اردیبهشت 13, 1403 2:14 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 روشن نشدن ماکروفر به چه علت است
روشن نشدن ماکروفر به چه علت است

یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه این روزها ماکروفر است که برای گرم کردن غذا از آن استفاده می‌شود. اما گاهی پیش می‌آید که روشن نشدن ماکروفر ما را دچار نگرانی می‌کند. هنگامی که می‌آییم تا سریعا غذای‌مان را گرم کنیم و به خوردن بنشینیم متوجه می‌شویم که ماکروفر روشن نمی‌شود. اما در این مورد باید چه کنیم و چگونه باید در راستای درست کردن این مشکل اقدام کنیم. در این مقاله هر آنچه را که نیاز دارید برای درست کردن این مشکل بدانید ارائه می‌کنیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

روشن نشدن ماکروفر یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر شخصی و در هر زمانی پیش بیاید. این مشکل که در اثر اتفاقات بسیاری ممکن است رخ دهد نیاز به ریشه‌یابی و پیدا کردن علتی دارد که این مشکل را به وجود می‌آورد. همین طور ممکن است مشکل روشن نشدن ماکروفر به علت سیم‌کشی‌های داخلی یا مشکلات داخلی دیگری باشد که نیاز به بررسی توسط تعمیرکاران حرفه‌ای داشته باشد. در این شرایط می‌توانید با ثبت درخواست تعمیرکاری خود برای شرکت ما را از نیاز خود به بررسی تعمیرکار آگاه کرده و ما در سریع ترین زمان ممکن با ارائه بهترین خدمات از طریق تعمیرکارانمان به شما کمک رسانی می‌کنیم.

بخوانید  دلایل زنگ زدگی ماکروفر

روشن نشدن ماکروفر

مواردی که برای روشن شدن ماکروفر باید آن ها را چک کنید

علت روشن نشدن ماکروفر می‌تواند چیزهای زیادی باشد که از پایه‌ای‌‌ترین مورد نیاز به چک کردن دارد تا نهایی‌ترین آن‌ها که در این بند به بررسی هر یک از این موارد می‌پردازیم. شما نیز برای اطلاعات بیشتر از چگونگی مواجه شدن با این مشکلات در این راستا با ما همراه باشید.

  1. اول از همه باید برق‌رسانی منزل خود را چک کنید باید مطمئن شوید که از فیوز برق شما برق به درستی به محل اتصال سیم برق ماکروفر به پریز برق می‌رسد یا خیر. در همین راستا فیوز منزل را چک کنید که ممکن است علت روشن نشدن ماکروفر شما عدم برق‌رسانی صحیح از فیوز به داخل ساختمان باشد.
  2. دومین علتی که ممکن است باعث عدم برق‌رسانی صحیح به دستگاه ماکروفر شما بشود این است که پریز شما دچار مشکل شده باشد و برق‌رسانی صحیح از آن انجام نشود. در این راستا یک دستگاه الکتریکی دیگر را برای بررسی به پریز مورد نظر وصل کنید و از کارکرد دستگاه مطمئن شوید. تنها در این صورت است که می‌توانید از درستی برق‌رسانی پریز خود اطمینان حاصل کنید.
  3. سومین علتی که می‌توان برای روشن نشدن ماکروفر بیان کرد مشکلات در سیم کشی و اتصالات دو شاخه به ماکروفر است. در صورتی که سیم در جایی گیر کرده باشد و یا کشیده شده باشد ممکن است برق از پریز به ماکروفر به درستی منتقل نشود و همین علت باعث شود که ماکروفر روشن نشود. پس سومین کاری که باید بکنید چک کردن اتصالات ماکروفر به بیرون است.
  4. چهارمین علت روشن نشدن ماکروفر می‌تواند از تنظیمات اولیه این باشد که بر روی ماکروفر قرار داده شده است. باید چک کنید که حتما درب ماکروفر را پیش از زدن دکمه کارکردن ماکروفر ببندید، چرا که بسیاری از وسایل برقی اینطور کار می‌کنند که پیش از کار کردن باید درب آن‌ها به درستی بسته شده باشد تا شروع به کار کردن بکنند.
  5. از علت‌های دیگر روشن نشدن ماکروفر می‌تواند این مسئله باشد که از داخل سوختگی قطعات و قطعی برق و خرابی دکمه پاور و … ای به وجود آمده باشد که اجازه ندهد ماکروفر به درستی کار کند. برای همین می‌توانید در راستای حل مشکل خود با بررسی توسط تعمیرکاران از علت داخلی مشکل باخبر شوید و در صورت تمایل برای تعمیر آن اقدام کنید.
بخوانید  از بین بردن بوی یخچال

چگونه روشن نشدن ماکروفر را تعمیر کنیم

در بالا اشاره کردیم که یکی از مشکلاتی که باعث روشن نشدن ماکروفر می‌شود مشکلات داخلی آن است. برای اینکه بتوانید از پس مشکلات داخلی بربیایید می‌توانید با تعمیرکاران مجموعه ما تماس حاصل کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن دستگاه خود را به تعمیرکار نشان داده و در صورت تمایل به تعمیر آن اقدام کنید. امیدواریم که این مطلب مورد توجه و کاربر شما واقع شده باشد.

آیا می دانید: دلایل زنگ زدگی ماکروفر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *