اردیبهشت 7, 1403 4:15 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 معرفی برنامه های مفید برای لپ تاپ ایسر
معرفی برنامه های مفید برای لپ تاپ ایسر

معرفی 7 برنامه مفید برای لپ تاپ ایسر

برنامه های مفید برای لپ تاپ ایسر/ چه یک کاربر آماتور یا حرفه ای لپ تاپ ایسر باشید، مطمئناً با مشکلات و موقعیت هایی روبرو خواهید شد که باید در سیستم حل شوند. اما اولین چیزی که قبل از رفع هر مشکلی باید بدانید این است که چگونه مشخصات لپ تاپ ایسر خود را بررسی کنید. این از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این نقطه شروع هر راه حلی است که ممکن است بخواهید خودتان آن را امتحان کنید. اغلب اوقات، مشکلات ساده ای مانند صدای زیاد فن لپ تاپ ایسر را می توان به تنهایی حل کرد. در صورت امکان، واقعاً نیازی نیست که از یک کمک حرفه ای تماس بگیرید. بنابراین در اینجا برخی از ابزارهای بسیار محبوب عملکرد رایانه شخصی وجود دارد که مطمئناً در اکثر مشکلات کمک می کنند. هر یک از اینها به جنبه های مختلف مشکلات رایانه شما کمک می کند، بنابراین همه این مقاله را مرور کنید و یکی را انتخاب کنید که به شما در حل مشکل خاص شما کمک می کند.

برنامه های مفید برای لپ تاپ ایسر

چگونه مشخصات رایانه خود را با این ابزارهای تشخیصی بررسی کنید

 AIDA64 Extreme

اگر از علاقه مندان به رایانه شخصی هستید، AIDA64 Extreme قطعاً در بیشتر مواقع شما را بسیار خوشحال خواهد کرد. این نرم افزار واقعا به شما اجازه می دهد تا مشخصات لپ تاپ ایسر خود را به راحتی بررسی کنید.

این به عنوان یک ابزار اطلاعات سیستم عمل می کند که اطلاعات عمیق تری در مورد سخت افزار در اختیار شما قرار می دهد. این همچنین معیارهایی را برای کمک به اندازه گیری عملکرد کلی رایانه شخصی ارائه می دهد.

بخوانید  عیب یابی G4 iBook G3 14 اینچ

این می تواند اطلاعات کاملی از ولتاژ، دما و سرعت فن را به شما ارائه دهد. عملکردهای تشخیصی آن به شناسایی و جلوگیری از مشکلات سخت افزاری رایانه شما کمک می کند.

AIDA64 Extreme بیش از 50 صفحه اطلاعات در مورد پیکربندی سخت افزار ارائه می دهد. تست پایداری سیستم از یک ماژول تست استرس چند رشته ای 64 بیتی استفاده می کند. این دستگاه از بیش از 250 دستگاه حسگر برای اندازه گیری دما، ولتاژ، سرعت فن و مصرف برق پشتیبانی می کند.

برنامه های مفید برای لپ تاپ ایسر

 HWMonitor Pro

اگر با HWMonitor آشنایی داشته باشید، متوجه خواهید شد که HWMonitor Pro نسخه توسعه یافته آن است، با پیشرفت های بیشتر.

همراه با تمام اصول اولیه ای که در HWMonitor دریافت می کنید، نسخه Pro Remote Monitoring، Graph Generator و رابطی با سنسورها در سینی سیستم و برچسب های حسگرهای قابل ویرایش را اضافه می کند.

برچسب های حسگر را می توان به صورت دستی ویرایش کرد. برای آن، شما به سادگی باید خط سنسور را انتخاب کنید و F2 را فشار دهید تا نسخه فعال شود. نمادهای سینی رنگی شامل ولتاژ، دما، فن، PWM فن، قدرت، سرعت ساعت، استفاده، پهنای باند وجود دارد.

به طور کلی HWMonitor یک ابزار بسیار پیشرفته است که با ارائه دانش در مورد چگونگی بررسی دقیق ترین مشخصات رایانه کار بسیار خوبی انجام می دهد.

بخوانید  کار نکردن تلویزیون اسنوا

برنامه های مفید برای لپ تاپ ایسر

 با Real Temp یاد بگیرید چگونه مشخصات لپ تاپ ایسر خود را بررسی کنید

همانطور که از نام آن پیداست، Real Temp یک ابزار نظارت بر دما است که برای پردازنده های مبتنی بر Core اینتل طراحی شده است. از پردازنده های پنتیوم 4 پشتیبانی نمی کند.

این قابلیت کالیبره کردن Real Temp را برای هر هسته CPU شما دارد. این ابزار از یک دماسنج مادون قرمز FLuke 62 برای جمع آوری داده های دما استفاده می کند. همچنین دمای حداقل و حداکثر را با ویژگی‌های ثبت کامل پیگیری می‌کند. نیازی به نصب یا رجیستری ندارد.

برنامه های مفید برای لپ تاپ ایسر

Windows Task Manager

اگر نمی خواهید یک برنامه شخص ثالث را روی رایانه شخصی خود نصب کنید، می توانید به سادگی به Task Manager ویندوز بروید تا تمام مشخصات اولیه را ببینید.

Windows Task Manager دارای بازخورد بسیار خوبی از اطلاعات است که اصول اولیه تشخیص رایانه را ارائه می دهد.

تمام فرآیندهایی که روی رایانه شخصی شما در حال اجرا هستند را به اطلاع می رساند تا بتوانید عملکرد را ارزیابی کنید. این به معنای بار CPU، حافظه و فضای دیسک است.

عملکرد CPU شامل Utilization، Processes و Threads است. این ساده ترین گزینه برای دانستن چگونگی بررسی مشخصات رایانه شما است.

برنامه های مفید برای لپ تاپ ایسر

 برای نحوه بررسی مشخصات رایانه خود، مانیتور سخت افزار را باز کنید

Open Hardware Monitor یک نرم افزار رایگان است که به شما کمک می کند سنسورهای دما، سرعت فن، ولتاژ، بار و سرعت ساعت رایانه شخصی خود را کنترل کنید.

بخوانید  5 علت اصلی خرابی یو پی اس

دمای CPU با خواندن سنسورهای دمای هسته پردازنده های Intel و AMD کنترل می شود. سنسورهای کارت گرافیک های ATI و Nvidia و دمای هارد SMART قابل نمایش هستند.

بنابراین، اگر می‌پرسید چگونه مشخصات لپ تاپ ایسر خود را بررسی کنید، Open Hardware Monitor می‌تواند پاسخ آسان شما باشد.

برنامه های مفید برای لپ تاپ ایسر

 SpeedFan

SpeedFan یک نرم افزار جالب برای بررسی عیب یابی لپ تاپ ایسر است. ولتاژ، سرعت فن و دمای لپ تاپ ایسر شما را کنترل می کند. SpeedFan از دیسک های SCSI نیز پشتیبانی می کند.

خوبی این ابزار این است که می تواند به سنسورهای دما دیجیتال دسترسی داشته باشد و بر اساس آن می تواند سرعت فن را تغییر دهد. SpeedFan حتی به اطلاعات S.M.A.R.T دسترسی پیدا می کند و دمای هارد دیسک را نشان می دهد.

برنامه های مفید برای لپ تاپ ایسر

 CoreTemp

Core Temp یک ابزار کوچک، فشرده و قدرتمند برای نظارت بر دمای پردازنده و سایر اطلاعات حیاتی است. می تواند دمای هر هسته جداگانه هر پردازنده را نمایش دهد.

همچنین می توانید نوسانات دما را در زمان واقعی همراه با بارهای کاری متفاوت مشاهده کنید. استفاده از این ابزار آسان است و سطح بالایی از سفارشی سازی و قابلیت گسترش را می دهد.

نه تنها این، بلکه پلتفرمی برای افزونه ها نیز فراهم می کند که به توسعه دهندگان اجازه می دهد ویژگی های پیشرفته جدیدی را اضافه کنند.

مطلب پیشنهادی: تعمیر صفحه سیاه لپ تاپ ایسر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *