اردیبهشت 10, 1403 5:13 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 کاهش و مدیریت اعلان ها در تبلت ایسوس
کاهش و مدیریت اعلان ها در تبلت ایسوس

مدیریت اعلان ها در تبلت. امروزه تبلت و تبلت ایسوس که در همه جا با خود حمل می کنیم، هر ساعت چندین بار صدا می کنند. اعلان‌های فشاری روی تبلت ایسوس‌های هوشمند دائماً برای جلب توجه ما رقابت می‌کنند و همان حس کنجکاوی را در ذهن ما ایجاد می‌کنند که آن تبلت ایسوس زنگ می‌خورد: “چی می‌تواند باشد؟” با توجه به زمان محدودی که از زندگی ما باقی مانده است، باید در مورد آنچه که به آن توجه می کنیم انتخابی باشیم. یکی از راه‌های رفع این مشکل، کاهش تعداد دفعاتی است که تبلت ایسوس‌های ما با اعلان‌ها صدای وزوز می‌کنند. در اینجا پنج راه برای انجام موثر این کار در تبلت ایسوس اندرویدی آورده شده است.

مدیریت اعلان ها در تبلت

غیرفعال کردن اعلان های تبلیغاتی در مدیریت اعلان ها در تبلت

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا هر کسب و کار یا سرویسی از شما می خواهد برنامه خود را روی تبلت ایسوس خود نصب کنید؟ زیرا با نصب برنامه آنها، اجازه دریافت اعلان‌های فشاری را نیز می‌دهید، بنابراین بیشتر با برنامه تعامل خواهید داشت.

همه برنامه ها اعلان های تبلیغاتی را ارسال نمی کنند. بسیاری از آن به عنوان یک کانال ارتباطی برای اطلاع شما از فعالیت های مهم استفاده می کنند (مثلاً برنامه آمازون اعلان های اطلاعات تحویل بسته را ارسال می کند). اما اغلب اوقات، این سرویس از کانال های دیگری نیز برای اطلاع رسانی به شما استفاده می کند. به عنوان مثال، در مورد آمازون، آنها می توانند یک ایمیل، یک پیام متنی و اطلاعیه فشار برای همان اطلاعات ارسال سفارش ارسال کنند.

کاری که باید انجام دهید این است: اعلان هایی که روزانه دریافت می کنید را بررسی کنید. اگر احساس می‌کنید برنامه‌ای برای شما اعلان‌هایی ارسال می‌کند که عمدتاً تبلیغاتی هستند، به تنظیمات برنامه بروید تا ببینید آیا راهی برای خاموش کردن اعلان‌های تبلیغاتی وجود دارد یا خیر.

بخوانید  ریست پسورد سانترال

اگر برنامه چنین تنظیماتی را ندارد، در تبلت ایسوس اندرویدی، به سادگی اعلان را فشار داده و نگه دارید. این شما را به منوی تنظیمات App Notifications می برد. همچنین می توانید با رفتن به تنظیمات تبلت ایسوس خود > اعلان ها و انتخاب برنامه مورد نظر به این منو برسید. در اینجا، می‌توانید انتخاب کنید که اعلان‌ها را به‌کلی خاموش کنید، یا اجازه دهید بدون لرزش یا صدا دادن تبلت ایسوستان وارد شوند. این کار را برای تعداد کافی برنامه انجام دهید، تا تبلت ایسوس شما بی وقفه وزوز نکند.

غیرفعال کردن اعلان‌های فعالیت از شبکه‌های اجتماعی

اگر در سرویس های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام یا اسنپ چت فعال هستید، این یکی دیگر از دلایل اصلی حواس پرتی است. در تلاشی برای بهبود تعامل، این برنامه‌ها هیچ مشکلی در اطلاع شما از فعالیت‌های خود باقی نمی‌گذارند. برخی حتی تا حدی پیش رفته‌اند که فعالیت‌های اطلاع‌رسانی را انجام دهند که حتی هیچ ارتباط مستقیمی با شما ندارد (مثل xyz که فقط روی عکس abc نظر داده است، یا کسی وضعیت خود را به‌روزرسانی کرده است).

با باز کردن برنامه های مربوطه و رفتن به تنظیمات آنها می توانید کنترل این نوع اعلان ها را در دست بگیرید. اکنون، بسته به اینکه چقدر شبکه‌های اجتماعی را جدی می‌گیرید، لازم نیست اعلان‌ها را به طور کامل غیرفعال کنید، فقط بگذارید بی‌صدا ظاهر شوند تا دفعه بعد که از تبلت ایسوس خود استفاده می‌کنید بتوانید آنها را ببینید.

برای انجام این کار، به Settings > Notifications رفته و اپلیکیشن رسانه اجتماعی را انتخاب کنید. حالا Show silently را انتخاب کنید.

همچنین می توانید انتخاب کنید که نوع خاصی از اعلان ها را دریافت نکنید. به عنوان مثال، در توییتر برای اندروید، به منوی کناری بروید، روی تنظیمات و حریم خصوصی > اعلان‌ها > اعلان‌های فشاری کلیک کنید. در اینجا، علامت هر اعلان‌هایی را که ارزش وقت شما را ندارند بردارید.

بخوانید  طریقه باز کردن قفل رمز عبور گوشی دل بدون تنظیم مجدد کارخانه

در فیس بوک، دکمه منوی سه خطی را در بالا سمت راست فشار دهید و به تنظیمات اطلاعیه ها بروید. می‌توانید اعلان‌ها را برای مواردی مانند به‌روزرسانی‌های دوستان که قبلاً درباره آن صحبت کردیم، خاموش کنید.

تنظیم کردن قوانین هوشمند برای صندوق ورودی ایمیل

ایمیل ها می توانند متخلفان بزرگی در ربودن توجه شما از سایر چیزهای مهم در زندگی باشند. اگرچه شناسایی هرزنامه در طول سال‌ها بسیار بهبود یافته است، اما ایمیل‌هایی دریافت می‌کنیم که واقعاً نمی‌توان آنها را به عنوان هرزنامه طبقه‌بندی کرد، اما با این وجود دردسرساز هستند.

به عنوان مثال، هر بار که با Uber سوار می شوید یا با استفاده از یک برنامه سفارش غذا سفارش می دهید، این سرویس معمولاً یک فاکتور از طریق ایمیل برای شما ارسال می کند. به هر حال از زمانی که از برنامه استفاده می‌کردید، از قبل محتوای این ایمیل‌ها را می‌دانید.

کاهش اعلان های حواس پرتی اندروید

شما می توانید فیلترهای هوشمند را طوری تنظیم کنید که مجبور نباشید هر یک از این ایمیل ها را به صورت دستی بایگانی کنید. برای کاربران جیمیل، در رایانه وارد شوید و روی فلش کوچک رو به پایین در انتهای کادر جستجو کلیک کنید. در قسمت From، آدرس ایمیلی را که معمولاً از آن صورت‌حساب دریافت می‌کنید، قرار دهید (مثلاً آدرس Uber India uber.india@uber.com است).

در مرحله بعد، به دنبال کلماتی مانند “رسید” یا “فاکتور” باشید که به طور مکرر در هر ایمیل استفاده می شود. این به فیلتر کردن نوع صحیح ایمیل ها کمک می کند. اکنون، آن کلمه را در قسمت Includes the words اضافه کنید. در آخر، روی ایجاد فیلتر با این جستجو کلیک کنید و در صفحه بعد گزینه Skip the Inbox (بایگانی آن) را انتخاب کنید.

بخوانید  6 مشکل رایج لپ تاپ دل

به این ترتیب، این ایمیل‌ها در جیمیل شما باقی می‌مانند، اما پس از استفاده از این سرویس، اعلان فشاری روی تبلت ایسوس خود (یا هر دستگاه دیگری) دریافت نمی‌کنید. در این پست که اخیراً نوشته ایم، استراتژی های ایمیل بیشتری را بررسی کنید.

استفاده به جای حالت لرزش از حالت Do Not Disturb Mode در مدیریت اعلان ها در تبلت

بسیاری از ما عادت کرده‌ایم وقتی نمی‌خواهیم مزاحم شویم، تبلت ایسوس‌هایمان را روی لرزش قرار دهیم. اما متأسفانه، اگر تبلت ایسوس در جیب یا روی میز باشد، حالت لرزش همچنان می‌تواند حواس‌تان را پرت کند. همیشه می‌توانید تبلت ایسوس را در حالت بی‌صدا قرار دهید، اما در خطر از دست دادن یک تماس تبلت ایسوسی بسیار مهم. یک راه بهتر برای ایجاد یک منطقه بدون حواس پرتی استفاده از Do Not Disturb است.

اما قبل از آن، اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، اجازه دهید «مزاحم نشوید» را به درستی تنظیم کنیم. در تبلت ایسوس اندرویدی خود، به تنظیمات > صداها و لرزش > مزاحم نشوید بروید. در اینجا، Allow Exceptions را جستجو کنید، Repeated Callers را روشن کنید و None را برای تماس‌ها از و پیام‌ها از انتخاب کنید.

با انجام این کار، تبلت ایسوس شما برای هیچ اعلان – حتی تماس های تبلت ایسوسی، بوق و وزوز نمی دهد. اما اگر فردی در عرض چند دقیقه به طور مکرر تماس بگیرد، تماس برقرار می شود. اگر کسی بیش از یک بار متوالی سعی دارد با شما تماس بگیرد، احتمالاً به اندازه کافی فوری است که از آنجا عبور کنید.

پیشنهاد مطالعه: ترفند Tasker خودکارسازی تبلت ایسوس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *