اردیبهشت 13, 1403 11:39 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 روشن نشدن لپ تاپ ایسوس با وجود اتصال به برق
روشن نشدن لپ تاپ ایسوس با وجود اتصال به برق

روشن نشدن لپ تاپ ایسوس. لپ تاپ ایسوس روشن نمی شود؟ اگر لپ تاپ ایسوس شما روشن نمی شود، حتی زمانی که به برق وصل است، ممکن است منبع تغذیه، باتری، مادربرد، کارت گرافیک یا رم معیوب باشد. هنگام عیب یابی لپ تاپ ایسوسی که روشن نمی شود، با اصول اولیه شروع کنید. مطمئن شوید که دوشاخه سیم برق به پریز و به کامپیوتر وصل شده باشد. باتری و کانکتور برق لپ تاپ ایسوس را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اتصال شل نشده است. اگر هنوز روشن نمی شود، ممکن است مشکل از یک قطعه داخلی باشد.

روشن نشدن لپ تاپ ایسوس

بررسی سیم برق در روشن نشدن لپ تاپ ایسوس

قبل از هر چیز، مطمئن شوید که لپ تاپ ایسوس شما به برق وصل است. برای هر گونه پیچ خوردگی یا شکستگی که می تواند جریان برق را مختل کند، به سیم برق خوب و با دقت نگاه کنید. اگر جعبه ترانسفورماتور AC علائم تغییر رنگ، بوی سوختگی یا تاب برداشتن قطعات را نشان داد، احتمالاً باید تعویض شود. اگر ایرادی در سیم برق پیدا کردید، آن را تعویض کنید. می توانید منابع تغذیه جایگزین را به صورت آنلاین، در خرده فروشان لوازم الکترونیکی یا با تماس با سازنده رایانه خود بیابید. اگر آسیبی به منبع تغذیه دیدید، آن را از دیوار و لپ تاپ ایسوس جدا کنید تا زمانی که بتوانید آن را تعویض کنید.

بخوانید  دلایل داشتن جوهر در فتوکپی شارپ و عدم چاپ

اتصالات و باتری سالم

هنگامی که منبع تغذیه معیوب را رد کردید، کانکتور برق خود لپ تاپ ایسوس را بررسی کنید. کانکتورهای برق ممکن است به مرور زمان شل شده و از کار بیفتند. اگر آسیب آشکاری به کانکتور برق یا قطعات شل و لق شده است، لپ‌تاپ ایسوس را برای تعمیر بیاورید. در صورت امکان، باتری را از لپ تاپ ایسوس خارج کنید و سعی کنید آن را فقط با منبع تغذیه وصل کنید. اگر لپ تاپ ایسوس بدون باتری روشن می شود، باتری را تعویض کنید تا به درستی شارژ و روشن شود. برخی از تولیدکنندگان مانند اپل به شما اجازه نمی دهند که خودتان باتری را خارج کنید، در این صورت لپ تاپ ایسوس را برای تعویض باتری داخلی وارد کنید.

مراقبت گرمای بیش از حد در روشن نشدن لپ تاپ ایسوس

اکثر پردازنده های لپ تاپ ایسوس دارای محافظ حرارتی داخلی هستند که کامپیوتر را خاموش می کند. لپ تاپ ایسوس دوباره روشن نمی شود تا زمانی که سیستم خنک شود. اگر از رایانه روی تخت، بالش یا سایر سطوح نرم استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که دریچه‌های رایانه مسدود نشده‌اند و هوای داغ به درستی جابجا شده است. لپ تاپ ایسوسی که به درستی هواگیری نمی کند ممکن است فن معیوب داشته باشد که باید تعویض شود. اگر لپ تاپ ایسوس شما داغ است، قبل از اینکه بخواهید دوباره آن را روشن کنید، بگذارید کاملا خنک شود. لپ تاپ ایسوسی که پس از خنک شدن دوباره روشن می شود به احتمال زیاد مشکل گرمای بیش از حد دارد.

بخوانید  آشنایی با نحوه عیب یابی سشوار

مشکلات داخلی

اگر مشکلی در منبع تغذیه، باتری یا داغ شدن بیش از حد پیدا نکردید، ممکن است یک قطعه داخلی معیوب باعث این مشکل شده باشد – برای مثال، یک مادربرد شکسته یا آسیب دیده، یا مدارهای شارژ آسیب دیده، کارت گرافیک معیوب، رم یا مشکلات نرم افزاری . اگر اخیراً رایانه را باز کرده اید و اجزای آن را لمس کرده اید، الکتریسیته ساکن ممکن است باعث آسیب شده باشد. اگر مشکوک هستید که یک قطعه داخلی باعث این مشکل شده است، کامپیوتر را برای تعمیرات ببرید یا برای جزئیات گارانتی و تعویض با سازنده صحبت کنید.

پیشنهاد مطالعه: روشن نشدن مانیتور لپ تاپ ایسوس بعد از حالت خواب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *