اردیبهشت 10, 1403 1:20 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع آسان مشکلات رایج پرینتر شارپ
رفع آسان مشکلات رایج پرینتر شارپ

رفع آسان مشکلات رایج پرینتر. ناامید کننده ترین چیز در مورد پرینتر شارپ این است که آنها خودآگاه نیستند، بنابراین معمولاً نمی توانید تشخیص دهید که مشکلی در چه زمانی اتفاق می افتد تا زمانی که خیلی دیر شده باشد. بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات پرینتر شارپ این است که بدانید در وهله اول چه چیزی می تواند باعث ایجاد آنها شود و چگونه از آنها جلوگیری کنید. مشکلات پرینتر شارپ زمانی که اتفاق می‌افتد می‌تواند ناامیدکننده باشد و همچنین تشخیص آن دشوار است. این مقاله به شما کمک می کند تا با رایج ترین مشکلات پرینتر شارپ و نحوه رفع آنها آشنا شوید.

رفع آسان مشکلات رایج پرینتر

چسب کاغذ در رفع آسان مشکلات رایج پرینتر

گیر کردن کاغذ مشکل بسیاری از پرینتر شارپی قدیمی و جدید است. اکثر مشکلات را می توان بدون تکنسین حل کرد. برخی از مدل های قدیمی هنوز گاهی اوقات باعث گیر کردن کاغذ می شوند، اما نه به اندازه گذشته. اگرچه ناامیدکننده است که فناوری نتوانسته است از شر احتمال جم خلاص شود، دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد.

درج نادرست کاغذ

اساسی ترین علت گیر کردن، درج نادرست کاغذ است. وقتی فقط با چند برگه در یک زمان سروکار دارید با این مشکل مواجه نخواهید شد. هنگامی که چاپ انبوه انجام می دهید، مشکلات مربوط به موقعیت اشتباه کاغذ بیشتر می شود. هنگامی که کاغذها اشتباه تا شده باشند، حاشیه های ناهمواری داشته باشند، به هم بچسبند، ساییده شده باشند یا سینی بیش از حد پر باشد، گیر کردن ممکن است اتفاق بیفتد. بنابراین، بررسی ورق ها برای اطمینان از عدم گیرکردن کاغذ بسیار مهم است.

با این حال، آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست، به خصوص زمانی که مجبور هستید چیزهای زیادی را با هم چاپ کنید. هنگامی که سینی پرینتر شارپ شکسته است، گیر کردن کاغذ نیز رایج است. نوار لغزنده پرینتر شارپ باید شکل مناسبی داشته باشد تا کاغذ بتواند بدون وقفه از داخل پرینتر شارپ بلغزد.

بخوانید  تعمیر و نگهداری دستگاه فتوکپی

بررسی غلتک های آسیب دیده و رفع آسان مشکلات رایج پرینتر

غلتک پرینتر شارپ نیز می تواند مسئول گیر کردن کاغذ باشد. معمولاً وقتی از پرینتر شارپیی استفاده می کنید که زیاد استفاده شده اند، غلتک تمایل دارد جای خود را بدهد. استفاده دقیق از پرینتر شارپ از ساییدگی و پارگی جلوگیری می کند، اما استفاده نادرست از پرینتر شارپ قطعا می تواند به غلتک آن آسیب برساند که قابل تعمیر نیست.

کیفیت کاغذ بد

علاوه بر تمام خطاهای رایج کاربر و پرینتر شارپ، خود کاغذ نیز می تواند مسئول گیر کردن باشد. کاغذهای با کیفیت پایین که اغلب توسط آژانس های چاپ تجاری برای صرفه جویی در هزینه استفاده می شود، خیلی زود پوسته پوسته می شود. این تکه ها یا تکه های کاغذ در داخل پرینتر شارپ گیر می کنند و ممکن است مشکلات ثانویه نیز ایجاد کنند. کاغذ با کیفیت پایین نازک تر از کاغذ معمولی است. بنابراین، حتی اگر شروع به ساییدگی نکند، یک ماده پودری به جا می‌گذارد که معمولاً گرد کاغذ نامیده می‌شود. این گرد و غبار در قسمت های مختلف پرینتر شارپ جمع می شود و باعث آسیب می شود.

نشت کارتریج در رفع آسان مشکلات رایج پرینتر

در نهایت، مشکل می تواند از کارتریج نیز باشد. اگر کارتریج های اورجینال را از شرکت خریداری کنید، احتمال انحراف کمتری وجود دارد. با این حال، کارتریج های محلی و بی کیفیت تمایل زیادی به نشتی دارند و ضایعات جوهر می توانند پس از خشک شدن باعث گیر کردن کاغذ شوند.

محو شدن و مشکلات ارواح

بسیاری از اوقات، حتی پس از تعویض کارتریج و پر شدن مجدد جوهر، پرینتر شارپ همچنان تصاویر بسیار سبکی را چاپ می کند. به طور کلی، پرینتر شارپ خوب کار می کند، اما تونر رنگی آن به خوبی که می تواند نیست. این می تواند ناامید کننده باشد زیرا تشخیص اینکه چرا رنگ در حال محو شدن است دشوار است. شما باید تمام دلایل ممکن را بررسی کنید تا در نهایت بتوانید مشکل را تشخیص داده و برطرف کنید.

بخوانید  چه چیزی باعث جرقه در اجاق های مایکروویو می شود؟

مشکل وضعیت کارتریج و رفع آسان مشکلات رایج پرینتر

اولین غریزه ما برای مشاهده تصاویر محو شده این است که فکر کنیم جوهر کارتریج کم شده یا سطح تونر پایین آمده است. این کار درستی است که بررسی کنید زیرا جوهر کم محتمل ترین علت است. برای بررسی کارتریج یا تونر، کافی است به کنترل پنل رایانه خود بروید و در قسمت خصوصیات پرینتر شارپ، وضعیت کارتریج را بررسی کنید.

گرفتگی نازل ها

اگر از پرینتر شارپ جوهر افشان استفاده می کنید، نازل های کارتریج ممکن است مسدود شوند و باعث محو شدن خروجی شوند. به طور کلی، باید سعی کنید نازل ها را به طور دوره ای تمیز کنید زیرا جوهر به مرور زمان در داخل آنها می نشیند، که در نهایت باعث مسدود شدن و منجر به چاپ “شبح” می شود. تا جایی که به تونر مربوط می شود، مردم معمولاً توجه زیادی به تجمع جوهر در داخل آن نمی کنند. هنگامی که جوهر در یک طرف تونر جمع می شود، برخی از قسمت های صفحه کاملاً چاپ می شوند در حالی که برخی دیگر محو می شوند.

مشکلات فیوزر و تونر

امروزه پرینترهای لیزری بیشتر از انواع دیگر پرینترها استفاده می شوند. این پرینتر شارپ دارای فیوزری هستند که تونر را گرم می کند. هنگام گرم شدن، تونر به ورق می چسبد و سپس یک چاپ ایجاد می کند. با این حال، فیوزر باید به اندازه کافی به تونر متصل شود تا بتواند چاپ های ایده آلی ایجاد کند. گاهی اوقات تونر به غلتک بالایی فیوزر می‌چسبد و این در نهایت منجر به چاپ شبح‌شده می‌شود.

بخوانید  دلایل خرابی باتری UPS

دلیل این اتفاق این است که وقتی تونر شما به غلتک های بالایی یک فیوزر متصل می شود، هر زمان که یک چاپ کامل می شود، برخی از ذرات تونر باقی می مانند. بنابراین، هنگامی که دستور چاپ بعدی را می دهید، ذرات تونر از چاپ قبلی روی نمونه جدید رسوب می کنند. این به عنوان یک تصویر عجیب به نام “تصویر شبح” ظاهر می شود.

بنابراین، علاوه بر محو شدن، در صورت مشاهده مقداری از شبح، باید فیوزرهای خود را بررسی کنید. جدا کردن تونر از غلتک های بالایی آن مشکل را حل می کند. حتی اگر نمی توانید فیوزر و تونر را از هم جدا کنید، می توانید به راحتی یک فیوزر جدید بخرید زیرا این روزها بسیار رایج هستند.

چگالی جوهر کم در رفع آسان مشکلات رایج پرینتر

در نهایت، باید تنظیمات پرینتر شارپ خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که محو شدن اتفاق نمی افتد. در بسیاری از موارد که پرینتر شارپ شروع به ارائه خروجی های محو می کند، نسبت تراکم جوهر/تونر روی مقادیر بسیار پایین تنظیم می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به تنظیمات «دستگاه‌ها و پرینتر شارپ» بروید و تراکم جوهر/تونر را کمی افزایش دهید. در برخی از پرینتر شارپ، تراکم جوهر/تونر پیش‌فرض کم است. بنابراین، به محض دریافت پرینتر شارپ، باید تراکم را کمی افزایش دهید تا حداقل برای چند سال با مشکل محو شدن مواجه نشوید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: راهکارهای رفع سریع نتایج چاپ با کیفیت پایین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *