اردیبهشت 11, 1403 10:37 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه رفع مشکل گرمای بیش از حد هواوی
نحوه رفع مشکل گرمای بیش از حد هواوی

رفع مشکل گرمای بیش از حد هواوی . برنامه‌ها منابع و توان زیادی را مصرف می‌کنند و گاهی اوقات، سیستم با تعداد زیادی از برنامه‌ها و سرویس‌هایی که با هم اجرا می‌شوند بیش از حد بارگذاری می‌شود که به تولید گرما کمک می‌کند که منجر به مشکل گرمای بیش از حد هواوی می‌شود. بسیاری از برندهای گوشی های هوشمند مانند هواوی یک دریچه گاز داخلی را در SoC نصب می کنند که ورودی و خروجی برق مورد استفاده را کنترل می کند. اما، این بدان معنا نیست که گوشی هوشمند شما بیش از حد گرم نخواهد شد. ما فهرستی از چند راه حل عیب یابی که مشکل گرمای بیش از حد هواوی را مهار می کند، گردآوری کرده ایم.

رفع مشکل گرمای بیش از حد هواوی

برداشتن قاب و پنل پشتی

توجه داشته باشید که دقیقاً کجای گوشی بیش از حد گرم می شود. اگر قسمت پشتی گوشی باشد، ممکن است قاب و پنل پشتی مقصر این مشکل باشند. قاب های گوشی از مواد مصنوعی ساخته شده اند که ممکن است خیلی هوادار باشند یا نباشند. سپس، یک پنل پشتی نصب کرده اید تا باتری را در جایی که باتری در هنگام استفاده گرم می شود، قرار دهد. همه اینها می تواند به گرم شدن بیش از حد به خصوص در قسمت پشتی گوشی هوشمند کمک کند. برداشتن کاور یک راه حل عالی برای کاهش دمای گوشی هوشمند است.

بخوانید  نمایندگی تعمیرات شهاب

استفاده بیش از حد از برنامه ها

این نکته عیب‌یابی خاص بر اساس برنامه‌هایی است که اساس یک تلفن هوشمند اندرویدی را تشکیل می‌دهند. بنابراین، برنامه‌ها برای اندروید فراوان هستند و با توجه به رایگان بودن اکثر آنها، دانلود یک‌جا دسته‌ای از برنامه‌ها خیلی سخت نیست، حتی اگر برای مدت طولانی از هیچ یک از آنها استفاده نکنید. وقتی برنامه‌ها در پیش‌زمینه یا پس‌زمینه کار می‌کنند، از منابعی استفاده می‌کنند که شامل RAM، ROM، باتری و سایر خدمات است.

هنگامی که سیستم بیش از حد توان خود با برنامه ها و سرویس ها بارگیری می کند، SoC و سایر اجزا به شدت تحت فشار قرار می گیرند که منجر به تولید گرما می شود. اکنون که اجزای داخلی در حال تولید گرما هستند، باتری اصلی که در حین بارگیری بیش از حد با جهش انرژی در سراسر دستگاه از عملیات پشتیبانی می‌کند، چطور؟ در هر نقطه، باتری شروع به کمک به گرمای تولید می کند و در نتیجه دمای داخلی را افزایش می دهد که می تواند مضر باشد.

بهترین راه برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد برنامه ها و گرم شدن بیش از حد سیستم، از بین بردن همه برنامه ها و سرویس ها در صورت عدم استفاده است. اندروید یک سیستم عامل هوشمند است که فقط کافیست روی دکمه ای ضربه بزنید تا برنامه های پس زمینه خاموش شود. نکته دیگر در مورد برنامه‌ها این است که برنامه‌هایی را که هر از چند گاهی ظاهر می‌شوند متوقف کنید زیرا منابع را تحت کنترل نگه می‌دارد.

بخوانید  6 مشکل رایج گوشی آیفون 12

همه چیز در مورد شارژر و شارژ

شارژ بیش از حد هرگز ایده خوبی نیست و بنابراین، شما باید انجام آن را متوقف کنید. الگوی خاصی برای شارژ کردن گوشی وجود دارد که در آن باید از شارژ اصلی استفاده کنید، فقط زمانی باید شارژ کنید که باتری کاملاً خالی شده یا در شرف تخلیه است. این کار از گرم شدن بیش از حد و آسیب قابل توجهی که می تواند به گوشی هوشمند وارد کند جلوگیری می کند.

استفاده از حالت ذخیره انرژی

اگر گرمای بیش از حد یک مشکل شایع در گوشی هوشمند شما است، می توانید از حالت صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده کنید. تمایل دارد برق مورد استفاده همه برنامه‌ها را به صورت جمعی و جداگانه کاهش دهد، بنابراین به شما امکان کنترل برنامه‌هایی را می‌دهد که بیشترین انرژی را مصرف می‌کنند و همچنین برنامه‌هایی که بیشتر مستعد گرم شدن بیش از حد هستند.

بروز کردن سیستم

برنامه‌ها و سیستم‌افزارهای قدیمی می‌توانند استرس زیادی بر اجزای داخلی و منابعی که هنگام اجرای یک برنامه استفاده می‌شوند، وارد کنند. ویژگی‌های زیادی وجود دارد که برنامه‌ها و سیستم‌افزارهای به‌روزرسانی شده می‌توانند معرفی کنند، یکی از آن‌ها رفع اشکالاتی است که باعث گرمای بیش از حد و داغ شدن بیش از حد دستگاه می‌شوند. با رفتن به تنظیمات >> درباره تلفن >> به روز رسانی های سیستم >> به روز رسانی ها را بررسی کنید، می توانید به روز رسانی های میان افزار را بیابید.

بخوانید  روش های خنک کردن لپ تاپ ایسر

راه اندازی  مجدد دستگاه

اگر فکر می کنید که گوشی بسیار داغ می شود، به سادگی دستگاه را راه اندازی مجدد کنید. یا می توانید آن را خاموش کنید و چند ثانیه صبر کنید تا دمای آن پایین بیاید. پس از اتمام، می توانید دستگاه را راه اندازی مجدد کنید و آن را در اختیار دارید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه عیب یابی اتصال گوشی هواوی به شبکه وای فای

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *