اردیبهشت 10, 1403 9:36 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 روش های بازیابی باتری لپ تاپ ایسر
روش های بازیابی باتری لپ تاپ ایسر

بازیابی باتری لپ تاپ ایسر

بازیابی باتری لپ تاپ ایسر  چگونه انجام می شود؟ باتری های لپ تاپ ایسر تجهیزات گران قیمتی هستند، بنابراین اگر یک لپ تاپ ایسر قدیمی دارید که هنوز خوب کار می کند، چه کسی می خواهد بیش از مبلغ بالایی برای تعویض باتری هزینه کند درست است!؟ خوشبختانه، راه‌های زیادی وجود دارد، برخی فنی، برخی جالب و برخی عجیب، که مردم برای بازیابی باتری‌های در حال مرگ لپ‌تاپ ایسر‌ها به کار گرفته‌اند. در این مقاله، ما سعی می کنم تمام موارد مختلفی را قرار دهیم.

بازیابی باتری لپ تاپ ایسر

روش 1 – روش انجماد

من یک بار فیلمی را دیدم که در آن تلفن یک پسر در حال مرگ بود، بنابراین او باتری را درآورد و در مقداری برف گیر کرد که ظاهراً باعث دوام بیشتر آن شد! من هنوز نمی دانم که آیا این درست است یا نه، اما ظاهراً می توانید باتری لپ تاپ ایسر را منجمد کنید و آب بیشتری از آن بگیرید. در اینجا روش بسیار مختصر آمده است:

مرحله 1: باتری خود را بیرون بیاورید و آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید.

مرحله 2: ادامه دهید و کیسه را در فریزر خود قرار دهید و بگذارید حدود 12 ساعت در آنجا بماند. برخی از افراد پیشنهاد می‌کنند که آن را برای مدت طولانی‌تری بگذارید، اما من آن را بیشتر از 24 ساعت ترک نمی‌کنم.

مرحله 3: هنگامی که آن را خارج کردید، کیسه پلاستیکی را بردارید و بگذارید باتری گرم شود تا به دمای اتاق برسد. مطمئن شوید که آن را در یک حوله بپیچید و در حین گرم شدن آن را پاک کنید.

مرحله 4: باتری لپ تاپ ایسر را دوباره وارد کنید و آن را کاملا شارژ کنید.

مرحله 5: پس از شارژ شدن، برق را از برق بکشید و بگذارید باتری تا انتها خالی شود.

بخوانید  7 روش رفع مشکل شارژ نشدن لپ تاپ

اکنون مراحل 4 و 5 را حداقل 4 بار تکرار کنید: کاملاً شارژ کنید، سپس کاملاً تخلیه کنید. این باید باشد! مگر اینکه باتری شما اسید نشت کند، باید به نوعی در طول عمر باتری دچار مشکل شوید.

توجه داشته باشید که این کار را فقط باید روی باتری های NiCD یا NiMH انجام دهید. اگر این کار را روی باتری لیتیومی امتحان کنید، عمر باتری را بدتر می کند. متاسفانه هیچ راهی برای بازیابی باتری لیتیومی وجود ندارد. شما باید مشخصات لپ تاپ ایسر خود را پیدا کنید تا ببینید چه نوع باتری دارید. برای باتری‌های لیتیوم یونی، نمی‌توانید بازیابی کنید، اما احتمالاً می‌توانید عمر باتری را افزایش دهید. روش 2 را بخوانید.

روش 2 – رایانه خود را خنک کنید

اگر باتری مبتنی بر لیتیوم یون دارید، می توانید با اطمینان از خنک بودن لپ تاپ ایسر خود، عمر آن را افزایش دهید. اگر لپ‌تاپ ایسر دارید که واقعا داغ می‌شود، می‌تواند به باتری آسیب برساند و باعث کوتاهی عمر باتری شود.

ممکن است فکر کنید باتری شما در آخرین کار خود قرار دارد، اما ممکن است به سادگی بیش از حد گرم شود و در نتیجه سریعتر شارژ شود.

روش 3 – باتری خود را دوباره کالیبره کنید

با بیشتر باتری‌های جدید، این دیگر ضروری نیست، اما اگر باتری شما در حال از بین رفتن است، احتمالاً باتری بسیار قدیمی است. در این صورت، ممکن است از کالیبراسیون مجدد بهره مند شوید. کالیبراسیون مجدد باتری به این دلیل انجام می شود که گاهی اوقات سیستم عامل نمی تواند میزان ظرفیت باقی مانده در باتری را تشخیص دهد. اگر لپ‌تاپ ایسر همیشه به برق وصل باشد یا اگر باتری هرگز تا آخر عمر خاموش نشود، ممکن است این اتفاق بیفتد.

اگر باتری شما هرگز به 100٪ (مثلاً فقط 95٪) شارژ نشود یا اگر سیستم عامل بگوید 35 دقیقه باتری باقی مانده است، اما رایانه یا خیلی زود یا خیلی دیرتر از بین می رود، می توانید بگویید که آیا باتری شما نیاز به کالیبراسیون دارد یا خیر. بسیاری از تولیدکنندگان ابزارهای کالیبراسیون را برای مدل‌های خاص لپ‌تاپ ایسر منتشر کرده‌اند، بنابراین ابتدا یک جستجوی Google با مدل رایانه + کالیبراسیون باتری خود انجام دهید. در اینجا یک ابزار نمونه از سونی آمده است.

بخوانید  باتری لپ تاپ شارپ چقدر باید دوام بیاورد؟

اگر مجبور هستید باتری را مجدداً به صورت دستی کالیبره کنید، این روش کاملاً ساده است:

مرحله 1: باتری خود را تا 100٪ یا حداکثر درصدی که می تواند به آن برسد شارژ کنید و حدود 2 ساعت در آنجا بگذارید تا خنک شود.

مرحله ۲: حالا برق را قطع کنید و بگذارید باتری خالی شود. به نظر می رسد دو دیدگاه در مورد چگونگی انجام این کار وجود دارد. می‌توانید باتری را تا پایان عمر شارژ کنید تا زمانی که لپ‌تاپ ایسر تمام شود یا می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که به حالت Sleep یا خواب زمستانی در حدود 3 تا 5 درصد برود. در هر صورت، می‌خواهید مطمئن شوید که نمایشگر تا زمانی که خاموش شود یا به حالت خوابیده روشن بماند.

مرحله 3: اجازه دهید رایانه بین 3 تا 5 ساعت خاموش بماند.

مرحله 4: دوباره آن را روشن کنید و بگذارید تا 100٪ شارژ شود.

روش 4 – باتری را هنگامی که به برق وصل است خارج کنید

اگر لپ‌تاپ ایسر با باتری قابل جابجایی دارید، می‌توانید در مواقعی که آن را به دیوار وصل کرده‌اید، آن را خارج کنید. ممکن است مجبور شوید این را آزمایش کنید زیرا برخی از لپ‌تاپ ایسر‌ها با برداشتن باتری به درستی کار نمی‌کنند. با این حال، اگر لپ‌تاپ ایسر به خوبی کار می‌کند و همیشه به منبع برق متصل است، ممکن است به سادگی باتری را خارج کنید.

بخوانید  نحوه رفع روشن نشدن مانیتور ایسوس

واکنش‌های شیمیایی بدون توجه به اینکه در لپ‌تاپ ایسر باشد یا نه، در باتری رخ می‌دهد، اما می‌تواند عمر باتری را افزایش دهد. از آنجایی که باتری در هنگام اتصال خنک است و داغ نیست، عمر بیشتری از باتری خود خواهید برد.

البته، باید مطمئن شوید که در منطقه‌ای زندگی نمی‌کنید که برق قطع می‌شود، زیرا کامپیوتر شما فوراً از بین می‌رود و هرگونه داده را از دست خواهید داد. این روش همچنین زمان‌بر و آزاردهنده است و اغلب مردم انجام نمی‌دهند. آخرین روش زیر ممکن است بهترین باشد.

روش 5 – با باتری کامل آن را جدا کنید

آخرین گزینه ای که می توانید امتحان کنید این است که اجازه دهید باتری 100 درصد شارژ شود و سپس به سادگی کامپیوتر را از برق بکشید. هنگامی که به مرگ نزدیک می شود، یعنی کمتر از 5٪، ادامه دهید و آن را وصل کنید و بگذارید شارژ شود. با این حال، این می تواند عمر باتری باتری های لیتیوم یونی جدیدتر را کاهش دهد، بنابراین برای آن باتری ها پیشنهاد می شود فقط اجازه دهید سطح باتری به 35٪ تا 45٪ کاهش یابد و سپس آن را تا 75٪ تا 85٪ دوباره شارژ کنید. دیوانه کننده به نظر می رسد، اما ظاهرا این بهترین عمر باتری را به شما می دهد زیرا چرخه های شارژ و شارژ مجدد را مصرف نمی کند.

باز هم، این روش نیز به کمی کار نیاز دارد، اما اگر واقعاً می‌خواهید عمر باتری خود را افزایش دهید، ارزش امتحان کردن را دارد. آیا از روش های دیگری که در اینجا ذکر نشده است برای افزایش عمر باتری لپ تاپ ایسر خود استفاده کرده اید؟ اگر چنین است، در نظرات به ما اطلاع دهید.

آیا می دانید: معرفی برنامه های مفید برای لپ تاپ ایسر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *