اردیبهشت 10, 1403 4:29 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت روشن نشدن تبلت لنوو
علت روشن نشدن تبلت لنوو

دلیل اصلی روشن نشدن تبلت لنوو چیست؟ تبلت لنوو یا خود را با فشار دادن دکمه روشن/خاموش روشن می‌کنید – ساده. اگر آن دکمه کار نمی کند، دستگاه شما لزوماً خراب نیست — راه هایی برای زنده کردن آن وجود دارد. این مشکل می تواند ناشی از مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. تبلت لنوو شما ممکن است به دلیل خرابی روشن نشود. در هر صورت، چیزهایی وجود دارد که می توانید سعی کنید آن را دوباره روشن کنید.

روشن نشدن تبلت لنوو
روشن نشدن تبلت لنوو

چرا تبلت لنوو من روشن نمی شود

این بدترین ترس هر صاحب اندرویدی است — تبلت لنوو یا تبلتی که به سادگی روشن نمی شود. چند چیز وجود دارد که می تواند باعث این اتفاق شود و ما سعی خواهیم کرد در این راهنما به همه آنها بپردازیم.

گاهی اوقات، ساده ترین توضیح دلیل آن است. ممکن است باتری گوشی شما تمام شده باشد. اگر برای مدتی از کار افتاده باشد، نمایشگر حتی نمی تواند آنقدر روشن شود که به شما بگوید. این می تواند ناشی از کابل های شارژ نامناسب، خرابی در پورت یا خرابی باتری باشد.

همچنین ممکن است توسط دکمه های روی دستگاه ایجاد شود. اگر دکمه پاور کار نمی کند، نمی توانید دستگاه را روشن کنید. خیلی ساده. یا شاید فقط این است که صفحه نمایش به معنای واقعی کلمه روشن نمی شود، اما گوشی در واقع روشن است. این می تواند به دلیل آسیب به خود صفحه نمایش باشد.

بخوانید  چاپ فتوکپی شارپ

تبلت لنوو خود را برای چند دقیقه شارژ کنید

اگر باتری دستگاه اندرویدی شما تقریباً تمام شده است، هنگامی که می‌خواهید آن را روشن کنید، اغلب نشانگر «باتری خالی» را روی صفحه می‌بینید. اما، اگر اجازه دهید باتری کاملاً از بین برود، تبلت لنوو یا رایانه لوحی شما با فشار دادن دکمه روشن/خاموش اصلاً پاسخ نمی‌دهند.

برای رفع این مشکل کافی است گوشی یا تبلت اندرویدی خود را به شارژر دیواری وصل کنید و بگذارید شارژ شود. شما نمی توانید آن را به برق وصل کنید و سعی کنید فوراً آن را روشن کنید — ابتدا باید چند دقیقه به آن فرصت دهید تا شارژ شود. بگذارید حداقل 10 دقیقه شارژ شود. بعداً برگردید و سعی کنید آن را با دکمه پاور روشن کنید. اگر مشکل از باتری مرده است، باید به طور معمول بوت شود.

اگر باز هم روشن نشد، می‌توانید همین کار را با کابل شارژ دیگری امتحان کنید. یا اگر دستگاه اندرویدی شما از آن پشتیبانی می کند، می توانید شارژ بی سیم را امتحان کنید. نکته کلیدی در اینجا این است که به دستگاه زمان بدهید تا آنقدر شارژ شود تا روشن شود. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما قبل از انجام هر کار دیگری باید باتری خالی را رد کنید.

پورت شارژ را تمیز کنید

قبل از اینکه از شارژ دستگاه منصرف شوید، بهتر است مطمئن شوید که پورت شارژ تمیز و تمیز است. گاهی اوقات، مواد زائد — مانند پرز و گرد و غبار — می توانند به داخل درگاه نفوذ کنند و در اتصال شارژ اختلال ایجاد کنند. اتصال مکرر به برق، زباله ها را فشرده می کند تا زمانی که نیاز به تمیز کردن آن ها داشته باشید.

بخوانید  داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شارپ

ابتدا یک چراغ قوه بردارید و پورت را به بهترین شکل ممکن بررسی کنید. اگر مقداری زباله در داخل آن مشاهده کردید، وقت آن است که از شر آن خلاص شوید. از شی فلزی — مانند گیره کاغذ یا ابزار سیم کارت — استفاده نکنید زیرا ممکن است به پورت آسیب برساند. در عوض، به چیزی نرم تر، مانند یک خلال دندان چوبی برسید. با دقت به اطراف بچرخید تا هر چیزی که در داخل پورت است را بیرون بیاورید.

برای آشنایی با نحوه فعالسازی یا غیر فعالسازی اعلان های تماس تبلت به مقاله های دیگر ما در serviceir.com مراجعه کنید.

تمیز کردن پورت شارژ تبلت لنوو
تمیز کردن پورت شارژ تبلت لنوو

چگونه یک گوشی اندرویدی را اجباری راه اندازی کنیم

اکثر دستگاه های اندرویدی را می توان با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور به مدت 20 تا 30 ثانیه مجبور به راه اندازی مجدد کرد. دستگاه‌های گلکسی سامسونگ همچنین این گزینه را دارند که دکمه‌های کاهش صدا و پاور را به مدت هفت ثانیه فشار داده و نگه دارند.

اگر دکمه پاور روی دستگاه اندرویدی شما کار نمی کند، باید به روش های دیگری متوسل شوید. برخی از دستگاه های اندروید — اما نه تعداد زیادی — اگر آنها را به مدت کافی وصل کنید به طور خودکار روشن می شوند. یک روش قابل اطمینان تر شامل نصب و راه اندازی ADB بر روی رایانه شخصی و سپس استفاده از دستور “adb reboot” است.

بخوانید  سوسو زدن تلویزیون شارپ در چند دقیقه

اگر دستگاه در حالت برزخ عجیبی گیر کرده باشد و نیاز به راه‌اندازی تازه داشته باشد یا دکمه پاور کار نکند، این روش‌ها می‌توانند کار کنند.

ببینید آیا صفحه نمایش شکسته است یا خیر

اگر صفحه نمایش روی گوشی اندرویدی شما کار نمی کند، ممکن است این تصور غلط داشته باشید که دستگاه روشن نیست. این می تواند با افتادن گوشی ایجاد شود، حتی اگر ترک های واضحی را مشاهده نکنید — اگرچه این معمولاً نشانگر خوبی است.

پس چگونه می توان تشخیص داد که گوشی روشن است و صفحه نمایش کار نمی کند؟ ابتدا دکمه روشن/خاموش را به مدت 20 تا 30 ثانیه نگه دارید— یا دکمه های کاهش صدا و روشن/خاموش را برای هفت ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا از روشن بودن دستگاه مطمئن شوید. این کار دستگاه را مجبور به راه اندازی مجدد می کند.

حالا، تبلت لنوو دیگری را بردارید و با تبلت لنووی که روشن نمی شود تماس بگیرید— یا از دوستی بخواهید که با شما تماس بگیرد. اگر تبلت لنوو شما زنگ می زند یا می لرزد، می دانید که صفحه نمایش کار نمی کند. متأسفانه، اگر تبلت لنوو خود را در حالت بی صدا نگه دارید، این خیلی مفید نخواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *