اردیبهشت 26, 1403 5:59 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه استفاده از حالت قفل گوشی ZTE
نحوه استفاده از حالت قفل گوشی ZTE

حالت قفل گوشی ZTE  چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟ نحوه استفاده از حالت قفل در آندر طی چند سال گذشته، حفظ حریم خصوصی و امنیت به موضوع بحث در میان مصرف کنندگان تبدیل شده است. هر دو گوگل و اپل دارای چندین ویژگی برای ایمن نگه داشتن اطلاعات محرمانه شما در تلفن شما هستند. به هر حال، تلفن اندرویدی شما مانند یک انبار شخصی برای ذخیره عکس‌ها، فایل‌ها، مکالمات، ایمیل‌ها و موارد دیگر عمل می‌کند. در حالی که محافظت بیومتریک مانند اثر انگشت یا قفل با چهره به شما آرامش می دهد، اما بی اشتباه نیست. اینجاست که حالت قفل گوگل برای محافظت از داده های شما وارد عمل می شود.

حالت قفل گوشی ZTE
حالت قفل گوشی ZTE

حالت قفل در اندروید چیست

حالت قفل که در سال 2018 اعلام شد، حفاظت بیومتریک را در تلفن اندرویدی شما غیرفعال می کند. این بدان معناست که نمی توانید از اثر انگشت یا قفل چهره برای دسترسی به گوشی ZTE خود استفاده کنید. برای دسترسی به داده ها باید یک پین یا رمز عبور وارد کنید.

با این حال، وقتی حالت قفل را در اندروید روشن می کنید، این ویژگی فقط برای یک بار کار می کند. هنگامی که قفل گوشی ZTE را در حالت قفل باز می کنید، سیستم عملکرد را خاموش می کند و باید به تنظیمات بروید یا از منوی پاور برای روشن کردن مجدد آن استفاده کنید.

بخوانید  معنا و مفهوم چراغ های چشمک زن پرینترهای اچ پی

چه زمانی باید از حالت قفل در اندروید استفاده کنید

گاهی اوقات، هکرها و کلاهبرداران برای دسترسی به داده های تلفن شما تا آنجا پیش می روند که بیومتریک شما را می دزدند. اگر به موقعیت خطرناکی مشکوک هستید یا به یک منطقه ناشناخته با سابقه مشکوک سفر می کنید، اجازه دادن به حالت قفل باید یک لایه امنیتی اضافی به تلفن اندرویدی شما اضافه کند.

حالت قفل نیز می تواند زمانی که شما یک اتاق را با فردی ناشناس به اشتراک می گذارید مفید باشد. هیچ کس نمی تواند شما را فریب دهد تا قفل گوشی ZTE را در هنگام خواب باز کنید.

حالت Lockdown همچنین یک افزونه ضروری برای پزشکان، وکلا و روانپزشکان است. حضور در چنین حرفه ای با مسئولیت هایی برای محافظت از داده های مشتری شما همراه است. همین امر زمانی صدق می‌کند که مشتریان برجسته‌ای دارید که چهره‌های عمومی محبوب هستند. هرگونه درز اطلاعات محرمانه برای شما یک کابوس خواهد بود و آسیب جدی در اعتبار و شهرت شما ایجاد می کند.

گاهی اوقات در اثر عوامل مختلف گوشی شما به درستی شارژ نمیشود. آیا میخواهید دلایل آن را بدانید؟ اگر پاسختان بله است، پیشنهاد میکنیم مقاله « علت اصلی شارژ نشدن گوشی ZTE » را کامل مطالعه کنید.

بخوانید  احراز هویت دو مرحله ای در گوشی چیست؟
حالت قفل گوشی ZTE
حالت قفل گوشی ZTE

نحوه روشن و استفاده از حالت قفل در اندروید

اکنون که از حالت قفل و هشدارهای آن آگاه شدید، بیایید آن را در عمل بررسی کنیم. گوگل حالت قفل را در دکمه پاور ادغام کرده است. می‌توانید دکمه پاور را فشار دهید و روی Lockdown ضربه بزنید تا فعال شود.

سیستم تلفن شما را قفل می کند و بیومتریک را خاموش می کند. اثر انگشت یا بازگشایی چهره شما کار نمی کند. در عوض سیستم از شما می خواهد که پین ​​یا رمز عبور خود را وارد کنید. هنگامی که قفل گوشی ZTE را باز می کنید، سیستم عملکرد را خاموش می کند و بیومتریک را دوباره روشن می کند. همچنین می‌توانید از طریق کلیدهای سریع به منوی پاور دسترسی پیدا کنید.

  • انگشت خود را از صفحه اصلی به پایین بکشید تا مرکز اعلان باز شود.
  • دوباره انگشت خود را به پایین بکشید تا منوی جابجایی سریع گسترش یابد.
  • روی دکمه پاور ضربه بزنید و Lockdown را انتخاب کنید.

نحوه فعال کردن حالت قفل در گوشی ZTE های سامسونگ گلکسی

سامسونگ، بزرگترین تولید کننده اندروید در جهان، حالت قفل را به طور پیش فرض فعال نمی کند. باید گزینه را از One UI Settings روشن کنید. برای ایجاد ترفند مراحل زیر را دنبال کنید.

  • تنظیمات را در گوشی ZTE Samsung Galaxy خود باز کنید.
  • به صفحه قفل بروید.
  • روی تنظیمات قفل ایمن ضربه بزنید.
  • پین دستگاه خود را وارد کرده و روی Continue ضربه بزنید.
  • گزینه Show Lockdown را روشن کنید.
  • سیستم گزینه را در منوی پاور روشن می کند. برای دسترسی به حالت Lockdown می توانید کلید کناری را فشار دهید.
بخوانید  چه چیزی باعث جرقه در اجاق های مایکروویو می شود؟

برخی از کاربران ممکن است یک کلید جانبی برای فعال کردن Bixby، Camera یا برنامه دیگری اختصاص دهند. از منوی جابجایی سریع نیز می توانید به منوی پاور دسترسی داشته باشید.

  • انگشت خود را از صفحه اصلی به پایین بکشید تا مرکز اعلان نمایان شود.
  • برای بررسی گزینه های بیشتر، دوباره انگشت خود را به پایین بکشید.
  • روی نماد پاور در بالا ضربه بزنید و حالت قفل را انتخاب کنید.
حالت قفل گوشی ZTE
حالت قفل گوشی ZTE

داده های خصوصی خود را ایمن نگه دارید

حفظ حریم خصوصی دیجیتال یکی دیگر از نگرانی های فزاینده در بین مصرف کنندگان و متخصصان است. اگر نگران افزایش تسلط Google بر داده ها و فعالیت های خود هستید، راهنمای اختصاصی ما را برای محافظت از حریم خصوصی دیجیتال خود در Android بررسی کنید. ما در مورد نکاتی برای خاموش کردن چندین گزینه در حساب Google شما و بهترین گزینه‌های جایگزین برای برنامه‌هایی مانند Chrome و Gmail صحبت می‌کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *