اردیبهشت 10, 1403 9:43 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 معرفی برند هواوی
معرفی برند هواوی

پنج سال پیش، هیچ کس نام برند هواوی را نشنیده بود و اکنون آنها سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در بازار هستند. زیرا آنها بیشتر و بیشتر روی تحقیق و توسعه، استراتژی برندینگ و کمپین های بازاریابی خود سرمایه گذاری می کنند. آنها به طور مداوم در حال توسعه و بهبود کیفیت قطعات و ویژگی های نوآورانه آن هستند.

اما سوالی که پیش می‌آید، برند هواوی مال کدام کشور است؟ باید گفت که این شرکت چند ملیتی که در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات فعالیت می‌کند، در سال ۱۹۸۷ توسط فردی به نام رن ژنگفی با سرمایه اولیه ۳۴۰۰ دلار در شهر شنزن چین تاسیس شده است.

هدف آن، ایجاد شبکه های راه دور، ارائه خدمات و تجهیزات عملیاتی و مشاوره به شرکت های داخل و خارج از چین و تولید دستگاه های ارتباطی برای بازار مصرف می‌باشد. این شرکت توانسته است حدود ۲۰ مؤسسه تحقیقی و توسعه‌ای در کشورهای چین، ایالات متحده، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه تاسیس نماید. همچنین ۱۴۰ کشور از محصولات و خدمات آن بهره می‌برند و در حال حاضر ۴۵ شرکت از ۵۰ شرکت اپراتور مخابراتی بزرگ جهان از تجهیزات هوآوی استفاده می‌کنند.

دلیل محبوبیت برند هواوی

هواوی از ابتدا مورد استقبال کشور چین قرار گرفت البته این اتفاق عجیب به نظر نمی‌رسد. مردم چین تعصب خاصی روی برندهای کشور خود دارند و به دلیل بازار گسترده و توانمند گاهی می توانند به تنهایی روی ارزش یک برند تاثیر غیر قابل انکاری بگذارند. خش عمده ایی از محبوبیت هواوی در ده سال اول ساخت گوشی های هوشمند یعنی تا سال 2013 به دلیل عرضه موبایل هوشمند با قیمت مناسب و پایین تر از قیمت برندهای مختلف به خصوص سامسونگ بوده است .

برند هواوی

اما پس از شناخته شدن این برند و مورد استقبال قرار گرفتن آن در تمام دنیا برخی سیاست های این کمپانی تغییر کرد و به سمت رقابت با پرچم داران غول های تکنولوژی رفت که البته در سال های اول زیاد موفق نبود . نقطه عطف موبایل هواوی را می توان P9 دانست . زمانی که این برند با عرضه سه گوشی هوشمند به نام های P9 LITE،P9و P9 PLUS به صورت همزمان تحول جالبی را ایجاد کرد.

بخوانید  آموزش تعیین میزان مصرف باتری گوشی هواوی

هواوی تجربه عرضه سه گوشی در سه نسخه متفاوت را در سال قبل عرضه این سری گوشی داشت اما موفقیت خاصی به دست نیاورد، اما با قدرت بیشتری به این کار ادامه داد . همکاری با شرکت لایکا ، عرضه موبایل هوشمند با دو دوربین اصلی، استفاده از فناوری شارژ سریع و استفاده از پورت تایپ سی در کنار پردازنده بسیار قدرتمند و حتی همکاری با سامسونگ برای نسخه پلاس موبایل خود همه علاقه مندان موبایل با هر سلیقه ایی را به سمت خود کشاند هواوی حالا دیگر به یک برند قدرتمند در تمام قیمت ها و رده های بازار موبایل جهان تبدیل شده بود.

برند هواوی در ایران

از اوایل به وجود آمدن هواوی شرکت مخابرات ایران با این شرکت چینی همکاری‌های زیادی داشته و اکثر آنتن‌های BTS تلفن همراه در ایران از این شرکت خریداری شده‌است. شرکت مبین نت و ایرانسل ارائه دهنده اینترنت وایمکس مودم‌های خود را از این شرکت خریداری و ارائه نموده‌است. در آذر سال ۱۳۹۴ در مراسم رونمایی از گوشی موبایل P8 آقایی‌نیا (مدیر huawei device در ایران) اعلام کرد از دی ماه ۹۴ محصولات هواوی با گارانتی اصلی خود کمپانی عرضه می‌شود و خبری از گارانتی‌های شرکتی نخواهد بود.

اهداف سازمانی

بدون شک در بازار فروش موبایل یا هر وسیله تجاری ای هدف تنها فروش بالاتر نیست . هواوی همه موفقیت ها را هدف قرار داده است. برتری در بازار موبایل و معرفی شدن موبایل های هوشمند با امکانات متفاوت و طراحی گجت های مختلف متناسب با نیاز های روز کاربران از یک سو و از طرفی دیگر بالا بردن سود خالص و هدف قرار دادن بازار جهانی و نه فقط بازار کشور چین از اهداف طولانی مدت این برند موبایل چینی است . هواوی بدون شک قصد دارد جای سامسونگ را در بازار موبایل جهانی بگیرد و این اتفاق نیاز به زمان بیشتری دارد.

بخوانید  آشنایی با انواع بلندگوی ماشین

در کنار بحث موبایل باید به اهداف هواوی در صنعت ICT  و مخابرات اشاره کرد جایی که هواوی بسیار قدرتمند تر از شاخه موبایل به نظر می رسد . هواوی مدتی پیش اولین مودم 5G را روانه بازار کرد اما این تازه شروع ماجرا برای اینترنت نسل 5 و این غول تکنولوژی است.

نقاط قوت برند هواوی

واوی نیز مانند تمام برند ها نقاط ضعف و قوتی دارد که به نظر برای هر کدام یک برنامه جداگانه دارد. زمانی که اسم برند هواوی به گوش می رسد ابتدا یک سوال پیش می آید وآن هم این جمله است که هواوی ساخت چین است؟؟ سوالی که بسیاری از مردم به خصوص مردم کشور ما در ذهن خود دارند اما شاید جواب این سوال را باید در بین کشور های تولید کننده برندهای دیگر بیابیم. سامسونگ یک برند کره ایی است اما بیشتر گوشی های این برند در چین تولید می شود. اپل نیز تولیداتش در چین است و دفاتر مرکزی آن ها در کشور های خود است پس به نظر این سوال منطقی نیست و بهتر است به کیفیت موبایل مورد نظر بپردازیم.

شاید بتوان نقاط قوت هواوی را ساخت موبایل هایی بر طبق خواسته مشتریان دانست هواوی گوشی های خود را دقیقا مطابق با نیاز های سال می سازد. شاید این برند چینی تنها تولید کننده ایی باشد که گوشی های میان رده و ارزان قیمت مجهز به حسگر اثر انگشت و دوربین دوگانه در کنار صفحه نمایش تمام صفحه می سازد. پرچم داران هواوی نیز کاملا توان رقابت با برند های دیگر را دارند . مدتی پیش بود که وب سایت معتبر DxOMark میت ده و میت ده پرو را از نظر دوربین عکاسی در کنار آیفون ایکس قرار داد تا نشان دهد شاید تفاوت فروش دستگاه ها تنها بر روی نام برند آن است.

برند هواوی

نقاط ضعف برند هواوی

با این حال و تمام نقاط قوت هواوی تمرکز خود را بر روی بیشتر کاربران قرار داده است و از برخی دیگر غافل شده است این نقاط ضعف گاهی آزار دهنده است مانند چند ماه اخیر هواوی در بازار موبایل که یک موبایل با امکانات مناسب و صفحه نمایش کوچک در میان تعداد زیادی از گوشی های این برند وجود ندارد.

بخوانید  زمان تعویض دستگاه فتوکپی

هواوی گاهی اوقات تمرکز خود را بر روی ویژگی هایی که بسیار مورد توجه است قرار می دهد و امکانات اولیه  مانند NFC یا استفاده از محافظ صفحه نمایش و قرار دادن یک هنزفری باکیفیت در جعبه دستگاه را فراموش می کند ، با این وجود برند دوست داشتنی هواوی همچنان برای پیشرفت تلاش می کند و سعی دارد قدم به قدم تمام ضعف های خود را برای بهترین شدن از بین ببرد.

حساسیت بالای تعمیر گوشی های هواوی

شاید خیلی از افراد بر این باور باشند که حساسیت تعمیر گوشی های برند هواوی بالا نخواهد بود و با گوشی های سایر برند ها مانند سامسونگ و اپل متفاوت است، ولی در عمل این قضیه به این شکل نیست و هنگامی که یکی از گوشی های رده بالا و درجه یک هواوی را باز نمایید متوجه ظرافت بسیار بالا و دقت طراحی تلفن همراه و قطعات آن خواهید شد که خود به خود منجر به افزایش حساسیت تعمیر دستگاه خواهند شد و از این جهت این برند نیز به مانند دیگر برند های مطرح این بازار محسوب می شود.

پس این باور را نداشته باشید که چون شرکت سازنده گوشی شما هوآوی است، تعمیر آن خیلی حساس نخواهد بود و قادرید از سرویس هر مرکز خدمات Huawei به منظور انجام تعمیرات مورد نیاز روی گوشی استفاده نمایید. در واقع باید گفت که می بایست همان حساسیتی را که در قبال تعمیر یا تعویض قطعات گوشی هایی مانند اپل و سامسونگ دارید؛ در مورد برند هواوی نیز داشته باشید تا دچار هیچ گونه مشکلی نشوید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: قابلیت کاربردی دراپ زون در گوشی های هوآوی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *