اردیبهشت 10, 1403 4:07 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت گرم نشدن غذا توسط ماکروفر
علت گرم نشدن غذا توسط ماکروفر

یکی از پر استفاده‌ترین وسایل منزل امروزی ماکروفر است. ماکروفر‌ها برای داغ کردن غذا استفاده می‌شوند. در این بین گاهی مشکل خوب گرم نکردن ماکروفر پیش می‌آید که باید ببینیم مشکل از کجاست و چرا به وجود آمده. همینطور باید دید که مشکل از کجای دستگاه ماکروفر ناشی می‌شود که به دنبال علت آن به رفع آن توسط تعمیرکاران حرفه‌ای بپردازید.

ماکروفر‌ها معمولا به این صورت کار می‌کنند که زمان مد نظر افراد برای گرم کردن غذا انتخاب می‌شود و غذا درون آن قرار می‌گیرد و برای گرم شدن دکمه پاور زده می‌شود و ماکروفر شروع به کار کردن می‌کند. اما گاهی پیش می‌آید که افراد شاکی به ما زنگ بزنند و بگویند که ما غذا را داخل ماکروفر می‌گذاریم مدت زمان لازم را نیز صبر می‌کنیم اما غذا به میزانی که باید گرم نمی‌شود. آن‌ها از ما می‌پرسند که مشکل چیست و چگونه می‌شود مشکل را حل کرد؟ ما درباره این سوال پاسخ قطعی‌ای نداریم و باید در راستای حل این مشکل به بررسی قطعات داخلی ماکروفر بپردازیم.

گرم نشدن غذا توسط ماکروفر

مشکلاتی که باعث می شود ماکروفر داغ نشود کدامند؟

تا اینجای کار گفتیم که بسیاری از افراد با ماکروفر خود این مشکل را دارند که حس می‌کنند به خوبی غذا را گرم نمی‌کند. گفتیم این مشکل باید ریشه‌یابی شود و پیدا کنیم که علت چیست و بعد از برطرف کردن علت بتوانیم آن را برطرف کنیم. حال در این بخش مقاله به لیستی از مشکلاتی که ممکن است خوب گرم نکردن ماکروفر را به وجود آورند می‌پردازیم. تا هم شما را با آن‌ها آشنا کنیم هم اگر روزی این مشکل برایتان پیش آمد بتوانید علت را جویا شوید.

بخوانید  رفع خطای iTunes 3194 هنگام بازیابی آیفون و آیپد

سوختن دیود

در بخش بعد توضیح می‌دهیم که قطعه تولید‌کننده گرمای ماکروفر مگنترون است، برای ایجاد گرما نیاز به ولتاژ بالایی دارد که از طریق دیود تامین می‌شود. لذا خرابی دیود می‌تواند باعث گرم نشدن مگنترون و خرابی دستگاه ماکروفر شود.

بروز ایراد در مگنترون

قطعه‌ای که ماکروفر را گرم می‌کند مگنترون است.مگنترون نیز برای به وجود آوردن دمای مورد نیاز ماکروفر نیاز به ولتاژ برق بالایی دارد، که از طریق دیود تامین می‌شود. دیودها تامین کننده انرژی مورد نیاز مگنترون برای به وجود آوردن گرمای مورد نیاز ماکروفر می‌باشند. و اگر مگنترون خراب شود گرمای مورد نیاز تولید نمی‌شود.

خرابی سوئیچ درب

ماکروفرها از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند که یکی از آن‌ها سوئیچ درب است. در صورت بسته نشدن سوئیچ درب به علت خرابی و یا هر چیز دیگر ماکروفر گرم نمی‌شود. به همین دلیل باید سوئیچ درب خراب را با قطعه درست تعویض کرده تا مجددا ماکروفر شما گرم شود.

معیوب بودن خازن‌های ولتاژ

خازن‌ها قطعاتی در ماکروفر هستند که ولتاژ رسیده به دیود را دو برابر می‌کنند. در صورت خرابی خازن‌ها مدار برق درست کار نخواهد کرد و ماکروفر گرم نمی‌شود.

بروز ایراد در فیوز حرارتی

فیوز حرارتی قطعه‌ای در ماکروفر است که حرارت درونی ماکروفر را کنترل می‌کند. آن را از افزایش دمای زیاد محافظت می‌کند. خرابی این قطعه می‌تواند موجب شود که دستگاه گرم نشود. تنها راه حل درست کردن ان تعویض می‌باشد.

بخوانید  نحوه مشاهده درصد باتری در آیفون

بروز ایراد در برد

برد اصلی یا مین برد در هر دستگاهی مهم محسوب می‌شود. از آنجا که این قطعه وصل کننده تمامی قطعات بهم و تنظیم کننده این است که چطور هر قطعه کار خود را انجام دهد، خرابی در این قطعه می‌تواند موجب گرم نشدن ماکروفر شود.

چگونه به تعمیر ماکروفر بپردازیم

در این مقاله به توضیحات بیشتری راجع به علت گرم نشدن ماکروفر پرداختیم. گفتیم که علت سنجی در مورد ماکروفر و مشکلات آن حکم کار اصلی را دارد و باید برای بررسی علت روشن نشدن ماکروفر از بررسی تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید. برای این منظور می‌توانید با ثبت در خواست خود در سایت ما و یا تماس از طریق شماره تلفن‌های موجود درخواست تعمیرکاری بدهید و ما در اسرع وقت برای حل مشکل شما به شما کمک خواهیم کرد.

آیا می دانید: چه چیزی باعث جرقه در اجاق های مایکروویو می شود؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *