اردیبهشت 10, 1403 11:48 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 اتصال و عدم شارژ شدن لپ تاپ HP
اتصال و عدم شارژ شدن لپ تاپ HP

عدم شارژ شدن لپ تاپ. وقتی لپ‌تاپ HP شما به برق وصل است اما شارژ نمی‌شود، به راحتی عصبی می‌شوید، زیرا بدیهی است که پس از اتمام باتری نمی‌توانید از رایانه خود استفاده کنید. اما در بسیاری از موارد، می‌توانید بفهمید که چرا لپ‌تاپ HP شما می‌گوید «plug in, not charging» و آن را اصلاح کنید. ما به شما نشان خواهیم داد که وقتی باتری لپ‌تاپ HP شما به برق متصل نیست چه کاری انجام دهید.

عدم شارژ شدن لپ تاپ

بررسی همه اتصالات کابل فیزیکی در عدم شارژ شدن لپ تاپ

قبل از اینکه وارد عیب یابی عمیق این مشکل شارژ شوید، ابتدا اصول اولیه را بررسی کنید. مطمئن شوید که کابل شارژ را محکم در درگاه شارژ لپ تاپ HP خود قرار داده اید.

سپس اتصال آن را به پریز دیواری مجدداً بررسی کنید – در صورتی که سوکت فعلی کار نمی کند، سوکت دیگری را امتحان کنید. اگر به دوشاخه برق وصل هستید، سعی کنید به جای آن مستقیماً به پریز برق وصل شوید.

فراموش نکنید که محل اتصال کابل به آجر آداپتور AC را نیز بررسی کنید. اگر کسی روی آن سُر بخورد یا به مرور زمان کشیده شود، ممکن است شل شود. در نهایت، مطمئن شوید که مشکل جداگانه ای مانند درصد باتری نادرست در ویندوز 10 ندارید.

خارج کردن باتری و اتصال دوباره به برق

در مرحله بعد، باید تعیین کنید که آیا باتری لپ تاپ HP شما کار می کند یا خیر. اگر لپ تاپ HP شما باتری قابل جابجایی دارد، آن را به طور کامل از دستگاه خود خارج کنید. معمولاً می توانید این کار را با کشیدن چند زبانه در قسمت زیرین دستگاه خود انجام دهید. اگر از فرآیند مطمئن نیستید، دفترچه راهنما یا دستورالعمل‌های Google را برای مدل خاص خود بررسی کنید.

بخوانید  خرابی باتری در لپ‌تاپ HP

همیشه باید کامپیوتر خود را قبل از خارج کردن باتری خاموش کنید، اگر باتری آن از بین نرفته است. شارژر و لوازم جانبی متصل را نیز از برق بکشید.

هنگامی که باتری را خارج کردید، دکمه پاور را برای چند لحظه نگه دارید تا شارژ باقی مانده در سیستم پاک شود. پس از انجام این کار، شارژر را وصل کنید و سعی کنید لپ تاپ HP خود را روشن کنید.

نحوه تمیز کردن باتری لپ تاپ

اگر بدون باتری به درستی کار می کند، پس مشکل شارژ لپ تاپ HP شما به باتری شما مربوط می شود. مطمئن شوید که محفظه باتری تمیز است. در صورت نیاز، هرگونه ماده خارجی داخل آن را با یک پارچه بدون پرز پاک کنید. سپس باتری را دوباره در محفظه آن قرار دهید و مطمئن شوید که تمام کنتاکت ها در یک ردیف قرار گرفته اند. اگر با این کار مشکل برطرف نشد، به احتمال زیاد یک باتری مرده دارید که باید آن را تعویض کنید.

اگر لپ‌تاپ HP شما باتری قابل جابجایی ندارد، می‌توانید دستگاه خود را باز کرده و خودتان آن را خارج کنید. با این حال، انجام این کار احتمالاً گارانتی شما را باطل می کند و در صورت مرتکب اشتباه می توانید به رایانه خود آسیب جدی وارد کنید. در این موارد، ایمن تر است که رایانه خود را نزد تکنسینی ببرید که بتواند باتری را با استفاده از ابزارهای حرفه ای تجزیه و تحلیل کند. سپس آنها می توانند جایگزین یا راه حل های دیگری را توصیه کنند.

استفاده از شارژر و پورت مناسب

در ادامه، باید بررسی کنید که برق (و مقدار کافی از آن) به لپ تاپ HP شما می رسد. اطمینان حاصل کنید که شارژر خود را به پورت مناسب لپ تاپ HP خود وصل کرده اید. بسیاری از لپ‌تاپ HP‌ها فقط یک نقطه برای دوشاخه شارژ دارند، اما اگر کامپیوتر جدیدتری دارید، ممکن است از USB-C برای شارژ استفاده کنید.

بخوانید  نحوه شارژ باتری لپ تاپ Dell Latitude

در این مورد، تمام پورت‌های USB-C لپ‌تاپ HP خود را امتحان کنید، زیرا ممکن است برخی فقط برای انتقال داده باشند. برخی از کامپیوترها یک نماد پاور کوچک در کنار درگاهی دارند که برای شارژ در نظر گرفته شده است.

مضرات استفاده از شارژرهای تقلبی

برای بهترین نتیجه، باید از شارژر اصلی همراه لپ تاپ HP خود استفاده کنید. شارژرهای تقلبی می توانند به باتری شما آسیب برسانند و باعث آسیب دائمی شوند. مدل‌های شخص ثالث ممکن است از وات مناسب استفاده نکنند، که می‌تواند باعث شود لپ‌تاپ HP شما بسیار کند شارژ شود یا اصلا شارژ نشود. این امر به ویژه در مورد کابل‌های USB-C صادق است، زیرا برخی از آنها برای شارژ دستگاه‌هایی به بزرگی لپ‌تاپ HP نیست.

منبع تغذیه ای که رایانه شما به آن وصل است را نیز در نظر بگیرید. اگر لپ تاپ HP شما به یک بسته باتری یا یک پریز برق کم در هواپیما یا موارد مشابه وصل شده باشد، ممکن است انرژی کافی برای شارژ باتری را جذب نکند. در این موارد، ممکن است بتوانید سطح باتری را با منبع تغذیه ضعیف ثابت نگه دارید، اما شارژ را افزایش نخواهید داد.

بررسی کابل و پورت ها از نظر آسیب در عدم شارژ شدن لپ تاپ

حتی اگر قبلاً مشکلات اتصال کابل را بررسی اجمالی انجام دادید، بهتر است اکنون سیم برق را با دقت بیشتری بررسی کنید. سیم آسیب‌دیده می‌تواند باعث ایجاد مشکل «شارژ نشدن به برق» شود.

تمام طول سیم برق لپ تاپ HP خود را از نظر ساییدگی یا آسیب های دیگر نگاه کنید. سعی کنید آن را بگیرید تا ببینید آیا قسمتی از آن برآمده یا بد شکل است. همچنین ایده خوبی است که قسمت آداپتور برق متناوب شارژر را استشمام کنید—اگر بوی سوختگی حس کردید، مشکلی در داخل جعبه رخ داده است و باید شارژر را تعویض کنید. برای ایمنی خود، فوراً استفاده از هر شارژری را که بیش از حد داغ می شود یا بوی سوختگی می دهد، متوقف کنید.

بخوانید  نحوه رفع مشکل صفحه نمایش هواوی

نکته نهایی درباره عدم شارژ شدن لپ تاپ

در نهایت، نگاهی به درگاه شارژر لپ‌تاپ HP خود بیندازید. هنگامی که شارژر را وصل می کنید، باید تناسب نسبتاً خوبی داشته باشید. اگر به نظر شل است، سعی کنید کمی آن را تکان دهید تا ببینید آیا می توانید ارتباط خوبی برقرار کنید.

همچنین وجود آشغال در داخل پورت را بررسی کنید که می تواند مانع از ایجاد اتصال محکم شود. یک چراغ قوه را به داخل پورت بتابانید تا آلودگی های ایجاد شده یا سایر زباله ها را بررسی کنید، که می تواند مانع از انجام کارش شود.

اگر داخل آن کثیفی وجود دارد، از یک سواب پنبه یا خلال دندان برای تمیز کردن آن استفاده کنید. تهاجمی نباشید، زیرا ممکن است به قطعات داخلی پورت آسیب برسانید.

در این مورد، برای جلوگیری از آسیب دیدن کابل و پورت شارژ خود در آینده، همیشه باید در هنگام شارژ مقداری شلی کابل را حفظ کنید. این کار از وارد شدن استرس غیر ضروری به درگاه شارژ جلوگیری می کند. هنگامی که لپ تاپ HP شما به برق وصل است، آجر آداپتور برق متناوب را از روی میز آویزان نکنید، زیرا این کار باعث پایین آمدن کانکتور می شود و به مرور زمان اتصال را خراب می کند.

پیشنهاد مطالعه: خرابی باتری در لپ‌تاپ HP

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *