اردیبهشت 7, 1403 6:59 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه شارژ گوشی با پورت شارژر خراب
نحوه شارژ گوشی با پورت شارژر خراب

شارژ گوشی با پورت شارژر خراب/ تلفن های هوشمند به بخشی ضروری از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. آنها بسیار بیشتر از ابزارهای ارتباطی و سرگرمی ساده هستند – آنها همچنین مقدار زیادی از اطلاعات مهم شخصی و حرفه ای را ذخیره می کنند. بنابراین بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که باتری تلفن شما به درستی شارژ می شود، به طوری که در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید از بین نرود. متأسفانه، مشکلات پورت شارژر رایج است و می تواند شارژ باتری گوشی شما را سخت کند. گفته شد، اگر واقعاً نیاز به شارژ کردن گوشی خود دارید، نکات و ترفندهایی برای مقابله با خرابی درگاه شارژر وجود دارد. به خواندن ادامه دهید تا در مورد رایج ترین راه حل ها بیشتر بدانید.

شارژ گوشی با پورت شارژر خراب

 مطمئن شوید که درگاه شارژر منبع مشکل است

قبل از اینکه نقطه شارژ خود را مقصر بدانید، به خاطر داشته باشید که می تواند دلایل مختلفی برای شارژ نشدن گوشی شما وجود داشته باشد.

برای بررسی کامل اجزای مختلف که می توانند بر شارژ شدن تأثیر بگذارند، وقت بگذارید.

چگونه مشکل باتری را تشخیص دهیم

باتری های خراب یا قدیمی می تواند منجر به مشکلات شارژ شود. در این حالت، بهترین گزینه شما این است که باتری خود را با باتری جایگزین کنید که طول عمر بیشتری داشته باشد و گوشی شما را با کارایی بیشتری شارژ کند.

کاربران آیفون می‌توانند با رفتن به «تنظیمات» و کلیک کردن روی «باتری» کارایی باتری دستگاه خود را بررسی کنند. اگر پیامی درباره گزینه «حالت ذخیره انرژی» مشاهده کردید، باید باتری خود را تعویض کنید. اگر پیامی وجود ندارد، باتری شما فعلاً آماده است.

بخوانید  دلایل خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس

کاربران اندروید می توانند اپلیکیشن Ampere را دانلود کنند. این برنامه رایگان به شما امکان می دهد جریان شارژ باتری گوشی خود را اندازه گیری کنید. اینکه باتری گوشی شما جریان خیلی زیادی دریافت می کند یا خیلی کم، چیزهای زیادی در مورد وضعیت آن به شما می گوید.

چگونه مشکل سیم شارژ را تشخیص دهیم

منبع مشکل اغلب در سیم شارژ گوشی شما نهفته است. بند ناف خود را به دقت بررسی کنید تا علائم آسیب یا بی نظمی که می تواند عملکرد آن را مختل کند. به هر حال، این طناب‌ها تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند که می‌تواند کارایی آنها را کاهش دهد.

سعی کنید کابل شارژ خود را با کابل دیگری تعویض کنید. اگر تلفن شما به طور معمول شارژ می شود، در واقع کابل مقصر بوده است.

نحوه تشخیص مشکل آداپتور برق

آداپتور برق گوشی شما نیز نقش مهمی در شارژ باتری شما دارد. یک آداپتور برق معیوب باعث می شود شارژ گوشی شما سخت شود و حتی ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند زیرا هر گوشی برای شارژ صحیح به ولتاژ خاصی نیاز دارد.

سیم شارژ را بردارید و پورت اتصال را برای بوی سوختگی یا علائم اکسیداسیون بررسی کنید، که هر دو می توانند نشان دهنده وجود مشکل باشند. اگر کانکتور شل شد، ممکن است مشکلی در بلوک آداپتور برق وجود داشته باشد.

چگونه یک مشکل سیستم عامل را حل کنیم

متاسفانه سیستم عامل های اندروید و آیفون از باگ های نرم افزاری مصون نیستند. این اشکالات می تواند باعث شود تلفن شما متوجه نشود که در حال شارژ شدن است یا مشکلاتی در صفحه نمایش ایجاد می کند که تشخیص در حال شارژ بودن یا نبودن آن را دشوار می کند. راه اندازی مجدد دستگاه بهترین راه برای رفع مشکل سیستم عامل است.

بخوانید  حفظ کپی های الکترواستاتیک

پورت شارژر گوشی خود را تمیز کنید

مانند بسیاری از افراد، شما احتمالاً گوشی خود را بدون قاب محافظ که درگاه شارژر آن را نیز می پوشاند، در جیب یا کیف خود قرار می دهید.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که خاک و زباله می توانند وارد درگاه شارژر شده و از اتصال صحیح شارژر جلوگیری کنند. به عنوان مثال، با گذشت زمان، کثیفی می تواند به یک توده سخت تبدیل شود که به اتصال دهنده ها می چسبد و از جریان الکتریسیته جلوگیری می کند.

گوشی خود را روی نور نگه دارید و پورت را بررسی کنید. می توانید از یک مسواک نرم برای تمیز کردن هرگونه آلودگی قابل مشاهده در درگاه شارژر تلفن خود استفاده کنید.

همچنین می توانید پورت خود را با یک سواب پنبه ای تمیز کنید. با این حال، باید از خلال دندان و گیره کاغذ خودداری کنید. خلال دندان می تواند به راحتی داخل درگاه شارژر بشکند و باعث آسیب بیشتر شود. گیره های کاغذ از فلز رسانای الکتریسیته ساخته شده اند که می تواند تلفن شما را اتصال کوتاه کند.

صرف نظر از اینکه برای تمیز کردن درگاه از چه چیزی استفاده می کنید، اگر متوجه شدید که از دهانه آن آشغال می آید، احتمال زیادی وجود دارد که پورت شارژر واقعا مقصر باشد. زمانی که تمام آلودگی ها را پاک کردید، سعی کنید گوشی خود را شارژ کنید.

بخوانید  تشخیص خرابی مایکروویو

 شارژ بی سیم را امتحان کنید

فناوری شارژ بی سیم یک جایگزین عالی برای درگاه شارژر گوشی هوشمند شما است. شارژ القایی مغناطیسی که به عنوان شارژ بی سیم و فناوری Qi نیز شناخته می شود، به شما این امکان را می دهد که دستگاه خود را (در صورت سازگاری) به سادگی با قرار دادن آن بر روی یک شارژر مخصوص طراحی شده که انرژی را به تلفن شما منتقل می کند، شارژ کنید. از این روش می توانید برای شارژ بسیاری از مدل های آیفون (آیفون 5 به بالا)، گوشی های سامسونگ و انواع دیگر دستگاه های موبایل استفاده کنید.

شارژ بی سیم پورت شارژر خراب شما را تعمیر نمی کند، اما حداقل دستگاه شما را شارژ می کند

باتری خود را بردارید و بین دستان خود بمالید (تعمیر اضطراری)

این یک روش اضطراری خوب برای استفاده در مواقعی است که واقعاً ناامید هستید. ابتدا باتری گوشی خود را با دقت خارج کنید (در صورت امکان). سپس آن را به سختی بین دستان خود بمالید. شما می خواهید گرما و کمی الکتریسیته ساکن تولید کنید.

پس از آن، باتری خود را دوباره در آن قرار دهید و سعی کنید دوباره گوشی خود را شارژ کنید.

روش های ردیابی گوشی های گمشده شیائومی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *