اردیبهشت 8, 1403 11:58 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه شناسایی و تعویض باتری خراب لپ تاپ دل
نحوه شناسایی و تعویض باتری خراب لپ تاپ دل

شناسایی و تعویض باتری خراب لپ تاپ. لپ‌تاپ دل‌ها وسیله‌ای مناسب برای داشتن هستند، به خصوص اگر دوست دارید کار خود را با خود بیاورید. این دستگاه‌های باتری‌دار به شما امکان می‌دهند تا زمانی که شارژ کافی دارید، کارها را در هر مکانی انجام دهید. اما اگر لپ تاپ دل شما دیگر شارژ نمی شود چه باید کرد؟ بیایید دریابیم.

شناسایی و تعویض باتری خراب لپ تاپ

نشانه های باتری خراب

بارزترین نشانه مرده بودن باتری لپ تاپ دل زمانی است که باد می کند. اگر باتری قابل جابجایی دارید، می توانید آن را از روی لپ تاپ دل خود بردارید و درزهای قاب آن را از نظر ترک خوردگی بررسی کنید. اما اگر کامپیوتری با باتری دائمی دارید، می‌توانید برای یافتن علائم تورم به شاسی نگاه کنید.

این علائم می تواند شامل ترک خوردن در امتداد درزهای شاسی لپ تاپ دل یا نفخ در نزدیکی صفحه نمایش یا صفحه کلید باشد. با مشاهده هر یک از این علائم، زمان تعویض باتری فرا رسیده است.

اگر می توانید باتری را جدا کنید، این کار را با دقت انجام دهید. اما اگر از تکان خوردن امتناع کرد، به زور آن را بردارید. در عوض، لپ تاپ دل خود را به یک مرکز خدمات بیاورید و از یک متخصص بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. همچنین، هنگامی که باتری کامپیوتر شما متورم شد، نباید از آن استفاده کنید. حتی اگر به ندرت اتفاق بیفتد، باتری ها می توانند آتش بگیرند یا حتی در صورت آسیب دیدن منفجر شوند.

بخوانید  علت کندی سرعت لپ تاپ ایسر

اگر شروع به کشیدن سیگار کرد یا آتش گرفت، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آن را در شن یا بستر بچه گربه قرار دهید تا شعله های آتش را خاموش کنید. برای مقابله با آن می توانید از کپسول آتش نشانی کلاس B نیز استفاده کنید. به یاد داشته باشید: هرگز از آب برای خاموش کردن آتش استفاده نکنید. هیدروژن موجود در آب می تواند با باتری واکنش نشان دهد و وضعیت را بدتر کند.

یافتن سلامت باتری لپ تاپ دل شما

حتی اگر باتری از بیرون عادی به نظر می‌رسد یا هیچ نشانه‌ای از فرسودگی نشان نمی‌دهد، ممکن است روی آخرین پایه‌های آن باشد. یکی از راه های مطمئن برای دانستن اینکه دیگر آنطور که باید کار نمی کند، زمانی است که دیگر عمر باتری مورد انتظار را تامین نمی کند.

اکثر لپ‌تاپ دل‌های با عملکرد معمولی می‌توانند دو تا سه ساعت دوام بیاورند، در حالی که دستگاه‌های جدیدتر در برخی موارد می‌توانند بیش از دو برابر شود. اگر جدیدترین مک‌بوک‌های Apple M1 را دارید، می‌توانید با یک بار شارژ 10 تا 15 ساعت بیشتر فشار دهید. اما اگر فقط 15 تا 30 دقیقه از شارژ کامل شارژ می‌کنید، احتمالاً باتری لپ‌تاپ دل شما نیاز به تعویض دارد.

بخوانید  روش باز کردن قفل تبلت بدون رمز عبور

شما می توانید با نگاه کردن به تنظیمات رایانه خود، این را تأیید کنید. در ویندوز، به نماد باتری در گوشه سمت راست پایین صفحه خود نگاه کنید. اگر صلیب قرمز روی آن مشاهده کردید، با فرمان Plugged in، شارژ نمی شود، به باتری جدید نیاز دارید.

بررسی وضعیت باتری لپ تاپ دل

اگر می خواهید وضعیت واقعی باتری لپ تاپ دل خود را بررسی کنید، خط فرمان را باز کنید، powercfg /batteryreport را تایپ کنید و enter را فشار دهید. سپس مسیر فایل را نشان می دهد که در آن می توانید گزارش را پیدا کنید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که آن را کپی کرده و در نوار آدرس مرورگر دلخواه خود قرار دهید.

پس از باز کردن گزارش، ظرفیت طراحی و ظرفیت شارژ کامل باتری خود را در قسمت باتری های نصب شده مشاهده خواهید کرد. با استفاده از فرمول ( ظرفیت شارژ کامل / ظرفیت طراحی ) x 100، می توانید به عمر باتری تخمینی دستگاه خود برسید. همچنین می‌توانید عملکرد گذشته آن را بر اساس ظرفیت طراحی شده در مقابل ظرفیت شارژ کامل آن در تخمین عمر باتری مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید یک ابزار کنترل باتری شخص ثالث مانند BatteryInfoView NirSoft را دانلود کنید، که همان اطلاعات را از بالا بدون نیاز به عبور از خط فرمان جمع‌آوری می‌کند. برخی از تولیدکنندگان ابزارهای چک کردن باتری را نیز در نظر می گیرند، اما این موارد بین سازندگان متفاوت است.

بخوانید  رفع خط و خش لنز دوربین گوشی نوکیا

پیشنهاد مطالعه: نحوه شارژ باتری لپ تاپ Dell Latitude

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *