اردیبهشت 10, 1403 7:37 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه افزایش سرعت اینترنت گوشی دل در چند دقیقه
نحوه افزایش سرعت اینترنت گوشی دل در چند دقیقه

افزایش سرعت اینترنت گوشی. تعجب می کنید که چرا داده های تلفن همراه شما اینقدر کند است؟ کار با اتصال داده آهسته بر روی تلفن شما بسیار خسته کننده است، چه آیفون یا دستگاه اندرویدی داشته باشید. وقتی می‌خواهید ویدیویی را تماشا کنید یا اطلاعاتی را جستجو کنید، وقتی خدمات استاندارد مورد انتظار شما را برآورده نمی‌کند، ناراحت می‌شوید. در بیشتر موارد، اتصال کند داده موقتی است زیرا به دلیل ازدحام موقعیت مکانی یا شبکه شما ایجاد می شود. اما در زمان های دیگر، می تواند برای ساعت ها یا حتی روزها باقی بماند. قبل از اینکه با پشتیبانی فنی شرکت مخابراتی تلفن همراه خود تماس بگیرید، ابتدا این مراحل ساده را امتحان کنید و ببینید آیا مشکلات کند داده تلفن همراه شما را برطرف می کند یا خیر.

افزایش سرعت اینترنت گوشی

راه اندازی مجدد تلفن در افزایش سرعت اینترنت گوشی

این یک راه حل کلیشه ای به نظر می رسد، اما اغلب کار می کند. راه اندازی مجدد تلفن باید سرعت پایین داده سلولی را برطرف کند، به خصوص اگر مدتی است آن را خاموش نکرده باشید. اگر عجله دارید، می توانید ابتدا گوشی دل خود را در حالت هواپیما قرار دهید. اما راه اندازی مجدد کامل همیشه ایده خوبی است.

راه اندازی مجدد گوشی دل ساده است. این مراحل را برای دستگاه خود دنبال کنید. برای اکثر گوشی دل های اندرویدی، فقط باید دکمه پاور را نگه دارید تا گزینه های روشن/خاموش روی صفحه ظاهر شوند، سپس روی Restart ضربه بزنید. اگر Restart را نمی‌بینید، خاموش کردن را انتخاب کنید، سپس دوباره پاور را نگه دارید تا تلفنتان پشتیبان‌گیری شود. مهم نیست دستگاه شما، بهتر است قبل از روشن کردن مجدد گوشی دل، چند دقیقه آن را خاموش کنید.

بخوانید  مشکلات و راه حل های تلویزیون شهاب

قرار گرفتن در مکان دیگر

بسیاری از عوامل فیزیکی می توانند منجر به کندی LTE یا 5G شوند. اینها شامل آب و هوا، ازدحام شبکه و حتی فعالیت خورشیدی است. اما مهمترین آنها جغرافیا و ساختمانها هستند.

اگر در یک منطقه دور افتاده هستید یا موانع طبیعی زیادی در اطراف شما وجود دارد (مانند تپه ها، کوه ها و دره ها)، احتمالا سیگنال ضعیفی را تجربه خواهید کرد. اگر منظره اطراف شما با یکی از این افراط‌ها مطابقت دارد، سعی کنید به مکان هم‌سطح‌تری بروید.

در داخل ساختمان ها هم همینطور است. ممکن است در وسط یک منطقه شهری پرجمعیت با نوارهای کامل در دستگاه خود باشید، سپس تعجب کنید که چرا وقتی وارد ساختارهای خاصی می شوید، داده های شما اینقدر کند می شود. قرار گرفتن در زیر زمین یا احاطه شدن توسط بتن در ساختاری مانند زیرزمین، می تواند بر سیگنال داده شما تأثیر منفی بگذارد.

اگر مشکل سرعت داده دارید که فقط از یک مکان خاص شروع شده است، سعی کنید به جای دیگری بروید. ممکن است لازم باشد ساختمانی را که در آن هستید ترک کنید یا چند مایل دورتر رانندگی کنید. اگرچه این ممکن است راحت نباشد، اما راه خوبی برای عیب یابی مشکل سرعت شما است.

بخوانید  چاپ فتوکپی شارپ

این مرحله احتمالاً چیزی است که پشتیبانی فنی از شما می‌خواهد در هر صورت اگر برای کمک تماس بگیرید انجام دهید. متأسفانه، فناوری شبکه فعلی پوشش کاملی را در همه مناطق ارائه نمی دهد، بنابراین مکان هنوز هم یک عامل مهم است. همانطور که 5G همچنان محبوب تر می شود، امیدواریم مناطق مرده کمتری را شاهد باشیم.

غیر فعال کردن و بروز کردن برنامه های شبکه

گاهی اوقات یک برنامه مشکل ساز می تواند با قطع اتصال داده شما باعث ایجاد مشکل شود، بنابراین پهنای باند کمتری را برای سایر برنامه ها باقی می گذارد و سرعت همه چیز را کاهش می دهد. در چنین حالتی، باید کمی بررسی کنید تا ببینید چه چیزی، در صورت وجود چیزی، به پهنای باند شما می خورد. اگر مشکلی وجود دارد، می توانید دسترسی برنامه به اتصال داده تلفن همراه خود را غیرفعال کنید یا آن را حذف نصب کنید.

در Android، این مورد را در تنظیمات > شبکه و اینترنت > شبکه تلفن همراه (سیم کارت در Android 12) > استفاده از داده برنامه پیدا خواهید کرد. روی یک برنامه ضربه بزنید، سپس نوار لغزنده داده پس‌زمینه را خاموش کنید تا از استفاده آن برنامه در پس‌زمینه جلوگیری شود.

همچنین باید به‌روزرسانی‌های برنامه را بررسی کنید. توسعه‌دهندگان برنامه‌ها به‌روزرسانی‌هایی را برای رفع اشکال‌ها همیشه منتشر می‌کنند، که می‌تواند شامل رفع عملکرد کند شبکه یا استفاده بیش از حد از پهنای باند باشد.

بخوانید  دلیل روشن نشدن Asus Transformer

غیرفعال Data Saver یا Low Data Mode

هر دو اندروید و آیفون دارای حالت هایی هستند که برای کاهش مصرف داده شما طراحی شده اند. اگر تعداد محدودی داده دارید، اینها مفید هستند، اما اگر به طور تصادفی آنها را فعال کرده باشید، می توانند به نظر برسد که اتصال تلفن همراه شما کندتر از آنچه هست است. سعی کنید این حالت ها را غیرفعال کنید تا ببینید آیا همه چیز سریع تر است یا خیر.

در اندروید، به تنظیمات > شبکه و اینترنت > ذخیره داده بروید. اگر آیفون دارید، تنظیمات مشابهی به نام Low Data Mode را در زیر Settings > Cellular > Cellular Data Options > Data Mode پیدا خواهید کرد.

اگر نگران مقدار داده ای هستید که استفاده می کنید، مطمئن شوید که پس از مدتی دوباره آن ها را روشن کنید. باید بتوانید تشخیص دهید که آیا این تنظیم داده های تلفن همراه شما را کندتر می کند یا خیر. چند گوشه را برش می‌دهد، مانند بارگیری نشدن تصاویر تا زمانی که روی آنها ضربه بزنید، یا همگام‌سازی پس‌زمینه را تا زمانی که یک برنامه را باز نکنید، متوقف می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: روش های حذف ویروس از گوشی دل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *