اردیبهشت 14, 1403 1:23 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه رفع شارژ نشدن باتری در مک بوک
نحوه رفع شارژ نشدن باتری در مک بوک

رفع شارژ نشدن باتری در مک بوک. اگر باتری مک‌بوک پرو شما هنگام وصل شدن شارژ نمی‌شود، نترسید، چند توضیح ساده و نکات عیب‌یابی فراوانی وجود دارد که به شما در حل این مشکل کمک می‌کند. اگر مک خود را به برق وصل کرده اید و متوجه شده اید که درصد باتری جابجا نشده یا حتی کاهش پیدا نکرده است، یا پیام “شارژ نیست” را دریافت کرده اید، این مقاله برای شما مناسب است! بیایید با بررسی برخی از دلایل بسیار رایج که چرا این اتفاق می افتد شروع کنیم.

رفع شارژ نشدن باتری در مک بوک

دلایل شارژ نشدن باتری مک بوک شما

ممکن است دلایل متعددی وجود داشته باشد که باتری مک شما هنگام اتصال به برق شارژ نمی شود، از جمله آداپتور معیوب، تهویه ناکافی و وضعیت بد باتری. از وضعیت باتری خود مطمئن نیستید؟ سپس انجام یک بررسی سلامت عاقلانه است، در اینجا چگونه است:

  • کلید Option را فشار داده و منوی اصلی اپل را انتخاب کنید.
  • روی System Information کلیک کنید.
  • پاور را از نوار کناری پیدا کنید و به بخش اطلاعات باتری نگاه کنید.

اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد که می توانید در اینجا کشف کنید، از جمله

  • وضعیت شارژ فعلی
  • شارژ باتری باقی مانده
  • تعداد چرخه
  • وضعیت باتری (هر چیزی غیر از “عادی” نشان می دهد چیزی اشتباه است)

اکثر مک ها برای نگهداری حدود 1000 چرخه شارژ طراحی شده اند. اگر مک شما از مرز 1000 چرخه فراتر رفته باشد، شارژ متوقف می شود، ظرفیت آن کاهش می یابد و حتی در صورت شارژ کامل، نمی تواند آن را برای مدت طولانی نگه دارد. در این صورت وقت آن رسیده است که با مرکز خدمات رسمی اپل محلی خود صحبت کنید. اگر تعداد چرخه و وضعیت باتری شما خوب به نظر می رسد، به خواندن ادامه دهید. مهم نیست که چرا باتری مک شما شارژ نمی شود، بیایید با برخی از عیب یابی آسان شروع کنیم.

بخوانید  نحوه عیب یابی اتصال گوشی هواوی به شبکه وای فای

بررسی سخت افزار در رفع شارژ نشدن باتری در مک بوک

ابتدا با بررسی مشکلات آشکار سخت افزار خود شروع کنید. از این چک لیست سریع استفاده کنید: سوکت های برق – آیا به درستی کار می کنند؟ برخی دیگر را تست کنید تا مطمئن شوید.

  • آداپتور آسیب دیده – اگر کابل شارژ شما آسیب دیده است، این می تواند دلیل شارژ نشدن باتری مک بوک شما باشد. باید یک آداپتور از یک دوست قرض بگیرید، یا آداپتور خود را روی یک دستگاه سازگار تست کنید، قبل از اینکه یک آداپتور جدید بخرید.
  • زباله یا گرد و غبار – پورت های خود را برای هر گونه نشانه ای از زباله، اجسام خارجی یا گرد و غبار بررسی کنید. سعی کنید آن را با خلال دندان بردارید.
  • دوشاخه برق متناوب معیوب – اگر وقتی شارژر خود را وصل می کنید چراغ روشن نمی شود، ممکن است دوشاخه برق متناوب معیوب داشته باشید. خوشبختانه شارژرهای مک های ما با دوشاخه های قابل جابجایی عرضه می شوند. برای تست یکی را از دستگاه دیگری تغییر دهید.
  • منبع تغذیه ضعیف – از آداپتور رسمی اپل که همراه دستگاه شما ارائه شده است استفاده نمی کنید؟ ممکن است شما از یک آداپتور کم وات استفاده کنید، به این معنی که انرژی کافی برای تغذیه دستگاه شما را فراهم می کند اما برای شارژ باتری کافی نیست.
بخوانید  7 تنظیمات برای صرفه جویی در زمان تبلت

ریستارت کردن مک

مرحله بعدی در لیست عیب یابی، راه اندازی مجدد سریع مک است. بله، می‌دانم، به‌طور مسخره‌ای بدیهی به نظر می‌رسد، اما راه‌اندازی مجدد مک می‌تواند چندین مشکل را حل کند، از جمله زمانی که مک شما به برق وصل است اما شارژ نمی‌شود. چند لحظه وقت بگذارید و مک خود را از منوی اصلی اپل راه اندازی مجدد کنید.

عیب یابی مک اثبات شده در رفع شارژ نشدن باتری در مک بوک

بنابراین، شما سخت افزار خود را بررسی کرده اید و یک تنظیم مجدد انجام داده اید. وقت آن رسیده است که بررسی کنید آیا ممکن است مشکل نرم افزاری باشد که باتری شما را شارژ نمی کند.

ماژول Maintenance آن، Maintenance Scripts را اجرا می‌کند، که می‌تواند به صاف کردن عملکرد برنامه‌هایی که با چرخه‌های CPU غیرعادی بالا رفتار می‌کنند و باتری شما را تخلیه می‌کند، کمک کند. در اینجا نحوه کار آن آمده است:

  • ابزار را باز کنید — نسخه رایگان را دانلود کنید.
  • Maintenance را از نوار کناری انتخاب کنید.
  • روی View All Tasks کلیک کنید و Run Maintenance Scripts را انتخاب کنید.
  • روی Run کلیک کنید.

در حالی که ما در مورد روش های هوشمندانه برای اجرای برخی تعمیرات عمومی مک صحبت می کنیم، CleanMyMac X همچنین دارای یک ماژول بهینه سازی واقعا مفید است که ارزش امتحان کردن را دارد. این می‌تواند اپلیکیشن‌های آویزان و برنامه‌های پرمصرف سنگینی را که ممکن است باتری شما را تخلیه کنند، پیدا کند. در اینجا به این صورت است:

  • ابزار را باز کنید یا از نوار کناری گزینه Optimization را انتخاب کنید.
  • روی View All Items کلیک کنید.
  • در صورت یافتن مواردی در دستگاهتان، زیر «برنامه‌های کاربردی و مصرف‌کنندگان سنگین» را بررسی کنید.
بخوانید  نحوه رفع خطای درایور در دسترس نیست پرینتر

بهبود تهویه

شارژرها و آداپتورها هنگام استفاده می توانند مقدار قابل توجهی گرما تولید کنند. اگر شارژر شما روی چیزی عایق شده مانند لحاف، کوسن یا پتو قرار دارد، ممکن است بیش از حد گرم شود و به طور خودکار خاموش شود. همیشه سعی کنید آداپتور خود را روی یک سطح سخت قرار دهید، بدون پوشش با وسایل عایق حرارت.

ریست کردن SMC یکی از روش های رفع شارژ نشدن باتری در مک بوک

اگر مک مبتنی بر اینتل دارید، در صورتی که مک بوک ایر شما شارژ نمی شود، تنظیم مجدد کنترل کننده مدیریت سیستم (SMC) می تواند به حل مشکلات کمک کند. SMC مدیریت انرژی Mac شما را کنترل می کند و در صورت معیوب بودن، می تواند مشکلاتی در قابلیت شارژ باتری شما ایجاد کند. این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  • مک خود را از منوی اصلی اپل خاموش کنید.
  • اگر از قبل وصل نشده اید، آداپتور خود را به برق وصل کنید.
  • Control-Shift-Option و دکمه پاور را تا پنج ثانیه فشار دهید.
  • همه کلیدها را رها کنید، سپس یک بار دیگر دکمه پاور را فشار دهید تا مک شما راه اندازی شود.

اگر یک مک با سیلیکون اپل (مانند M1) دارید، ممکن است از شنیدن اینکه امکان تنظیم مجدد SMC وجود ندارد، متعجب شوید. این به این دلیل است که همه عملکردها اکنون مستقیماً توسط خود پردازنده M1 مدیریت می شوند.

پیشنهاد مطالعه: نحوه رفع گرمای بیش از حد مک

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *