اردیبهشت 11, 1403 1:39 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رزولوشن‌های حال حاضر دنیای دیجیتال
رزولوشن‌های حال حاضر دنیای دیجیتال

رزولوشن تلویزیون چیست؟

بسیاری از افراد امروزه با تماشای تلویزیون از دیگر اتفاقات جهان آگاه می شوند. کیفیت یا همان رزولوشن در دنیای دیجیتال موضوعی بسیار هیجان انگیز است.که با داشتن یک تلویزیون زیبا و با کیفیت تمامی نیاز‌های شما به داشتن یک تلویزیون جذاب حل می شود. داشتن یک تلویزیون در هر خانه جزو واجبات است و باید برای آن هزینه‌ای کنار گذاشته شود و خریداری شود. اما این خریداری بر چه اساس باید انجام شود. مهم است که نیاز­های خود را بشناسید و بدانید کیفیت­های حال حاضر دنیای دیجیتال کدامند. با چک کردن این مسئله و دیدن مدل­‌های مختلف و مشورت گرفتن از افراد خبره می‌­توانید بفهمید که چه تلویزیونی با چه کیفیتی مناسب شماست.

اهمیت رزولوشن­‌های حال حاضر دنیای دیجیتال از آنجا شروع شد که افراد نیاز­های متفاوتی داشتند، علاقه مندان به بازی­‌های ویدئویی می­‌خواستند با بهترین کیفیت بازی‌­های خود را انجام دهند و عاشقان فیلم و سریال دوست داشتند که به تماشای فیلم­‌های نت فلیکس بنشینند؛ این تفاوت­‌ها باعث شد به تناسب نیاز­های متنوع افراد تلویزیون­‌های مختلفی تولید شود البته پیشرفت دنیای دیجیتال نیز در این موضوع بی‌­تاثیر نبود. در دنیای دیجیتال امروز کیفیت‌های متنوعی برای نیاز­های مختلف به وجود آمده است که اگر شما هم جزو طرفداران پر و پا قرص پیشرفت تکنولوژی هستید حتما با ما در این مقاله همراه باشید.

بخوانید  روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک

رزولوشن‌

چه کیفیت­‌هایی برای خرید پیشنهاد نمی­شود

کیفیت­‌هایی که دیگر در دنیای دیجیتال امروزی به چشم نمی­خوردند و قدیمی شده‌­اند کیفیت­های 720P و پایین­تر­های آن می‌­باشد. این کیفیت‌­ها دیگر جزو تولیدات کارخانه­‌های ساخت تلویزیون نیستند. اما چرا؟ وقتی یک چیزی رو به رشد است و هر روز مدل‌های جدیدتر و بهینه‌تر از آن در حال روانه شدن به بازار است سازنده‌های آن محصول دیگر نیازی به ادامه دادن تولید محصولات پیشین که دیگر کارایی زیادی هم ندارند نمی‌بینند و ترجیح می‌دهند برای بهینه کردن هزینه‌های مدل‌های جدید سرمایه گذاری کنند، وقت بگذارند و هزینه صرف کنند.

اما از طرف دیگر کیفیت‌­های بالایی نیز وجود دارند که به دلیل پشتیبانی نشدن فیلم­‌ها از این کیفیت‌­ها استفاده از آن­ها زیاد معقول نیست هر چند که قطعا در آینده این تلویزیون­‌ها نیز روی کار آمده و تعداد زیادی از افراد آن­ها را خریداری می­کنند؛ کیفیت 8K یکی از این کیفیت­‌هاست که به تازگی در شرکت­‌های قوی­‌ای مثل سونی و الجی شروع به تولید شده است اما هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است چرا که محتوا­های تولید شده امروزی نهایتا تا 4K کیفیت دارند و نه بیشتر بنابراین با کیفیت 8K نیز قرار است همان کیفیت 4K را مشاهده کنید علاوه بر اینکه این تلویزیون‌­ها به علت تازگی در دنیای دیجیتال بسیار گران قیمت هستند.

بخوانید  بررسی بهترین پرینتر HP در سال 2022

رزولوشن‌­های حال حاضر دنیای دیجیتال که پیشنهاد می­‌شوند

اما خب چیزی که در این بین معمولا مردم دنبال آن هستند این است که چه تلویزیونی با چه کیفیتی خریداری بکنند؛ در بین رزولوشن­‌های حال حاضر دنیای دیجیتال دو کیفیت است که به چشم می­‌خورد. این دو کیفیت هم خیلی زیبا و با دقت بالا تصاویر را نشان می­‌دهند و هم قیمت به صرفه تری نسبت به تلویزیون­‌های 8K دارند. این دو کیفیت عبارتند از کیفیت 4K و 1080P که این اعداد نشان دهنده تعداد پیکسل­‌های موجود در صفحه نمایش تلویزیون است. تعداد پیکسل‌­های موجود در صفحه نمایش 4K ، 4 برابر تعداد پیکسل­‌های تلویزیون با کیفیت 1080P است. هر چه تعداد پیکسل­‌های صفحه نمایش بیشتر باشد کیفیت تصویر آن بیشتر خواهد بود.

درباره اینکه رزولوشن­‌های حال حاضر دنیای دیجیتال چه چیزهایی هستند سعی کنید اطلاعات بیشتری کسب کنید و با توجه به نیاز­های خود هر یک از این تلویزیون­‌ها را خریداری کنید. همچنین با تماس با نمایندگی تلویزیون الجی نیز می‌­توانید از اخبار تلویزیون­‌ها و قیمت­‌ها و اطلاعات آن­ها با خبر شوید. امید است این مقاله مورد توجه شما بوده باشد.

آیا می دانید: رفع نقاط داغ صفحه تلویزیون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *