اردیبهشت 13, 1403 9:21 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 داغ شدن مایکروویو
داغ شدن مایکروویو

آیا مایکروویوها وقتی خیلی داغ می شوند خاموش می شوند؟

اجاق مایکروویو با تولید امواج انرژی که مولکول های آب را تحریک می کند و غذا را از داخل به بیرون گرم می کند، غذا را طبخ می کند. جذابیت آنها در سرعت پخت غذاها است که بسیار سریعتر از فرهای معمولی است و در این واقعیت است که آنها گرما را به آشپزخانه ساطع نمی کنند. مایکروویو ها نیز از آنجایی که شعله باز یا سطوح داغ ندارند، گزینه ایمن تری هستند. با این حال، مایکروویو همچنان می‌تواند بیش از حد گرم شود، مگر اینکه ویژگی‌ های ایمنی خاصی برای جلوگیری از آن داشته باشد، معمولاً به شکل خاموش شدن خودکار.

خاموش شدن خودکار

هنگامی که دمای منبع مایکروویو خیلی بالا می ‌رود، کنترل‌های خاموش ‌کننده خودکار، المنت حرارتی مایکروویو را خاموش می‌ کنند. این کار برای محافظت از خود مایکروویو، جلوگیری از گرمای بیش از حد که می تواند منجر به خرابی مکانیکی یا الکتریکی شود، انجام می شود. اگر منبع مایکروویو به دمای مشخصی برسد، خاموش می شود. با این حال، ویژگی هایی مانند تایمر و ساعت همچنان باید کار کنند، که اگر مایکروویو به دلیل کمبود برق خاموش شود، اینطور نخواهد بود.

گرمای بیش از حد غذا

حتی با وجود ویژگی خاموش شدن خودکار، مایکروویو همچنان می تواند غذا را بیش از حد گرم کند. گرمای آب در حال جوش یا یک ماده غذایی گرم شده در جعبه مایکروویو وجود دارد و این بخشی از آن چیزی نیست که سنسور دما برای خاموش شدن خودکار تشخیص می دهد. این بدان معنی است که شما همیشه باید از تنظیمات حرارتی روی مایکروویو خود آگاه باشید و با احتیاط از غذا استفاده کنید، به خصوص اگر برای مدت طولانی در مایکروویو پخته شده باشد.

بخوانید  معرفی تعمیر مایکروفر شارپ

خرابی فن مایکروویو

همه مایکروویوها دارای فن هایی هستند که منبع مایکروویو را خنک می کنند زیرا امواج مایکروویو را برای پختن غذا ساطع می کند. این صدایی را تولید می کند که هنگام روشن شدن مایکروویو می شنوید. اگر فن از کار بیفتد، ممکن است مایکروویو نتواند کار کند، زیرا اگر گرم شود، به سرعت بیش از حد گرم می شود. در موارد دیگر، فن ممکن است کار کند اما سنسورهایی که افزایش سطح گرما را تشخیص می دهند ممکن است از کار بیفتند و به مایکروویو اجازه می دهند بدون توجه به دمایی که به آن می رسد کار کند.

انتخاب مایکروویو

خاموش شدن خودکار برای گرمای بیش از حد یکی از گزینه هایی است که باید هنگام خرید مایکروویو در نظر بگیرید. خاموش شدن خودکار را می‌توان در مایکروویو هایی که برای مصارف حرفه‌ ای و خانگی طراحی شده ‌اند، پیدا کرد، اگرچه به احتمال زیاد در مدل‌ های برتر ظاهر می ‌شود. آسیب مایکروویو ناشی از گرمای بیش از حد احتمالاً تحت پوشش گارانتی دستگاه قرار می گیرد، صرف نظر از اینکه مجهز به خاموش کننده خودکار باشد یا خیر. قبل از خرید شرایط گارانتی را بررسی کنید و تصمیم بگیرید کدام ویژگی برای شما مهم است.

بخوانید  فعال کردن بلوتوث در ویندوز 7

مقالات مرتبط:

بد چرخیدن دیگ لباسشویی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *