اردیبهشت 16, 1403 5:49 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه عیب یابی بوی سوختن لپ تاپ ایسوس
نحوه عیب یابی بوی سوختن لپ تاپ ایسوس

عیب یابی بوی سوختن لپ تاپ. بوی سوختگی که از لپ تاپ ایسوس شما منتشر می شود نشان می دهد که سیستم خنک کننده دستگاه شما به درستی کار نمی کند. اگر لپ‌تاپ ایسوس شما بوی سوختن می‌دهد، معمولاً به این معنی است که رایانه شما بیش از حد گرم شده است. بلافاصله کامپیوتر را خاموش کنید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه خنک شود. اگر همچنان با مشکل گرمای بیش از حد مکرر به استفاده از لپ تاپ ایسوس خود ادامه دهید، می توانید برای همیشه به هارد دیسک و قطعات داخلی آسیب وارد کنید.

عیب یابی بوی سوختن لپ تاپ

ورود هوا به داغ لپ تاپ

اگر ورودی های هوا روی کیس مسدود شود، ممکن است لپ تاپ ایسوس شما بیش از حد گرم شود. دریچه های رایانه خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که دریچه ها عاری از گرد و غبار و زباله هستند. در صورت لزوم دریچه ها را با هوای کنسرو شده تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز دریچه های ورودی هوای لپ تاپ ایسوس را مسدود نمی کند. برخی از رایانه‌ها وقتی روی بالش یا بالشتک قرار می‌گیرند در حالی که برای مدت طولانی کار می‌کنند، بیش از حد گرم می‌شوند. سعی کنید هنگام کار لپ تاپ ایسوس را روی میز یا سطح سخت قرار دهید. اگر حرکت کامپیوتر مشکل را حل کرد، لپ تاپ ایسوس شما به سادگی گردش هوای مناسبی نداشت.

بخوانید  8 نکته برای افزایش سرعت گوشی شیائومی

نوسانات فن

در داخل کیس لپ تاپ ایسوس شما یک فن وجود دارد که با گرم شدن دستگاه CPU را خنک می کند. وقتی دمای داخل کیس به حد معینی برسد، فن روشن می شود. اگر فن از کار بیفتد، لپ تاپ ایسوس ممکن است در طول دوره های استفاده طولانی مدت بیش از حد گرم شود. با استفاده فعال از لپ تاپ ایسوس برای حدود یک ساعت، مشکل را حل کنید، سپس به صدای فن گوش دهید تا روشن شود. اگر در عوض وقتی دستگاه گرم می شود بوی سوختگی حس کردید و صدای ضربه فن را نمی شنوید، ممکن است نیاز به تعویض فن باشد.

توجه داشته باشید که در برخی از رایانه‌ها، وقتی لپ‌تاپ ایسوس بیش از حد گرم می‌شود، ممکن است فن به طور مداوم کار کند. اگر فن به طور مداوم کار می کند، احتمالاً فن مشکلی ندارد.

خرابی باتری در عیب یابی بوی سوختن لپ تاپ

گاهی اوقات، باتری های لپ تاپ ایسوس از کار می افتند و ممکن است بوی سوختگی متصاعد کنند. برای عیب‌یابی باتری، باتری را از رایانه خارج کنید، سپس آداپتور برق متناوب را وصل کنید. برای مدتی از رایانه استفاده کنید، سپس بوی سوختگی را بررسی کنید. اگر لپ‌تاپ ایسوس دیگر بو نمی‌دهد، احتمالا باتری مشکل دارد. باتری را با یک باتری جدید تعویض کنید، سپس لپ تاپ ایسوس را دوباره با باتری جدید تست کنید.

بخوانید  نشانه های تعویض باتری لپ تاپ لنوو

مشکلات منبع تغذیه

گاهی اوقات، آداپتور برق متناوب از کار می افتد و باعث افزایش برق یا کمبود لپ تاپ ایسوس می شود. آداپتور برق متناوب معیوب نیز ممکن است بوی سوختگی را منتشر کند. آداپتور برق متناوب را با جدا کردن آداپتور از لپ تاپ ایسوس و سپس خاموش کردن رایانه فقط از باتری، عیب یابی کنید. در صورت نیاز آداپتور برق متناوب را تعویض کنید.

سایر مسائل احتمالی در عیب یابی بوی سوختن لپ تاپ

اگر تشخیص دادید که دریچه های ورودی هوا تمیز و شفاف هستند، باتری و آداپتورهای برق متناوب به درستی کار می کنند و وقتی لپ تاپ ایسوس گرم می شود، فن روشن می شود، مشکل از قطعه دیگری در داخل قاب لپ تاپ ایسوس است. برای تعیین علت مشکل با یک تکنسین تعمیر مشورت کنید. تا زمانی که دستگاه دچار مشکل داغ شدن بیش از حد می شود، به استفاده از لپ تاپ ایسوس ادامه ندهید. اگر مجبورید برای مدت کوتاهی از رایانه استفاده کنید و همچنان با مشکل مواجه هستید، در حین استفاده، یک تشک خنک کننده زیر دستگاه قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: اتصال و عدم شارژ شدن لپ تاپ HP

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *