اردیبهشت 10, 1403 9:25 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه تعمیر داغ شدن بیش از حد لپ تاپ HP
نحوه تعمیر داغ شدن بیش از حد لپ تاپ HP

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ. لپ‌تاپ HP شما قدرت پردازش و ذخیره‌سازی قابل توجهی را در فضای بسیار کمی دارد. این سطح از کارایی هزینه دارد: گرمای اضافی. بزرگ‌ترین تهدیدی که برای لپ‌تاپ HP شما وجود دارد، به جز قهوه، داغ شدن بیش از حد است. می تواند باعث خرابی سخت افزار و آسیب دائمی شود. بیایید به نحوه جلوگیری یا تعمیر یک لپ تاپ HP برای بهبود عملکرد و افزایش طول عمر آن نگاهی بیندازیم.

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

اصول گرم کردن بیش از حد لپ تاپ HP

فقط به این دلیل که لپ تاپ HP شما داغ به نظر می رسد به این معنی نیست که بیش از حد گرم شده است.

علائم گرم کردن بیش از حد لپ تاپ HP

یک نشانه مطمئن از داغ شدن بیش از حد رایانه زمانی است که می توانید صدای فن خود را که همیشه با حداکثر سرعت کار می کند بشنوید. فن های لپ تاپ HP می توانند سر و صدای زیادی ایجاد کنند، به طوری که به تنهایی باعث می شود که بخواهید آن را تعمیر کنید. در نتیجه سرمایش ناکافی، لپ‌تاپ HP‌ها آنقدر داغ می‌شوند که دست زدن به شاسی ناامن می‌شود.

در آن نقطه، حتی ممکن است کاهش عملکرد را تجربه کنید زیرا CPU های مدرن می توانند سرعت ساعت را کاهش دهند تا استرس گرمایی را کاهش دهند. علاوه بر این، نرم‌افزار ایمن ممکن است خاموشی ناگهانی را برای جلوگیری از آسیب سخت‌افزاری ایجاد کند.

بخوانید  راه اندازی مایکروویو خالی

اگر می خواهید دمای واقعی داخل لپ تاپ HP خود را اندازه گیری کنید، می توانید از ابزاری مانند HWMonitor (نشان داده شده در بالا) استفاده کنید. این همچنین ممکن است نشان دهد که کدام قسمت از لپ تاپ HP شما خیلی داغ شده است. به طور معمول، خواهید دید که واحد پردازش مرکزی (CPU) یا واحد پردازش گرافیکی (GPU) بیش از همه داغ می شود. لپ تاپ HP های دارای گرافیک داخلی ممکن است دمای جداگانه GPU را نمایش ندهند.

علت گرم کردن بیش از حد لپ تاپ HP

لپ تاپ HP شما به دلیل سرمایش ناکافی همچنان گرم می شود. دلایل بالقوه عبارتند از مسدود شدن گرد و غبار در گریل های ورودی یا درگاه های اگزوز، گرفتگی فن، یا خمیر حرارتی یا لنت تحلیل رفته. پد حرارتی یا خمیر حرارتی یک ماده رسانای گرما است که CPU یا GPU را با هیت سینک فلزی متصل می کند که گرما را از واحدهای پردازش دور می کند، معمولاً به یک فن خنک کننده.

می‌توانید لپ‌تاپ HP‌هایی را که بیش از حد گرم می‌شود تعمیر کنید، اگرچه برخی از کارها، مانند استفاده از خمیر حرارتی تازه روی CPU، سخت‌تر از کارهای دیگر هستند. اگر به یک تعمیر سریع نیاز دارید و مهارت لازم برای جدا کردن CPU یا GPU و استفاده از ترکیب حرارتی تازه را ندارید، ابتدا راه حل های آسان ما را امتحان کنید.

بخوانید  راهنمای جامع بروز کردن درایورهای فتوکپی شارپ

استفاده از فن برای جلوگیری از گرم کردن بیش از حد لپ تاپ HP

لپ‌تاپ HP‌های بدون فن از تکنیک‌های خنک‌کننده غیرفعال مانند پخش گرما در کل بدنه فلزی یا کاهش سرعت ساعت CPU برای تنظیم گرما استفاده می‌کنند.

اگر صدای فن را نمی شنوید یا کوره های ورودی یا درگاه های اگزوز را پیدا نمی کنید، احتمالاً لپ تاپ HP شما با خنک کننده غیرفعال کار می کند. این بدان معنی است که رایانه شما بیش از حد گرم نمی شود، اما ممکن است در پاسخ به افزایش استرس گرمایی متوجه کاهش عملکرد شوید.

از آنجایی که لپ‌تاپ HP‌های خنک‌کننده غیرفعال فن ندارند، چیزهای کمی وجود دارد که بتوانید آن را برطرف کنید. با این حال، می‌توانید قدرت پردازشی از دست رفته را با رفع گرمای اضافی با خنک‌سازی خارجی بازیابی کنید. اگر لپ تاپ HP بدون فن دارید، به بخش خنک کننده زیر بروید.

استفاده از نرم افزار برای جلوگیری از گرم کردن بیش از حد لپ تاپ HP

اگر هیچ یک از اصلاحات سخت افزاری منجر به بهبود پایدار نشد، می توانید به اصلاحات نرم افزاری که عملکرد و مصرف برق لپ تاپ HP شما را بررسی می کند، برگردید. با این حال، رسیدگی به گرمای بیش از حد با یک تعمیر نرم افزاری به این معنی است که عملکرد را به نفع حفظ سخت افزار رها می کنید.

بخوانید  زمان تعویض دستگاه فتوکپی

می توانید روشنایی صفحه نمایش یا سرعت ساعت پردازنده را کاهش دهید. در ویندوز، آندرکلاک یا آندرولتینگ در بایوس انجام می شود اما از طریق ابزارهای نرم افزاری نیز قابل کنترل است. اگر لپ تاپ HP شما دارای تراشه اینتل است، احتمالاً می توانید آن را با اینتل XTU کاهش دهید. همچنین می‌توانید کارت‌های گرافیکی را کم ولتاژ کنید یا پردازنده گرافیکی خود را آندرکلاک کنید. و اگر تعجب کردید، آندرولتینگ و آندرکلاک یکی نیستند.

محافظت از لپ تاپ در برابر گرم کردن بیش از حد

حتی اگر لپ‌تاپ HP جدیدی دارید که شواهد روشنی از داغ شدن بیش از حد را نشان نمی‌دهد، تمیز کردن دریچه‌ها و فن‌های آن ایده خوبی برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار است. و اگر می خواهید بیشتر مراقب باشید، همیشه لپ تاپ HP خود را روی یک سطح محکم و یکدست قرار دهید.

اگر هنگام گشت و گذار روی مبل از میز لپ تاپ HP استفاده می کنید، جریان هوای خوبی را تضمین می کنید و گرد و غباری را که وارد می شود و دریچه ها و فن ها را مسدود می کند، کاهش می دهید. و اگر فکر می کنید که به یک سیستم خنک کننده جدید برای رایانه شخصی خود نیاز دارید، لیست ما را از بهترین آنها بررسی کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: اتصال و عدم شارژ شدن لپ تاپ HP

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *