اردیبهشت 21, 1403 1:41 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 هشدارهای مربوط به خرابی حافظه لپ تاپ دل
هشدارهای مربوط به خرابی حافظه لپ تاپ دل

خرابی حافظه لپ تاپ. لپ‌تاپ دل‌هایی که دچار خرابی‌های مجدد سیستم می‌شوند، حتی اگر اسکن‌های ویروس و بدافزار تمیز انجام شود، ممکن است با مشکل سخت‌افزاری مواجه شوند: خرابی حافظه سیستم عامل احتمالی آن است. RAM لپ تاپ دل با علائم RAM دسکتاپ دل زمانی که شروع به کار می کند یا از کار افتاده است، مشابه است. تفاوت اصلی بین خرابی حافظه لپ تاپ دل و دسکتاپ دل در این است که لپ تاپ دل ها معمولاً در توانایی آنها برای حل مشکل RAM با مشکل مواجه می شوند زیرا گزینه های توسعه کمتری دارند. برخی از لپ‌تاپ دل‌ها دارای رم هستند که به مادربرد لحیم شده است، که تعویض یک ماژول بد را غیرعملی می‌کند.

خرابی حافظه لپ تاپ

رم لپ تاپ دل از دست رفته

اگر لپ‌تاپ دل شما بعد از باز کردن چندین برنامه کمی کندتر از حد معمول کار می‌کند و به نظر می‌رسد که هنگام باز کردن برنامه‌ها، سرعت آن بیش از حد معمول کاهش می‌یابد، ممکن است لپ‌تاپ دل نتواند یکی از ماژول‌های رم را تشخیص دهد. بررسی کنید رایانه چقدر «حافظه نصب شده (RAM)» در منوی «System» دارد: اگر این عدد کمتر از آنچه باید باشد، لپ‌تاپ دل یکی از ماژول‌های RAM را نمی‌شناسد. (این مشکل فقط در صورتی رخ می دهد که رایانه بیش از یک ماژول رم داشته باشد.) رم از دست رفته نشان می دهد که ممکن است خود رم از کار افتاده باشد یا شیار DIMM که رم را به رایانه متصل می کند از کار افتاده است.

بخوانید  نحوه رفع مشکل برنامه پیام‌های هواوی پی 30

از کار افتادن سیستم به طور تصادفی

خرابی های تصادفی سیستم و رخ دادن تصادفی صفحه آبی مرگ، نشانه ای از خرابی RAM است. قبل از تعویض سخت افزار، یک تست RAM برای تشخیص سخت افزار اجرا کنید، زیرا ممکن است کامپیوتر صرفاً RAM کافی نداشته باشد. برای تشخیص خرابی سخت افزار می توانید یک تست RAM با ابزار تشخیص حافظه ویندوز یا Memtest86+ اجرا کنید. همچنین ممکن است خرابی‌های تصادفی ناشی از ورود گرد و غبار به داخل کانکتورها باشد: سعی کنید RAM را بردارید و اسلات‌های DIMM را با انفجار هوای فشرده هنگامی که رایانه خاموش است تمیز کنید.

روشن نشدن لپ تاپ دل

اگر لپ‌تاپ دل اصلا روشن نشود یا مانیتور لپ‌تاپ دل پس از روشن شدن، صفحه‌ای خالی و با نور پس‌زمینه نمایش دهد، ممکن است رم کاملاً از کار افتاده باشد. لپ‌تاپ دل‌هایی که فقط از یک ماژول RAM استفاده می‌کنند، در صورت خرابی ماژول قادر به کار کردن نیستند. اگر لپ تاپ دل شما دارای دو ماژول RAM است، ممکن است بتوانید با حذف ماژول خراب و بازگشت به استفاده از یک ماژول، مشکلات کلی خرابی سیستم مربوط به RAM را حل کنید.

حفظ عملکرد دو کاناله

در حالی که رایانه های رومیزی اغلب شامل چهار یا چند اسلات رم هستند، رایانه های لپ تاپ دل معمولاً به یک یا دو اسلات محدود می شوند. اگر لپ تاپ دل دارای دو ماژول باشد، ممکن است از چیزی به نام حافظه دو کاناله استفاده کند که عملکرد را به طور چشمگیری بهبود می بخشد، زیرا دو ماژول مطابق با هم استفاده می شوند. اگر یکی از اسلات ها از کار بیفتد، کامپیوتر توانایی خود را برای اجرا در حالت دو کاناله از دست می دهد و اگر یکی از ماژول ها با مدل دیگری جایگزین شود، ممکن است مشکلات پایداری داشته باشد.

بخوانید  راهکارهای رفع از کار افتادگی سشوار

پیشنهاد مطالعه: نحوه شناسایی و تعویض باتری خراب لپ تاپ دل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *