اردیبهشت 16, 1403 11:59 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر آمپلی فایر تلویزیون شارپ و رفع مشکل قطع صدا
تعمیر آمپلی فایر تلویزیون شارپ و رفع مشکل قطع صدا

تعمیر آمپلی فایر تلویزیون شارپ مستلزم دانستن اطلاعات استفاده از این قطعه و دانستن عواملی است که منجر به آسیب دیدن آن می شود. آمپلی فایر یکی از قطعات کلیدی تلویزیون شارپ است که وظیفه راه اندازی و پشتیبانی از خدمات مربوط به صدای تلویزیون شارپ را بر عهده دارد. ساختار و عملکرد تقویت کننده مشابه مولفه آی سی است که ارتباط مستقیمی با قطعه MCU دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل خرابی آمپلی فایر تلویزیون شارپ و روش های تعمیر آمپلی فایر تلویزیون شارپ بپردازیم.

تعمیر آمپلی فایر تلویزیون

مشکلات خرابی آمپلی فایر در تلویزیون شارپ

تمامی قطعاتی که در تلویزیون شارپ استفاده می شوند دارای عملکردهای متعددی هستند. آمپلی فایر نقش تقویت کننده صدا و بلندگوهای تلویزیون شارپ را ایفا می کند. بنابراین اگر این قطعه در تلویزیون شارپ آسیب ببیند، مشکلات زیادی در ارتباط با صدای تلویزیون شارپ ایجاد می شود. وقتی آمپلی فایر تلویزیون شارپ آسیب ببیند، ممکن است صدای بلندگو خارج نشود.

همچنین ممکن است هنگام بیرون آمدن از اسپیکر صدا تحریف شود. تلویزیون شارپ بدون صدا قطعا برای بینندگان مفید نیست. بنابراین برای رفع مشکل صدا در تلویزیون شارپ های سامسونگ، ال جی و … باید آمپلی فایر تلویزیون شارپ در اسرع وقت تعمیر شود.

بخوانید  نحوه تعمیر داغ شدن بیش از حد لپ تاپ HP

علت های خرابی آمپلی فایر در تلویزیون شارپ

اگر می بینید که صدای تلویزیون شارپ ضعیف است یا صدا از بلندگو خارج نمی شود، قطعا آمپلی فایر تلویزیون شارپ شما به دلیل عوامل متعددی از کار افتاده است. دلایلی که باعث خرابی آمپلی فایر تلویزیون شارپ می شود عبارتند از:

آسیب سیم و کابل در تعمیر آمپلی فایر تلویزیون

هر گونه آسیب به سیم و کابل هایی که به تلویزیون شارپ و بلندگوهای آن متصل می شوند، به آمپلی فایر تلویزیون شارپ آسیب می رساند. در واقع اگر کابل و سیم به اندازه کافی روی اسپیکر محکم نشده باشند یا شکسته باشند، صدا به درستی از بلندگو خارج نمی شود.

قدرت کم آمپلی فایر

قدرت کم آمپلی فایر از دیگر دلایلی است که باعث آسیب دیدن این قطعه و نیاز به عیب یابی آمپلی فایر تلویزیون شارپ می شود. اگر قدرت آمپلی فایر کمتر از بلندگو و سلف باشد، نمی تواند صدا را به درستی و با کیفیت بالا تولید کند. همچنین به دلیل قدرت کم و فشار زیاد پس از مدت کوتاهی می سوزد و کارایی خود را از دست می دهد.

اکسیداسیون اتصالات و جک های الکتریکی در تعمیر آمپلی فایر تلویزیون

وظیفه اصلی کنتاکت ها و جک های الکتریکی، اتصال انواع سیم ها و دوشاخه ها به مدار است. اگر این اتصالات اکسید شوند، تقویت کننده نیز کارایی خود را از دست می دهد و نمی تواند به درستی صدای تلویزیون شارپ را تقویت کند.

بخوانید  رفع عدم اتصال تلویزیون شارپ به Wi-Fi

تعمیر خرابی آمپلی فایر در تلویزیون شارپ

تعمیر آمپلی فایر تلویزیون شارپ برندهای مختلف به روش های مختلفی انجام می شود. قبل از تعمیر آمپلی فایر ابتدا باید عاملی که منجر به خرابی آن شده است بررسی شود. عیب یابی تقویت کننده تلویزیون شارپ نیاز به دانش و مهارت های پیشرفته دارد. بنابراین اگر قصد عیب یابی و تعمیر آمپلی فایر تلویزیون شارپ را در هنگام خرابی دارید، باید از تکنسینی که در این زمینه خبره است بخواهید تا عیب یابی کرده و پس از تشخیص علت خرابی آن را تعمیر کند.

اکثرا برای تعمیرات آمپلی فایر تلویزیون شارپ ال جی و برندهای دیگر قطعات زیادی مانند خازن تلویزیون شارپ، بلندگو، سلف و … تعویض می شوند. تعویض این قطعات در تلویزیون شارپ به حل مشکل قطع شدن صدای تلویزیون شارپ کمک می کند و کیفیت صدا را تا حدودی افزایش می دهد. اما اگر با وجود تعویض این قطعات تغییری در کیفیت صدا ایجاد نشد، تقویت کننده آی سی باید توسط متخصصین این حوزه تعویض شود.

نتیجه گیری تعمیر آمپلی فایر تلویزیون شارپ

در مطلب فوق به مشکلات خرابی آمپلی فایر تلویزیون شارپ و روش تعمیر آمپلی فایرهای تلویزیون شارپ پرداختیم. آمپلی فایر با تقویت صدا نقش تاثیرگذاری در افزایش کیفیت صدای خروجی از بلندگو دارد. بر این اساس در صورت آسیب دیدن این قطعه در تلویزیون شارپ در اسرع وقت اقدام به تعمیر تلویزیون شارپ نمایید. شما می توانید عیب یابی هر برند تلویزیون شارپی را به متخصصان تعمیر تلویزیون شارپ بسپارید.

بخوانید  تعمیر باتری تبلت ایسوس Nexus 7 1st Generation

پیشنهاد مطالعه: مشکلات تلویزیون شارپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *