع بودن آن در اینجا توضیح مختصری درباره آن می دهیم. عوامل مختلفی می‌توانند باعث بروز این اختلال شوند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

تمام شدن عمر مفید باتری‌ها
خراب شدن سوکت شارژ گوشی بیسیم
ایراد در دستگاه پایه
خرابی آداپتور

شکستن یا سوختن صفحه نمایش

در صورتی که نمایش‌گر تلفن شما بر اثر ضربه آسیب دیده باشد، متاسفانه راهی به جز تعویض آن نخواهید داشت.اما اگر فقط رابط LCD  با مدار اصلی دچار سوختگی شده باشد، به راحتی و با تعویض این قطعه، مشکل دستگاه شما به صورت کامل حل می‌شود.

اختلال در صدا

اختلال صدا در یک تلفن ثاب، می‌تواند به دلیل مشکل در دهنی گوشی، کپسول صدا، میکروفون یا بلندگو باشد. به هر حال، در این شرایط دستگاه باید باز شده و مورد عیب‌یابی قرار بگیرد. فراموش نکنید که رفع مشکل صدا در تلفن‌های ثابت، نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد.

بخوانید  کارت های اکسپرس PCI (اوایل 2008)

تعمیر گوشی های تلفن ثابت

زنگ نخوردن

این مشکل دو دلیل اصلی دارد که خوشبختانه در هر دو مورد، نیاز به تعمیرات سخت افزاری دستگاه تلفن نیست:

ممکن است ایراد از خط مخابرات بوده و دستگاه تلفن شما هیچ مشکلی نداشته باشد.
احتمال دارد که تلفن در وضعیت بی‌صدا قرار داشته باشد.

در صورتی که هیچ کدام از دو عامل بالا باعث زنگ نخوردن تلفن شما نشده باشد، دستگاه باید باز شده و مورد عیب‌یابی و تعمیر قرار بگیرد.

تعمیرات تخصصی سانترال 

گوشی های ثابت با شماره گیر چرخشی یا چرخان

یکی از انواع گوشی های متداول و تقریبا قدیمی که هنوز هم قابل استفاده هستند گوشی‌هایی با شماره گیر چرخشی هستند که به خاطر مشکل بودن شمارگیری در آنها با انواع دکمه‌ای جایگزین شدند. البته هنوز هم در میان بعضی از افراد به دلیل حس نوستالژی قوی  و البته ظاهر تک رنگ با رنگ‌های جذاب  محبوبیت فراوان دارند و در دکور‌های مدرن استفاده می‌شوند پس تعمیر آنها هم لازم می‌شود.

تعمیر گوشی های تلفن ثابت
با توجه به مشکلات رایج این تلفن ها و در دسترس نبودن قطعات اصلی این نوع بهتر است تعمیر و عیب یابی آنها را به گروه متخصصین بسپرید. لیستی از تعمیرکاران مجاز و متخصص در زمینه گوشی های آنتیک و قدیمی در ادامه  قرار می‌گیرد تا در دسترس شما عزیزان باشد.

پیشنهاد مطالعه: تعویض پورت KX-TGE233 TEL پاناسونیک

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *