اردیبهشت 13, 1403 0:28 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل کار نکردن پرینتر شارپ بی سیم
دلایل کار نکردن پرینتر شارپ بی سیم

کار نکردن پرینتر شارپ بی سیم. چند سال پیش مشکلاتی از این دست کمی کمتر رایج بود. با این حال، با اختراع پرینتر شارپ بی سیم، این امر به یک اتفاق عادی تبدیل شده است. چرا؟ خیلی ساده، فناوری بی‌سیم به قطعات متحرک بیشتری برای کارکردن آن نیاز دارد تا پرینترهای قدیمی پلاگین و بازی گذشته. در این مقاله به راحتی می توانید این مشکل را برطرف نمایید.

مشکلات پرینتر شارپ بی سیم. بنابراین چه چیزی باعث می شود که پرینتر شارپهای بی سیم ما علیه ما شورش کنند؟ چندین چیز وجود دارد که می‌تواند پیام‌های خطای وحشتناکی را ایجاد کند که به طور اتفاقی در پایین صفحه‌های کامپیوتر ما می‌چرخد (معمولاً در ناخوشایندترین زمان‌ها). بیایید نگاهی به چند مورد از آنها و نحوه عیب یابی آنها بیندازیم.

از دست دادن اتصال به اینترنت یکی از دلایل کار نکردن پرینتر شارپ بی سیم

این یکی ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اغلب بسیاری از ما تصور می کنیم اینترنت همیشه وجود دارد و بنابراین به ندرت مشکوک هستیم که مقصر ممکن است یک مشکل اینترنتی باشد. بسیاری از چیزها می توانند باعث قطع شدن اینترنت شوند، از جمله طوفان اخیر، مشکل ارائه دهنده اینترنت یا به روز رسانی سرویس خود، یا اینکه شخصی به طور تصادفی کلید خاموش روتر بی سیم را بزند. گاهی اوقات یک ریست ساده روتر می تواند همه چیز را در چند دقیقه حل کند.

مشکلات روتر بی سیم

همانطور که در بالا ذکر شد، گاهی اوقات مشکل به هیچ وجه پرینتر شارپ نیست، بلکه مشکل در جای دیگری از دستگاه های بی شماری است که باعث می شود کل دستگاه بی سیم کار کند. اگر تشخیص دادید که سیگنالی از اتصال اینترنت شما می آید، ممکن است بخواهید در مرحله بعد به روتر نگاه کنید.

مشکلات تنظیمات رایانه یکی از دلایل کار نکردن پرینتر شارپ بی سیم

گاهی اوقات، به ویژه در این دوره از به روز رسانی خودکار، زمانی که سیستم عامل رایانه ما به روز می شود، می تواند به طور مرموزی تنظیمات رایانه ما را بازنشانی کند و تنظیماتی را که پرینتر شارپ برای درست کار کردن نیاز دارد به هم بزند. این همچنین می تواند هر زمان که برنامه یا نرم افزار جدیدی را به رایانه خود اضافه کنید، رخ دهد.

بخوانید  علت توقف شارژ باتری لپ تاپ

مشکلات به‌روزرسانی‌های رایانه

همانطور که در بالا ذکر شد، گاهی اوقات وقتی سیستم‌عامل، نرم‌افزار یا سخت‌افزار رایانه‌ها به‌روزرسانی یا ارتقا می‌یابد، می‌تواند تنظیماتی را که پرینتر شارپ و سایر دستگاه‌های شما برای اجرای صحیح نیاز دارند، به هم بزند. بنابراین هر زمان که مشکل پرینتر شارپ داشتید به این فکر کنید که اخیراً چه تغییراتی در رایانه شما ایجاد شده است که ممکن است تنظیمات پرینتر شارپ شما را بر هم زده باشد.

مشکل تنظیمات پرینتر شارپ

مانند تنظیمات رایانه، تنظیمات پرینتر شارپ می‌تواند به هر طریقی به هم بریزد – با به‌روزرسانی خودکار، شخصی که تنظیمات را تغییر می‌دهد، یا اگر برق قطع شود و همه چیز برای مدتی خاموش شود.

مشکلات به‌روزرسانی پرینتر شارپ

گاهی اوقات هنگام به‌روزرسانی هر نرم‌افزاری در طول فرآیند با خطا مواجه می‌شوید و ممکن است فایل خراب شده باشد یا بخش مهمی را از دست داده باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

گیر کردن کاغذ یا میزان جوهر کم

گیر کردن کاغذ و کمبود جوهر همیشه اتفاق می‌افتد، اما گاهی اوقات این آخرین چیزی است که وقتی پرینتر شارپ کار می‌کند به آن فکر می‌کنیم.

مراحل حل مشکلات پرینتر شارپ بی سیم

ما می دانیم که مشکلات چاپ بی سیم می تواند دیوانه کننده باشد، با این حال، قبل از اینکه به استفاده از چوب بیسبال به فناوری خود متوسل شوید، ابتدا برخی از پیشنهادات زیر را امتحان کنید.

بخوانید  از بین بردن بوی یخچال

صف پرینتر شارپ را بررسی کنید

ممکن است به نظر عقل سلیم به نظر برسد، اما چند بار تا به حال مشکل پرینتر شارپ داشته اید تا پس از یک ساعت تلاش برای چاپ آن متوجه شوید که یک کار چاپ تنها از هفته گذشته وجود دارد که چاپ نشده است و آیا چاپ کار فعلی شما متوقف می شود؟ مطمئنم بیش از یک بار برای همه ما اتفاق افتاده است. بنابراین اولین چیزی که همیشه باید بررسی کنید، صف چاپ پرینتر شارپتان است. وضعیت همه کارهای چاپی و اینکه آیا آنها خطا دارند یا خیر را فهرست می کند. همچنین، مطمئن شوید که کار را به پرینتر شارپ صحیح ارسال می کنید. این می تواند به همان اندازه دیوانه کننده باشد.

اتصال را از طریق کابل USB

پرینتر شارپ را از طریق کابل USB به رایانه خود وصل کنید تا مشخص شود آیا مشکل سیگنال بی سیم است یا چیز دیگری. اگر پرینتر شارپ را از طریق کابل USB به رایانه خود وصل می کنید و پرینتر شارپ کار می کند، مطمئناً می دانید که مشکل بی سیم است. با این حال، اگر رایانه را با کابل USB به پرینتر شارپ وصل کنید و پرینتر شارپ همچنان کار نمی کند، اکنون می دانید که مشکل احتمالاً یک مشکل نرم افزاری یا پرینتر شارپ است. داشتن این اطلاعات می تواند به عیب یابی شما در جهت درست و حل سریع تر کمک کند.

تأیید کنید که دستگاه شما در شبکه مناسب است. همه ما در مقطعی این کار را انجام داده ایم. شما چیزی را به پرینتر شارپ می‌فرستید و منتظر می‌مانید…و منتظر می‌مانید…و منتظر می‌مانید…فقط متوجه می‌شوید که دستگاهتان به طور خودکار به شبکه اشتباهی متصل است. با تأیید آن در تنظیمات، مطمئن شوید دستگاه شما در شبکه صحیح قرار دارد و سپس دوباره سعی کنید چاپ کنید.

بخوانید  بهترین روش خنک کردن آیفون

راه اندازی مجدد

گاهی اوقات همه ما نیاز به تنظیم مجدد داریم و وسایل الکترونیکی ما تفاوتی ندارند. هرچه یک برنامه طولانی‌تر به‌طور مداوم اجرا شده باشد، احتمال خطا یا قطع شدن آن بیشتر می‌شود که فقط می‌توان آن را بازنشانی کرد، اما همه چیز را خاموش کرد، یک لحظه به آن زمان داد و سپس آن را دوباره شروع کرد. با انجام این کار به دستگاه و همه نرم افزارهای موجود در آن فرصتی برای شروع دوباره می دهید، که هرگونه خطای ارتباطی یا همگام سازی را که ممکن است باعث ناتوانی پرینتر شارپ، روتر یا رایانه شما در صحبت با یکدیگر شود، از بین می برد. گاهی اوقات با راه اندازی مجدد همه چیز می توانید مشکل را به طور کامل حل کنید.

  • پرینتر را راه اندازی مجدد کنید.
  • روتر بی سیم را مجدد راه اندازی کنید.
  • کامپیوتر را راه اندازی مجدد کنید.

همه نرم افزارها و درایورهای رایانه، پرینتر شارپ و روتر بی سیم را به روز کنید – به نظر ما این یکی از رایج ترین مقصرها در مورد مشکلات چاپ است. از زمانی که ویندوز 10 آمد و به‌روزرسانی‌های خودکار آنها آغاز شد، تقریباً همیشه یک ارتباط مستقیم بین مشکلات پرینتر شارپ بی‌سیم و به‌روزرسانی اخیر ویندوز وجود دارد.

بنابراین اگر پرینتر شارپ شما به طور مرموزی شروع به مشکل کرد، بررسی کنید که آیا ویندوز اخیراً سیستم عامل را به روز رسانی کرده است یا خیر. اگر احتمال زیادی وجود داشت که به‌روزرسانی ناموفق یا خراب شده باشد یا برای به‌روزرسانی درایور پرینتر شارپ شما به‌روزرسانی شود تا با به‌روزرسانی ویندوز سازگار باشد. همچنین ممکن است به این معنی باشد که به‌روزرسانی تمام تنظیمات پرینتر شارپ شما را بازنشانی کرده و باید همه آنها را دوباره تنظیم کنید.

پیشنهاد مطالعه: قطعات تشکیل دهنده دستگاه پرینتر شارپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *