اردیبهشت 10, 1403 10:16 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 چگونه مشکل عمر باتری بد iOS 14 را برطرف کنیم؟
چگونه مشکل عمر باتری بد iOS 14 را برطرف کنیم؟

مشکل عمر باتری بد iOS 14 / اگر پس از نصب آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار، با عمر باتری بد iOS 14 مواجه شدید، باید قبل از تماس با خدمات مشتریان اپل یا بردن آیفون به فروشگاه، اقداماتی را انجام دهید. کاربران آیفون تعدادی از مشکلات مربوط به iOS 14 را گزارش می کنند. این لیست شامل بسیاری از مظنونین معمولی از جمله تخلیه غیرعادی باتری است.

در حالی که برخی از این مشکلات باتری ممکن است مربوط به سخت افزار باشد (به عنوان مثال، باتری باد کرده)، برخی دیگر احتمالاً مربوط به آخرین به روز رسانی نرم افزار iOS 14 اپل است. در بسیاری از موارد، یک برنامه باعث ایجاد مشکلات می شود. اگر پس از نصب جدیدترین نسخه iOS 14 تخلیه وحشتناک باتری را تجربه می کنید، ممکن است به فکر بازگشت به نرم افزارهای قدیمی iOS باشید.

اگر دانگرید باز باشد، این قطعاً یک گزینه است، اما قبل از اینکه به نرم افزار قدیمی iOS 14 برگردید، باید سعی کنید مشکلات خود را برطرف کنید. رفع مشکلات عمر باتری iOS 14 می تواند کمی مشکل باشد، اما ما راه حل هایی داریم که برای ما و سایر کاربران آیفون در گذشته کارآمد بوده است. این راهنما به شما کمک می‌کند تا در مورد عمر باتری بد iOS 14 راه‌حل‌هایی پیدا کنید و این امکان وجود دارد که به شما کمک کنند تا در عرض چند دقیقه مشکلات خود را حل کنید.

مشکل عمر باتری بد iOS 14

گوشی خود را ریستارت کنید

اگر بعد از نصب به‌روزرسانی iOS 14 متوجه تخلیه غیرعادی شدید، توصیه می‌کنیم قبل از انجام هر کار دیگری، گوشی خود را ریستارت کنید.

آیفون خود را خاموش کنید، یک دقیقه صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید. راه اندازی مجدد سریع می تواند تأثیر فوق العاده ای بر عملکرد دستگاه شما داشته باشد.

بخوانید  رفع خطاهای احراز هویت Wi-Fi در تبلت لنوو

آیفون خود را به روز کنید

اپل به صورت دوره ای نرم افزار جدید iOS 14 را منتشر خواهد کرد. این شرکت ممکن است اصلاحات عمر باتری را در گزارش تغییرات به‌روزرسانی درخواست نکند، اما نرم‌افزار جدید همیشه این پتانسیل را دارد که کمک کند.

برنامه های خود را بررسی کنید

برنامه‌ها، به‌ویژه برنامه‌های شخص ثالث، می‌توانند بر اساس نرم‌افزار جدید عمل کنند، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که یکی از برنامه‌های شما باعث ایجاد مشکل در تلفن شما شود.

بررسی عملکرد برنامه در iOS 14 آسان است. نحوه انجام آن در اینجا آمده است:

  • به برنامه تنظیمات بروید.
  • باتری را انتخاب کنید.
  • به ابزار Battery Usage بروید. این ابزار برنامه هایی را که باتری شما را خالی می کنند و زمانی که این کار را انجام می دهند را به شما نشان می دهد.

اگر از یک برنامه زیاد استفاده می کنید، بدیهی است که باتری بیشتری نسبت به برنامه هایی که هرگز استفاده نمی کنید، تخلیه می کند. بنابراین اگر چیزی را دیدید که درست به نظر نمی رسد، می خواهید بیشتر تحقیق کنید.

اگر متوجه شدید برنامه‌ای که به ندرت استفاده می‌کنید مقدار غیرعادی باتری مصرف می‌کند، یا اگر برنامه‌ای که به طور منظم استفاده می‌کنید بیشتر از آنچه فکر می‌کنید باتری را خالی می‌کند، سعی کنید برنامه را از دستگاه خود حذف کنید و ببینید آیا این کار باعث بهبود اوضاع می‌شود یا خیر.

اگر برنامه ضروری است، توصیه می‌کنیم آخرین به‌روزرسانی را از برنامه‌نویس دانلود کنید. اگر این کمکی نکرد و واقعاً به برنامه برای گذراندن روز خود نیاز دارید، ممکن است لازم باشد به نسخه قبلی iOS دانگرید کنید.

بازنشانی همه تنظیمات

اگر متوجه شدید که برنامه‌های شما منبع مشکل شما نیستند، تنظیمات آیفون خود را بازنشانی کنید. قبل از انجام این کار، توجه داشته باشید که باعث می شود آیفون شما شبکه های وای فای شناخته شده (و اتصالات بلوتوث) را فراموش کند، بنابراین مطمئن شوید که رمزهای عبور خود را قبل از ضربه زدن به تنظیم مجدد، در جایی یادداشت یا ذخیره کرده اید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  • به تنظیمات بروید.
  • به General بروید.
  • اسکرول کنید و روی Reset ضربه بزنید.
  • روی Reset All Settings ضربه بزنید و در صورت فعال بودن رمز عبور خود را وارد کنید.
بخوانید  6 روش برای نگهداری صحیح پرینتر HP اداری

پس از تکمیل فرآیند، باید آیفون خود را دوباره به شبکه(های) وای فای و دستگاه های بلوتوث خود وصل کنید.

از Screen Time استفاده کنید

ویژگی Screen Time در iOS 14 می تواند به شما کمک کند تا در مصرف باتری صرفه جویی کنید و عادات بد را حذف کنید.

Screen Time مجموعه ای از کنترل ها را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به کنترل رفتارهای اعتیادآور کمک کند. اگر با گوشی خود از برنامه های خود استفاده نمی کنید، عمر باتری خود را از دست نخواهید داد.

این ویژگی به شما امکان می دهد محدودیت هایی را برای مدت زمانی که می توانید از یک برنامه خاص در یک روز خاص استفاده کنید تعیین کنید. اگر به آستانه نزدیک شوید، به شما هشدار می دهد.

همچنین می‌توانید این هشدارها را برای کودکان تنظیم کنید و آنها را به ScreenTime Allowance مرتبط کنید. این به شما امکان می دهد برای بازی ها محدودیت هایی تعیین کنید، اما برنامه های مهم را در دسترس نگه دارید.

از حالت کم مصرف استفاده کنید

حالت کم مصرف iOS 14 به شما کمک می‌کند با خاموش کردن سرویس‌هایی (Hey Siri، بارگیری‌های خودکار و واکشی ایمیل) که می‌توانند باتری شما را خالی کنند، عمر باتری را حفظ کنید.

بخوانید  مشکلات تصویر تلویزیون اسنوا

می‌توانید هر زمان که بخواهید حالت کم مصرف را روشن و خاموش کنید و دستگاهتان نیز از شما می‌خواهد هر زمان که باتری به 20 درصد رسید آن را روشن کنید.

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، حالت کم مصرف را به مرکز کنترل خود اضافه کنید. Control Center منویی است که هنگام کشیدن انگشت از پایین به بالا یا اگر از مدل آیفون جدیدتری استفاده می کنید، از سمت راست بالای صفحه نمایش ظاهر می شود. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  • به تنظیمات بروید.
  • روی Control Center ضربه بزنید.
  • روی Customize Controls ضربه بزنید.
  • روی علامت سبز سبز کنار حالت کم مصرف ضربه بزنید.

دفعه بعد که مرکز کنترل را در تلفن خود باز می کنید، نماد باتری را مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید تا حالت کم مصرف فعال یا غیرفعال شود. همچنین می توانید حالت کم مصرف را از طریق تنظیمات خود روشن کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  • به تنظیمات بروید.
  • روی باتری ضربه بزنید.
  • روی حالت کم مصرف ضربه بزنید.
  • آن را روشن کنید.

Raise to Wake را خاموش کنید

ویژگی Raise to Wake در iOS مفید است، اما خاموش کردن آن می‌تواند به شما در جلوگیری از تخلیه باتری کمک کند. اگر نیازی ندارید که هر زمان که آیفون خود را برمی دارید، صفحه نمایش آیفونتان به طور خودکار روشن شود، به برنامه Settings > Display & Brightness بروید و عملکرد Raise to Wake را خاموش کنید.

تعویض فیس ایدی و دوربین جلو آیفون 12 مینی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *